Jag har kört på Hawk Blue pads i USA och tycker de funkar bra. Nu börjar mina front bromsar ta slut, men såklart håller bakbromsarna en bit till. Så jag tänkte köpa ett set för frambromsarna, köra tills alla 4 är slut och då byta till carbotech som alla andra.
Någon som vet var jag kan köpa Hawk pads i Sverige?
Bromsklossar: Hawk Pads
Bromsklossar: Hawk Pads
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: Bromsklossar: Hawk Pads
Då detta bemöttes av en dånande tystnade antar jag att ingen vet svaret. Så jag bad min polare i USA skicka mig prylarna istället.
/Torkel Kristensson
- Fredrik Henriksson
Letar runt efter bromstråd för att ställa en fråga kring mina bromsok när jag hittade denna gamla tråd.
Du har sett att Orion Racing säljer Hawk numera? Tänkte jag skulle testa dem nästa gång då många snabba Miator i staterna kör på dessa...
Du har sett att Orion Racing säljer Hawk numera? Tänkte jag skulle testa dem nästa gång då många snabba Miator i staterna kör på dessa...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Jodå, det har jag sett. Hawk Blue har funkat bra för mig i alla väder, men jag har faktiskt aldrig provat Carbotech som alla andra kör med, så om de är bättre eller sämre vet jag inte.
/Torkel Kristensson