Niklas H wrote:Är det någon som har gjort några mil med dessa nu? Senaste generationen verkar ju intressant.
Jämförelser vs. koni hade varit gött om någon har?
Har bara kört på vanlig väg med min Ksport hittills (om med dämparna på mjukaste läget). Spontant tycker jag att skillnaden inte är så stor. Det slår lite mer nu när man där det är hål (ett otrevlig vägarbete när det jag bor har gett mig erfarenhet) men det är inte så att det stör så mycket. Jag har visserligen en kompromisslösning (=inte bra på något) mellan komfort och sport med fjäderhårdhet 9.8 fram och 6.5 bak.
Slutstats för min del hittills är att jag är klart nöjd med köpet. Ska nästa helg byta till sommardäck och sänka bilen lite 1/2 cm. Efter det + en hjulinställning bör jag kunna säga mer vad det gjort för väghållningen.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Det blir krångligare och krångligare att hålla reda på alla alternativ i prisklassen. BC Racing - V1 Series är ännu en variant.
Undrar hur stor support man kan få med ombyggnad ("ombyggnadsbara") och vilka fjäderkonstanter de supportar från hyllan (och hur väl det fungerar)?
Som vanligt är alla önskvärda funktioner med i listan, men det gäller ju att klå enkla gula Konis prestandamässigt också.