Jag försöker stoppa en NB-motor i en NA.
Vissa komponenter vill ha vakuum och på plenum
finns en hel del uttag för just det.
Spelar det någon större roll i vilket uttag jag kopplar respektive slang?
Vakuum som vakuum - eller?
Vakuum som vakuum - eller?
Michael Blixt
Re: Vakuum som vakuum - eller?
Har varit igenom samma byte. Någon speciell komponent du funderar på?
Angående plenumet så har det en inbyggd vakuumkammare som används för styrning av VICS-spjället. Kan vara bra att tänka på att den kammaren är inte ansluten till övrigt vakuum i plenumet.
Angående plenumet så har det en inbyggd vakuumkammare som används för styrning av VICS-spjället. Kan vara bra att tänka på att den kammaren är inte ansluten till övrigt vakuum i plenumet.
Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
Jag har inte hunnit så långt att jag upptäckt något specifikt problem. Motorn sitter inte ens i bilen ännu.
Jag tittade lite i min amerikanska verkstadshandbok, blev förvirrad och tänkte som en sann närking att -Dä går allri.
Jag tittade lite i min amerikanska verkstadshandbok, blev förvirrad och tänkte som en sann närking att -Dä går allri.
Michael Blixt
Jag hämtade inspiration och fick några frågetecken uträtade här.
Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
- Alexander Mullaart
Det finns tillräckligt med vakuumuttag för alla komponenter. Jag drog vakuumslangen från Megasquirtet till en av anslutningarna framme vid gasspjället, fungerade bra. Verkar inte spela någon roll vilka man använder. Slängde EGR och kolkanister i papperskorgen och pluggade igen tillhörande anslutningar .
Alexander Mullaart
Finemang, då reder det sig.
Den enda kvarvarande vakuumfrågan är om det finns något extra lämpligt uttag för PRC ventilen. För den skall jag väl ändå behålla?
Den enda kvarvarande vakuumfrågan är om det finns något extra lämpligt uttag för PRC ventilen. För den skall jag väl ändå behålla?
Michael Blixt
- Alexander Mullaart
Använd uttaget på bilden. Enklast att behålla den .
Alexander Mullaart