Förarövning på Malmby söndagen den 17 augusti
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Förarövning på Malmby söndagen den 17 augusti
Nu är kalendern uppdaterad med lite mera information om förarövningen med A-sprint och rundbana den 17 augusti.
Hoppas att vi syns där.
/Andreas K
Hoppas att vi syns där.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Andreas Serrander
- Andreas E
Ville bara påminna om förarövningen på Malmby utanför Strängnäs som sker på söndag nästa vecka. Sista dag för att anmäla sig och betala in (300 kr för medlem och 500 kr för icke-medlem) är nu på söndag ( 10/8 ).
Hoppas att få träffa många av er där.
/Andreas K
Hoppas att få träffa många av er där.
/Andreas K
-
Så var dagen avklarad!
Några missöden som nybörjare bjöd jag på; dåligt batteri vilket gjorde att några snälla själar förbarmade sig över mig och hjälpte mig att putta igång bilen ett par gånger. Tack för hjälpen!
Sen var det lite dåligt med olja...
Men utöver det så är det bara att summera med att jag är fast i träsket! Jag körde A-sprinten en gång och fick 1:06 med "standard-miata".
En undran: vad hette mannen i den ljusblåa NA:n med båge och två Sparco-stolar? Vi talades vid men jag har tyvärr glömt hans namn...
Några missöden som nybörjare bjöd jag på; dåligt batteri vilket gjorde att några snälla själar förbarmade sig över mig och hjälpte mig att putta igång bilen ett par gånger. Tack för hjälpen!
Sen var det lite dåligt med olja...
Men utöver det så är det bara att summera med att jag är fast i träsket! Jag körde A-sprinten en gång och fick 1:06 med "standard-miata".
En undran: vad hette mannen i den ljusblåa NA:n med båge och två Sparco-stolar? Vi talades vid men jag har tyvärr glömt hans namn...
- Andreas E
Tack alla som dök upp (trots den dystra prognosen från SMHI) och gjorde dagens Malmby-träff så lyckad.
Speciellt tack till Lars och Mattias Stahre som köpte och tog med sig partytält - mycket tacksamt då det regnade en del.
Trots en del regn var det inga avåkningar på rundbanan och även snygg och städad körning i konbanan.
Bifogat är resultatet från dagens A-sprinten. Imponerande körning framförallt av Mattias Stahre som var några få tiondelar från att spöa Opel Speedstern (som körde många fler gånger) med en nästan original Miata.
Jag var även imponerad av Pia Bergström som satta sina bästa tider då det regnade som värst.
Med förhoppning om att ses igen i vår (om inte tidigare)
/Andreas K
Speciellt tack till Lars och Mattias Stahre som köpte och tog med sig partytält - mycket tacksamt då det regnade en del.
Trots en del regn var det inga avåkningar på rundbanan och även snygg och städad körning i konbanan.
Bifogat är resultatet från dagens A-sprinten. Imponerande körning framförallt av Mattias Stahre som var några få tiondelar från att spöa Opel Speedstern (som körde många fler gånger) med en nästan original Miata.
Jag var även imponerad av Pia Bergström som satta sina bästa tider då det regnade som värst.
Med förhoppning om att ses igen i vår (om inte tidigare)
/Andreas K
- Attachments
-
- Resultat A-sprint Malmby 2008-08-17.JPG
- (182 KiB) Downloaded 73 times
Ett Megatack till dagens arr. Ser att jag har längst tid både på SS och bana. SS är väl inte mitt stora intresse men bana är småintressant.
Är kanske lite förvånad över fästet på btg;en när det var svinblött men tycker nog bilen uppförde sig godkännt även i detta tillstånd. Det blev lite över 20 mil på banan med en förbrukning Ekerö - Ekerö 2,75 lit/mil.
Tack alla !!!!
Är kanske lite förvånad över fästet på btg;en när det var svinblött men tycker nog bilen uppförde sig godkännt även i detta tillstånd. Det blev lite över 20 mil på banan med en förbrukning Ekerö - Ekerö 2,75 lit/mil.
Tack alla !!!!
Lennart Pettersson
- Niklas Falk
Jodå, jag minns. Det är bara att gratulera. Vi får hålla ögonen på honom. Hoppas det kommer lite bilder/filmer från Malmby också? A-sprint har jag väldigt dålig koll på.Niklas Falk wrote:Det var låga varvtider på Kinnekulle också om du minns...Cyberoid wrote: Jag hoppas Mattias är för ung för att köra cupen? Mycket imponerande tid!
Rock on Mattias, att kunna knäppa Per på banorna hägrar väl liiite
-
Jag det var sannerligen en lyckad dag trots regnet. "Upptäckte" sidan rejsa.nu nyligen och där finns det drösvis med träffar att åka på av alla möjliga olika modeller. Ett tips om du vill åka mer.mickeh wrote:Så var dagen avklarad!
Jag har alltid misslyckats i A-sprinten då jag har gasat för fullt i början och sen kört fel vid vändningen för jag har tappat koncentrationen. Nu koncentrerade jag mig på att komma runt för jag har en stark misstanke om att det går bra mycket fortare om banan sitter i ryggmärgen och sen nöter man på med ökat tempo. Den skulle man ha på TV-spel (kanske finns)
Upptäckte hemma att jag har blå koner hemma av liknande modell som vi har till slalombanan ungefär. Ska jag nog kunna få med mig om det behövs i fortsättningen.
- Mattias Stahre
-
på tal om koncentration
... å på den lilla grussnutten hem så immade framrutan rejält samtidigt som jag fippla med stereon. Höll på att köra in i bommen. Hade ju varit en snygg avslutning! Jag som inte ens en gång brukar svara i mobilen när jag kör.
- peter dahlqvist
Tack för en mycket trevlig dag! Andreas skall verkligen ha ett stort tack!
Jag kollade runt lite på Automobil om A-sprinten (kollade tider... MX-5 NC orginal = 56s och Pers = 53s) och snubblade över denna nyhet;
http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=11407
Är det någon som vet om det är konkreta planer?
Jag kollade runt lite på Automobil om A-sprinten (kollade tider... MX-5 NC orginal = 56s och Pers = 53s) och snubblade över denna nyhet;
- Fredrik Henriksson
Var det inte en minimiålder på 25 för just roadsport C?Cyberoid wrote:Jodå, jag minns. Det är bara att gratulera. Vi får hålla ögonen på honom. Hoppas det kommer lite bilder/filmer från Malmby också? A-sprint har jag väldigt dålig koll på.Niklas Falk wrote:Det var låga varvtider på Kinnekulle också om du minns...Cyberoid wrote: Jag hoppas Mattias är för ung för att köra cupen? Mycket imponerande tid!
Rock on Mattias, att kunna knäppa Per på banorna hägrar väl liiite
Skämt åsido, du blir grym med några fler icke datorsimulerade varv innanför västen!
Stefan H gjorde många bra tider utan att välta en enda kona, snygg kontroll på bilen!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Andreas E
Vi kommer i höst se över hur mycket vi kan fixa under nästa säsong. En ambition är att förutom den stora MX-5 Cupen (på motorbanor) även köra en A-sprint cup på flygfält. Under sen-hösten kommer det komma ut information om säsongen 2009.peter dahlqvist wrote:Tack för en mycket trevlig dag! Andreas skall verkligen ha ett stort tack!
/Andreas K
- Andreas Serrander