Conny Lundell wrote:
Vad hade du tänkt sätta för hjulvinklar?
Jag satte 3 grader fram med 5 i caster och 2.6 grader bak och 0 toe in runt om. Ska bli kul att testa den på banan.
Ses tyvärr inte på Gelleråsen.
Conny
Jag tänker på följande setup
Max caster
Camber 3 grader fram och bak
Toe out 1-2 grader fram
Toe in bak 1 grad
Får se hur det går, mao börjar på maxläge och minskar vid behov
Angående toe in/out. Jag antar att du menar 1-2 mm, inte grader Det motsvarar ca 10 minuter, alltså 1/6 grad. 2 grader toe out skulle nog göra bilen rätt okörbar
Anders Söderlund
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition
Min fundering vad det gäller toe så har jag åkt med 1 g toe ut i fram och 0 i bak.
Orsaken till vad för jag har haft 1 grad toe ut i fram, var att vid 0 så hade jag svårt att träffa apex i lite snabbare kurvor. men med 1 g så blev det en helt ny bil. Rekomendationer som jag fått är att åka 0 i bak är
att bilen kan bli lynnig.
Anders S wrote:
Angående toe in/out. Jag antar att du menar 1-2 mm, inte grader Det motsvarar ca 10 minuter, alltså 1/6 grad. 2 grader toe out skulle nog göra bilen rätt okörbar
Helt korrekt Anders, fort men fel som vanligt från mig
Tommy Finell, NB-01 mazda röd
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
Rattnav kom med posten igår så jag han montera ratten.
Ratt
Sen upptäckte jag att batteriet har börjat läcka, fullt med vit kristallpulver och
Färgen borta samt antydan till rost, försent att åtgärda i alla fall. Någon som vet varför det blir på detta sätt
Men nu är allt lastat och surrat, bara en välbehövlig dusch sen är det bara att ladda för morgondagen
Släp
Tommy Finell, NB-01 mazda röd
Emberglow66 syftar på min Mustang 66 samt den läckra färgen Emberglow
————————————————————————————————————————————————————
2020 - 1:a Mx5-cup standard
2019 - 2:a Mx5-cup standard
2018 - 4:a Mx5-cup standard
2017 - 4:a Mx5-cup standard
2016 - 1:a MX5 sprintcupen
2015 - 2:a MX5 sprintcupen
2014 - 2:a Mx5 sprintcupen
2013 - 3:a Mx5 sprintcupen, debutsäsongen
Jag råkade ut för exakt samma sak med mitt Biltemabatteri. Det läckte i skarven vid locket vid hård kurvtagning. Köp ett original Panasonicbatteri på IL Motorsport (och plasttråget om det saknas, det gjorde det på min, annars hade syran inte hamnat på plåten i lika stor utsträckning).
Jag köpte ett originalbatteri på Mazda förra året när mitt gamla piratbatteri gav upp. Med 20% klubbrabatt blev det t o m några kronor billigare än att beställa från IL (men priset på originalreservdelar skiljer visst något mellan olika handlare).
Anders Söderlund
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition