Kopplingslan 949 racing läckage i anslutning

Allt från bygga banbil till bilreparationer.
Vad behövar jag för att köra bana? Vad krävs för att få tävla??
Post Reply
glitch

Kopplingslan 949 racing läckage i anslutning

Post by glitch »

Hej hej,

försökte få klart monteringen av min nya 949 Racing kopplingsslang. Det är den långa "Race" versionen som går från hard line som kommer från kopplingsmastern enda ner till slavcylindern och ersätter det snurrade kopplingsröret längs ned.

Trodde allt bara vara underbart men sen när vi började pumpa kopplingen så visade det sig läcka i den övre anslutningen mellan röret från mastern och den nya slangen. Försökte lossa och tighta upp igen några gånger men utan större framgång. Ska det sitta en o-ring längst ut på den eller hur ska den täta? Som det ser ut nu sitter ingen oring eller tätning synlig i alla fall?
Christopher Zell
NB 1998 grön - såld
glitch

Re: Kopplingslan 949 racing läckage i anslutning

Post by glitch »

Fick svar från Emilio på 949 Racing nu, han säger bara tighta upp så hårt du kan så ska det funka, avsevärt hårdare än original....man vill ju inte dra sönder nåt men det kanske bara är att ta i.
Christopher Zell
NB 1998 grön - såld
glitch

Re: Kopplingslan 949 racing läckage i anslutning

Post by glitch »

Efter 2 timmar av svordomar och övervåld verkar det nu som att slangen är tät.
Googlade lite och hittade flera som hade problem med att de inte fick det att lira direkt men tar man i så in i helsike så verkar det till slut funka.
Drog så hårt jag bara orkade och till slut var den övre anslutningen tät, men då läckte det fortfarande vid slavcylindern. Demonterade, drog åt, monterade, testade demonterade osv. bra många gånger men som sagt var nu verkar det funka.
Christopher Zell
NB 1998 grön - såld
Post Reply