I samband med byte av krängningshämmare fram passade jag på att ge mig på byte bromsskivorna fram (har haft nya skivor liggande i snart ett år utan att få tummarna ur ). Hann med byte av krängare och en skiva ikväll och ska ta nästa skiva imorgon. Undrar om man behöver tänka på något speciellt efter att ha monterat de nya skivorna? När jag satte på Carbotech beläggen skulle de ju köra in på ett speciellt sätt. Med tanke på att ytan på de nya skivorna ser mycket annorlunda ut jämfört med de gamla kanske man måste köra i de nya skivorna lite fint?
/Andreas K
Inkörning av broms efter byte av bromsskivor?
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Inkörning av broms efter byte av bromsskivor?
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Inkörning av broms efter byte av bromsskivor?
Ska du köra in dem för att gifta material mellan belägg/skiva så är det inte "lite fint" .Andreas K wrote:... Med tanke på att ytan på de nya skivorna ser mycket annorlunda ut jämfört med de gamla kanske man måste köra i de nya skivorna lite fint?
För gatköra behövs det inte, men när du ska till att fixa maxprestanda så blir det "bedding" som vanligt (kallbromsande till vardags slipar bort den inkörda ytan på skivan).