I morgon lördag den 22/11 träffas styrelsen och delar av styrgruppen för MX-5 Cup i Västerås för att planera för säsongen 2015.
Det är en diger agenda som står till buds för dagen men vi vill ju naturligtvis få input från Er medlemmar.
Förhoppningsvis så har du fyllt i medlemsenkäten med önskemål men vi vill ha in mer, det är vi tillsammans som kan skapa den bästa Racing Klubben i Sverige.
Skriv en rad i denna tråd om det är något speciellt som du vill att vi tar upp i morgon.
Väl mött nästa säsong
Jan Bergman-Bengtsson/GM Styrelsen
Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
- Miatamannen
- Spanjoren
- Posts: 556
- Joined: Wed 05 Mar 2008, 18:59
- Location: Sjöbo
Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Janne Bergman-Bengtsson - Sjöbo
FD Sekreterare MX-5 Racing Club
1:a plats Sprint Cup 2011 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2012 gatdäck
3:e plats Sprint Cup 2014 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2015 gatdäck, (Priade Spanien)
2:a plats Sprint Cup 2016 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2017 gatdäck
12:e plats Sprint Cup 2018 gatdäck, körde 1 race
5:e plats Sprint Cup 2019 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2020 gatdäck
6:e plats Sprint Cup 2021 gatdäck
FD Sekreterare MX-5 Racing Club
1:a plats Sprint Cup 2011 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2012 gatdäck
3:e plats Sprint Cup 2014 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2015 gatdäck, (Priade Spanien)
2:a plats Sprint Cup 2016 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2017 gatdäck
12:e plats Sprint Cup 2018 gatdäck, körde 1 race
5:e plats Sprint Cup 2019 gatdäck
4:e plats Sprint Cup 2020 gatdäck
6:e plats Sprint Cup 2021 gatdäck
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Jag dyker upp i morgon men tänkte kasta ut en tanke från en förare i Cupen;
MX5 CUP blir endast det som idag kallas standard, de klåfingriga kör Roadsport C osv.
En slarvig motivering (det går att snygga till): Större fokus på insteg än på de längst fram som klarar sig själva.
Påverkar naturligtvis tävlingsurval etc etc, men diskussion skadar inte, även om den kan bli kort.
MX5 CUP blir endast det som idag kallas standard, de klåfingriga kör Roadsport C osv.
En slarvig motivering (det går att snygga till): Större fokus på insteg än på de längst fram som klarar sig själva.
Påverkar naturligtvis tävlingsurval etc etc, men diskussion skadar inte, även om den kan bli kort.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Hej
Detta är mina förslag:
1. Poängberäkningen i Mx-5 cup skall ha samma tilldelning som SPVM´s, f.r.o.m 2015.
2. Modifierad o standard skall vara Mx-5 Cup som nu, annars blir det ännu dyrare att köra Roadsport.
De begränsningar som finns är riktigt bra för Miataracingens framtid.
3. Skall förare/ekipage ha någon form av dispens, skall den vara tidsbestämd och alltid köra i Modifieradklassen.
4. Dounuts skall uppmuntras starkt på alla Miatakörningar, annars kanske mördarsniglarna får snuva.
5. Om det går att sätta en bur eller båge i nya Miatan ...ND...?, så skulle jag & Per Oleskog gärna ta fram ett förslag på en "realstandardklass" för dessa bilar.
6. Byte av klubbens slogan. Föreslår: Side By Side Racing.
7. Ta fram en mirakelide som gör att det blir färre kontakter mellan Miatorna 2015 än 2014.
8. Klubben ger deltagarna i Mx-5 racingklubb ett klistemärke med vår logga, som man kan STOLT sätta bak på sin privatbil:)
9. Kan det startas en fond för: Miatister med djupt rotad LOTUSSKRÄCK...?
10. Varje rejshelg skall ...(Spvm Kjell..?) Kolla minst en av topp tre miatorna o mäta kammarna, varje förare får själv bekosta o ha med sig en ny packning(om det ens behövs ny packning..?)
Tack på förhand alla ni som lägger ner energi för vår klubb
Detta är mina förslag:
1. Poängberäkningen i Mx-5 cup skall ha samma tilldelning som SPVM´s, f.r.o.m 2015.
2. Modifierad o standard skall vara Mx-5 Cup som nu, annars blir det ännu dyrare att köra Roadsport.
De begränsningar som finns är riktigt bra för Miataracingens framtid.
3. Skall förare/ekipage ha någon form av dispens, skall den vara tidsbestämd och alltid köra i Modifieradklassen.
4. Dounuts skall uppmuntras starkt på alla Miatakörningar, annars kanske mördarsniglarna får snuva.
5. Om det går att sätta en bur eller båge i nya Miatan ...ND...?, så skulle jag & Per Oleskog gärna ta fram ett förslag på en "realstandardklass" för dessa bilar.
