Vill ödmjukt be dig att när säsongen är slut skriva ihop dina betraktelser så vi kan lägga upp dessa som smaskig vinterläsning inför nästa års säsong, ger säkert mersmak till att börja rejsa för de som velar i dag

Mycket uppskattat - men sluta med att tagga upp mig som racing-guruBlir fortsättningen lika rolig som de två första tävlingarna så skriver fingrarna av sig själv...
Tid bakom ratten i racefokuserat läge (tävlingar och träningar) spelar lite roll men inlärningskurvan planar ut med tiden. När man tävlar om placering räcker det ju inte att jobba sig ikapp, man ska förbi också (kunna ta vara på misstagen från den framför).Josen wrote:Känner ju en grym press på migAtt jag är lite snabbare beror mest på att jag har fått bilen att stämma mot min körning. Tar inte lång tid/tävlingar innan du är ikapp/snabbare.
Hur gamla e dina Yokosar? tydligen blir däcken sämre efter varje "uppvärmning"...Magnus Pettson wrote:Såå farligt va det inteMen inte så kul heller.. hitta inge grepp liksom, bara drifta - märkligt
![]()
Håller tummarna för att få se dig på banan igen inom kort...Mats Lundin wrote: Nu ska jag bara ha ihop bilen igen.
Tackar! Och tack för tipsen inför Mantorp! Gjorde att jag kom igång ganska hygligt i kvalet.JOnas wrote:Riktigt underhållande läsning!
Skulle inte sätta nån större slant på det!Josen wrote:Tar inte lång tid/tävlingar innan du är ikapp/snabbare.
Ligger mycket i det inser jag nu. Som ny blir det lätt att man tittar på utrustningen när man är osäker på vart man står som förare. Jag märker ju att det är i körningen dom "stora" tidsförbättringarna ligger...Niklas Falk wrote: Ta lite ledning av tex Pers hantering av chassibiten, satsa på en lösning och kör, kör, kör tills den känns begränsade, sen kör man lite till medan man funderar på alternativ.
Vissa ska ju alltid komma med ursäkter...Dennis Kullman wrote:Jag ligger sist i cupen.![]()
Kan bero på att jag inte kört än.![]()
För en färsking är ju allt nytt vilket gör att man känner att det finns mycket att berätta...Dennis Kullman wrote: Tack Fredrik för underhållande rapport!
Jag tror att man skriver bäst just när man är ny, sedan börjar man ta saker för givet (och kanske för allvarligt)...
Och små barn (dvs jag) små leksaker (typ smycken) Kan man ställa sådana krav på en biltok till sambo?CG Leijonhufvud wrote:Astrid, ställ krav var tuff, stora barn större leksaker har jag hört att det heter...
Inga problem om man bara gör en rättvis budget och håller sig till den...Astrid wrote: Och små barn (dvs jag) små leksaker (typ smycken) Kan man ställa sådana krav på en biltok till sambo?![]()