Nu är jag nästan halvvägs genom bytet men detta kanske hjälper någon annan.
Om inte annat kanske uppgradera pivot kulan (heter det så?) när man byter till häftigare koppling?
Den har en färgglad act koppling som är tung och hugger ordentligt.
Känns overkill på en standard 1,6. Detta är tjejens bil inte min gröna.
Men jag har lyckats att iallfall få ut den utan att montera ner hela lådan
Nu återstår det bara att få ihop allt igen
Ner ser ju själva special designen på 17mm nyckeln. Och av alla obekväma ställningar att meka bil tar detta priset!
Halvliggande/sittande tittandes snett uppåt innuti hjulhuset
Lite röta har man men en böjd teleskåp magnet att man fick upp knoppen också
Nackdelen med tung race koppling.
Nackdelen med tung race koppling.
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Nackdelen med tung race koppling.
ACT kopplingar är kända för att trycka sönder axial lager. Hugga så hårt så man slår sönder växelådor och bakaxlar..
Men Damn.. dom jävla kopplinarna står imot bra med effekt för rimliga pengar. Dok till kostnad av körbarhet och crankwalk.
Själv ska jag satsa på dubbelskivigt till nästa år för slippa köra med stenhårda tryckplattor.
Annars kan jag säga att Exedys stage 2 håller för bra effekt utan att slå sönder saker. Körde sån i min turbo-maskin i stort sett hela sommaren tills stakarna kasta in handuken.
Men Damn.. dom jävla kopplinarna står imot bra med effekt för rimliga pengar. Dok till kostnad av körbarhet och crankwalk.
Själv ska jag satsa på dubbelskivigt till nästa år för slippa köra med stenhårda tryckplattor.
Annars kan jag säga att Exedys stage 2 håller för bra effekt utan att slå sönder saker. Körde sån i min turbo-maskin i stort sett hela sommaren tills stakarna kasta in handuken.
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.