6. Byte av klubbens slogan. Föreslår: Side By Side Racing.
7. Ta fram en mirakelide som gör att det blir färre kontakter mellan Miatorna 2015 än 2014.
8. Klubben ger deltagarna i Mx-5 racingklubb ett klistemärke med vår logga, som man kan STOLT sätta bak på sin privatbil:)
9. Kan det startas en fond för: Miatister med djupt rotad LOTUSSKRÄCK...?
10. Varje rejshelg skall ...(Spvm Kjell..?) Kolla minst en av topp tre miatorna o mäta kammarna, varje förare får själv bekosta o ha med sig en ny packning(om det ens behövs ny packning..?)
Tack på förhand alla ni som lägger ner energi för vår klubb
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Klockrent +1 -> bäddar upp för kommande Miatan att köras helt std-betonad som cup-bil
De andra skall jag jaga i Modsport C
De andra skall jag jaga i Modsport C
Niklas Falk wrote:Jag dyker upp i morgon men tänkte kasta ut en tanke från en förare i Cupen;
MX5 CUP blir endast det som idag kallas standard, de klåfingriga kör Roadsport C osv.
En slarvig motivering (det går att snygga till): Större fokus på insteg än på de längst fram som klarar sig själva.
Påverkar naturligtvis tävlingsurval etc etc, men diskussion skadar inte, även om den kan bli kort.
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
En god tanke! Men tyvärr har SPVM inte mycket resurser till förfogande då det kommer till kontroller av racebilarna. Visst har vi för avsikt att (t ex med Kjells hjälp) lyfta detta en nivå för 2015, men steg ett är liksom att bilarna faktiskt vägs. Så jag föreslår att ni försöker sätta ihop en delegation och sköta detta själva. Kanske finns det fler Miata-relaterade saker ni vill kolla samtidigt? Original remhjul? En tandläkarspegel som sticks in och kontrollerar så man inte slipat bort gjutgraderna i insugsplenumet?gokarting.nu wrote:10. Varje rejshelg skall ...(Spvm Kjell..?) Kolla minst en av topp tre miatorna o mäta kammarna, varje förare får själv bekosta o ha med sig en ny packning(om det ens behövs ny packning..?)
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Tack för inputen. Det tillsammans med svaren på enkäten låg till grund för de vi diskuterade och beslutade på årsplaneringsdagen. Protokoll kommer dyka upp på hemsidan inom en vecka.
Men vi kan redan nu meddela att vi även 2015 kommer köra 2 banträffar på "riktiga" motorbanor och ni kan redan nu boka upp dessa 2 datumen:
- 14 maj har vi hyrt Gelleråsen
- 31 juli kör vi det traditionella bankalaset på Kinnekulle
/Andreas E
Men vi kan redan nu meddela att vi även 2015 kommer köra 2 banträffar på "riktiga" motorbanor och ni kan redan nu boka upp dessa 2 datumen:
- 14 maj har vi hyrt Gelleråsen
- 31 juli kör vi det traditionella bankalaset på Kinnekulle
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Två storbanor. Prel bokat. Bra jobbat!
2016 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Perfekt!Andreas E wrote:
...
Men vi kan redan nu meddela att vi även 2015 kommer köra 2 banträffar på "riktiga" motorbanor och ni kan redan nu boka upp dessa 2 datumen:
- 14 maj har vi hyrt Gelleråsen
- 31 juli kör vi det traditionella bankalaset på Kinnekulle
/Andreas E
Anders Söderlund
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
Bränsleprov.. Om nu miata-åkare ens tänkt så långtTorkel k wrote:En god tanke! Men tyvärr har SPVM inte mycket resurser till förfogande då det kommer till kontroller av racebilarna. Visst har vi för avsikt att (t ex med Kjells hjälp) lyfta detta en nivå för 2015, men steg ett är liksom att bilarna faktiskt vägs. Så jag föreslår att ni försöker sätta ihop en delegation och sköta detta själva. Kanske finns det fler Miata-relaterade saker ni vill kolla samtidigt? Original remhjul? En tandläkarspegel som sticks in och kontrollerar så man inte slipat bort gjutgraderna i insugsplenumet?gokarting.nu wrote:10. Varje rejshelg skall ...(Spvm Kjell..?) Kolla minst en av topp tre miatorna o mäta kammarna, varje förare får själv bekosta o ha med sig en ny packning(om det ens behövs ny packning..?)
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
Re: Årsplaneringsmöte för säsongen 2015
gokarting.nu wrote:Hej
7. Ta fram en mirakelide som gör att det blir färre kontakter mellan Miatorna 2015 än 2014.
Varje gång kontakt sker skall de inblandade starta en position sämre i nästa race
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg