Flocka inredning
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Flocka inredning
Behöver lite på det här med flockning. Fattat att man har lim och strör på "flock" och att man med ström på nåt sätt får materialet man strör att resa sig. Vet nån hur man gör detta själv?
Har hittat en del firmor som gör detta men det är ju roligare och billigare att göra själv.
En raceemiata, vems http://www.vinylmakeupjonkoping.se/flockning.html
Har hittat en del firmor som gör detta men det är ju roligare och billigare att göra själv.
En raceemiata, vems http://www.vinylmakeupjonkoping.se/flockning.html
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Gick in direkt på Rejsa, det stämmer ju!Per Hammarsjö wrote:Henrik Phil hade väl gjort något sånt med sin inredning? Såg ut lite som en sammetsask.. : )
HENRIK! Hur gjorde du??
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Fredrik Henriksson wrote:Gick in direkt på Rejsa, det stämmer ju!Per Hammarsjö wrote:Henrik Phil hade väl gjort något sånt med sin inredning? Såg ut lite som en sammetsask.. : )
HENRIK! Hur gjorde du??
I och med att det är min inredning på bilden ovan så är det kanske inte så svårt att räkna ut?
Men då du gör allting själv så ska det bli intressant att följa. Ett tips är att gno huvudet mot påsen med "flockfiber" en stund innan du klistrar på det.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Blir nog inget med hemmaflockandet. Blir lite dyrt att köpa en sådan här för en instrumentpanel... http://www.aigle.it/pdf/EASY%20eng.pdf
Å Henriks alternativ att gnugga till flinten nalkas känns inte heller så hett...
Å Henriks alternativ att gnugga till flinten nalkas känns inte heller så hett...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Allt som ger lite mer racestuk är ballt.. Man måste ju tänka på utsidan också.. Vad än folk säger så är det inte bara "insidan" som räknas.. Utsidan är minst lika viktigt..JOnas wrote:Då kan du tycka det.....Lite fjolligt tycker jag
Jag tycker det är rätt fränt!
Kör på Fred!
Hur går det med spoilern föresten Ludde? Vill du sälja den? Vill ha! *nörd*
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Hehe, den ligger i garaget och väntar på dig. Vad vill du ge för den?Per Hammarsjö wrote:Allt som ger lite mer racestuk är ballt.. Man måste ju tänka på utsidan också.. Vad än folk säger så är det inte bara "insidan" som räknas.. Utsidan är minst lika viktigt..JOnas wrote:Då kan du tycka det.....Lite fjolligt tycker jag
Jag tycker det är rätt fränt!
Kör på Fred!
Hur går det med spoilern föresten Ludde? Vill du sälja den? Vill ha! *nörd*
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Visst gillar ni det så kör på - men som sagt jag tycker en 'mysig' filtmatta inte passar in i en räser-bil. Ursäkta att jag utryckte en åsikt som inte uppenbart inte följer den stora massa här på forumet - Sorry Sorry Jag ber en bön för att ni inte sätter in blåa neon-ljusramper under bilarna bara eller att tärningar kommer att hänga i backspeglarna.Per Hammarsjö wrote:Allt som ger lite mer racestuk är ballt.. Man måste ju tänka på utsidan också.. Vad än folk säger så är det inte bara "insidan" som räknas.. Utsidan är minst lika viktigt..JOnas wrote:Då kan du tycka det.....Lite fjolligt tycker jag
Jag tycker det är rätt fränt!
Kör på Fred!
Hur går det med spoilern föresten Ludde? Vill du sälja den? Vill ha! *nörd*
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Funderade på doftgran och teddyinredning, men neon och tärningar e ingen dum idé det heller. Lite mys måste man ju få ha...Josen wrote:Visst gillar ni det så kör på - men som sagt jag tycker en 'mysig' filtmatta inte passar in i en räser-bil. Ursäkta att jag utryckte en åsikt som inte uppenbart inte följer den stora massa här på forumet - Sorry Sorry Jag ber en bön för att ni inte sätter in blåa neon-ljusramper under bilarna bara eller att tärningar kommer att hänga i backspeglarna.Per Hammarsjö wrote:Allt som ger lite mer racestuk är ballt.. Man måste ju tänka på utsidan också.. Vad än folk säger så är det inte bara "insidan" som räknas.. Utsidan är minst lika viktigt..JOnas wrote:Då kan du tycka det.....Lite fjolligt tycker jag
Jag tycker det är rätt fränt!
Kör på Fred!
Hur går det med spoilern föresten Ludde? Vill du sälja den? Vill ha! *nörd*
Finns anledning utöver att det är rejsigt...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Du kan vara lugn! Blåa neonljusramper och tärningar är sånt jag har!Josen wrote:Visst gillar ni det så kör på - men som sagt jag tycker en 'mysig' filtmatta inte passar in i en räser-bil. Ursäkta att jag utryckte en åsikt som inte uppenbart inte följer den stora massa här på forumet - Sorry Sorry Jag ber en bön för att ni inte sätter in blåa neon-ljusramper under bilarna bara eller att tärningar kommer att hänga i backspeglarna.
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Framförallt så tar flockningen bort störande ljus/solreflektioner från panelen... Fjolligt eller ej, så har det mer praktisk betydelse än vad det har för utseendet...
Last edited by Peter Sandström on Sun 12 Oct 2008, 19:44, edited 1 time in total.
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
Är det inte tiderna som räknas i racing........
Utseendet spelar väl ingen roll i så fall???
I alla fall inte på bilens insida som väl inte påverkar downforce eller annat luftglidande, längs plåt/plast/kolfiber-ytor??
Utseendet spelar väl ingen roll i så fall???
I alla fall inte på bilens insida som väl inte påverkar downforce eller annat luftglidande, längs plåt/plast/kolfiber-ytor??
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Svar...Crazy Ivan wrote:Är det inte tiderna som räknas i racing........
Utseendet spelar väl ingen roll i så fall???
I alla fall inte på bilens insida som väl inte påverkar downforce eller annat luftglidande, längs plåt/plast/kolfiber-ytor??
Peter Sandström wrote:Framförallt så tar flockningen bort störande ljus/solreflektioner från panelen... Fjolligt eller ej, så har det mer praktisk betydelse än vad det har för utseendet...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Men.. vem var det nu (vi snackar runt göteborgstrakten) som började med bling?? Jo, Josen köpte sin vita miata just för att den hade krom-bling runt mätartavlorna & en sketfräck ( ) växelknopp med belysning.Visst gillar ni det så kör på - men som sagt jag tycker en 'mysig' filtmatta inte passar in i en räser-bil. Ursäkta att jag utryckte en åsikt som inte uppenbart inte följer den stora massa här på forumet Wink - Sorry Sorry Jag ber en bön för att ni inte sätter in blåa neon-ljusramper under bilarna bara Shocked Shocked Very Happy eller att tärningar kommer att hänga i backspeglarna.
Men whattafakk, den var minsann snabb ändå.
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
*tårar* *på rygg* *kan inte andas* *kiknar*JOnas wrote:Men.. vem var det nu (vi snackar runt göteborgstrakten) som började med bling?? Jo, Josen köpte sin vita miata just för att den hade krom-bling runt mätartavlorna & en sketfräck ( ) växelknopp med belysning.Visst gillar ni det så kör på - men som sagt jag tycker en 'mysig' filtmatta inte passar in i en räser-bil. Ursäkta att jag utryckte en åsikt som inte uppenbart inte följer den stora massa här på forumet Wink - Sorry Sorry Jag ber en bön för att ni inte sätter in blåa neon-ljusramper under bilarna bara Shocked Shocked Very Happy eller att tärningar kommer att hänga i backspeglarna.
Men whattafakk, den var minsann snabb ändå.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Huven skall målas mattsvart oxå av samma anledning.Peter Sandström wrote:Framförallt så tar flockningen bort störande ljus/solreflektioner från panelen... Fjolligt eller ej, så har det mer praktisk betydelse än vad det har för utseendet...
Hade polarn på sin Manta, skitballt
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Ge mig inga mer idéer nu, jag och Magnus har ju fullt upp att leta i blingkataloger efter "måste ha prylen" självlysande växelspaksknopp.Jari Olavison wrote:Huven skall målas mattsvart oxå av samma anledning.Peter Sandström wrote:Framförallt så tar flockningen bort störande ljus/solreflektioner från panelen... Fjolligt eller ej, så har det mer praktisk betydelse än vad det har för utseendet...
Hade polarn på sin Manta, skitballt
Men tack för tipset! Lär dock sitta så lågt till våren att jag inte lär se någon huv...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Tänk på att det kan vara bra att se marken någorlunda framför bilen, annars får du köra efter noter.Fredrik Henriksson wrote:Men tack för tipset! Lär dock sitta så lågt till våren att jag inte lär se någon huv...
När jag sänkte mig 5cm blev det ganska annorlunda.
Ska man vara jättepraktisk så är dety ju bulan för instrumentklustret som skall flockas först. Men de tillfällen som solen är framme och man kör i motljus är väldigt lätt räknade. Gråmulet och regn hängande i luften är vanligare (eller så står solen väldigt högt).
Kanske sista racet på finalen på Falkenberg, solen kan vara lite låg nedför backen där då (iaf framåt kl fem). Men den skitiga/reviga vindrutan är det som ställer till det, inte instrumentbrädan.
Däremot kan flockning vara lämpligt trick för att få bilprovningen att tro att den lövtunna plastade instrumentbrädan är "vadderad" (och man slipper annan ytbehandling som ser långt från original ut)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Som sagt, det finns många anledningar...Niklas Falk wrote: Däremot kan flockning vara lämpligt trick för att få bilprovningen att tro att den lövtunna plastade instrumentbrädan är "vadderad" (och man slipper annan ytbehandling som ser långt från original ut)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Du tänker på ripplad yta och strömmningsmotstånd i vatten ("hajdräkterna" i simmning tex)? Visserligen kan det vara blött ibland, men inte så extremt.Josen wrote:Jag har hört teorier om att en flockad yta ger mindre luftmotstånd, så varför inte flocka upp hela bilen ?
Jag minns inte riktigt om ytstrukturen hos vissa färger gör att flygplan kan spara bränsle, men det är väl inom det områden man kan hitta teorier i så fall. Håriga flygplan har jag inte sett, än
Fåglarna är iofs inte helt släta men det beror nog på evolutionspraktiska skäl
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Flockad bil? Njaeä, kanske inte...Josen wrote:Jag har hört teorier om att en flockad yta ger mindre luftmotstånd, så varför inte flocka upp hela bilen ?
En våt dröm för er kanske -> flockad bil, neon, tärningar, 18" fälgar med R-däck. Vilken härlig kontrast på SSM 2009 Kan säkert locka in ny typ av deltagare i MX5-Racing club
Däremot tror jag att häftigare utseende på bilarna drar till sig intresse fler åskådare och deltagare...
Blir nog lite gälar på skärmar och mer dekaler och stripes framöver för egen del... Blingbil eller inte, I like it. Tror ändå inte en racekunnig skulle säga att min bil är mer bling än race...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5