Harry wrote:På vänster sida framför luftrenaren sitter det en lite "burk" som kan ställas open eller closed. Vad är det för en grej
hasse
Den där "burken" är numera ställd på closed men, efter varje hårdkörning på bana har den "kokat över". Har tidigare bytt olja till Bosch dot 4 & kollat så att kylslingan är ok, åtminstone på utsidan.
Är det nån som har koll på detta problem & en ev lösning
Conny Lundell wrote:Om du har bytt till bromsvätska i servostyrningen förstår jag att det blir problem.
Det ska vara servo olja i den burken.
Jag han precis post mitt inlägg när jag blev osäker på vilken vätska som finns i systemet, bytet gjordes på en OKQ8-verkstad, ska kolla upp vad dom använde.
Conny Lundell wrote:Om du har bytt till bromsvätska i servostyrningen förstår jag att det blir problem.
Det ska vara servo olja i den burken.
Jag han precis post mitt inlägg när jag blev osäker på vilken vätska som finns i systemet, bytet gjordes på en OKQ8-verkstad, ska kolla upp vad dom använde.
Kollade fakturan, ingen olja byt!!!!! Kan vara dax o gör det då, nu.
Troligen är olja aldrig bytt, kan det vara problemet??????
när min servo (kokade över) så hällde jag ut så att det bara fans så mycket olja att det bara snuddade toppen längst ner på oljestickan, prova med det så ska du se att den inte kokar över mer.
Mattias Pålsson Kinnekulle 1:06.174 Falkenberg 0:55.433
NA 1.6 standard #79
Falkenberg
Matte P wrote:när min servo (kokade över) så hällde jag ut så att det bara fans så mycket olja att det bara snuddade toppen längst ner på oljestickan, prova med det så ska du se att den inte kokar över mer.
Ska till Gelleråsen den 2 okt o tänker börja med att sänka nivån som du gjort. Träffade en snubbe på Gröndal i lördags, han tyckte jag skulle montera en extra oljekylare, det får bli nästa åtgärd om det inte funkar med sänkt nivå
Var ute o åkte en kort sväng i dag för att kolla bilen innan vinterförvaring. Ingen servo alls på ratten, efter en koll så var remmen helt slak. Antar att kokningen berodde på att pumpen slirat eller inte roterat alls.
Infästningen för justeringen saknade en skruv o den andra infästningen en mutter!!! Båda naturligtvis M10 fingänga. Skruven hade jag men inte mutter, fick laga det provisoriskt inför vintern. En liten provtur visar att pumpen snurrar igen.
Ställd in spänningen på samma som det var tidigare, remmen blev väldigt hård, nästan stum. Hur hård ska den vara??