Provkörde Magnus bil ikväll och det var en annorlunda upplevelse. Att Magnus tog sig runt Knutan på 1.19 som debutant i denna bilen är en bedrift må jag säga.
K-sportdämparna och de hårda fjädrarna ger en stabil och stadig bil när man kastar chassit fram och tillbaka och man känner att det finns potential att göra något bra av detta chassi, men innan dess lär en hel del trial and error behövas för att komma i närheten av något som är vettigt att ratta. Körde fort i ett antal rondeler och pressade hårt på en stor parkering innan man rattade bilen tillbaka till Magnus garage och kunde konstatera följande. Bilen styr in bra men får sedan kraftig understyrning, när man väl fått framhjulen att sätta sig kommer röven och man får ett överstyr som skulle göra vilken Volvoraggare som helst avundsjuk! Till råga på allt tydliggörs den odiffade bakaxelns brister extra mkt när bilen är så här felinställd, få med sig fart ut är omöjligt!

Plus till farten i bilen(axar minst lika bra som min) och dom grymmaste bromsar jag känt på en Miata, fräscha ok med nya skivor och XP10 bettar jävlar!!
Första medicinen blir att slänga orginalkrängare i nåt hörn och leta rätt på nån kraftigare rörbit istället (nån som har en kraftigare framkrängare till salu?), sen får vi ut och prova igen...