Balansering
-
- Posts: 80
- Joined: Mon 12 May 2008, 09:08
Balansering
Om man ska köra på Rejsaträffen Barkarby på fredag, är det någon vits att balansera däcken innan (standarddäck) eller blir det ändå obalanserat efter en stund? Känns som om det är obalans i i baken. Å inte då inte bara runt 120 utan helavägen upp till 160 - 170 (sen fick jag bromsa). Kan ju vara något annat oxå förståss som jag inte förstår mig på
-
- Posts: 80
- Joined: Mon 12 May 2008, 09:08
Re: Balansering
Jo tack det blev en j***vla skillnad, hade för mig att jag läst en tråd om balansering där slutsatsen var att det ändå inte spela nån roll efter några varv. Jag får ju för mig allt möjligt ibland hehe.
För säkerhetsskull tog jag en runda från Gärdet till Åkersberga via Svinningeleden så att det skulle bli riktigt bra.
För säkerhetsskull tog jag en runda från Gärdet till Åkersberga via Svinningeleden så att det skulle bli riktigt bra.
Re: Balansering
Hade det varit däck&fälg som endast används på bana skulle jag inte balanserat. Först köper man lätta och fina fälgar för att sedan klistra på vikter?! Det talar emot sig själv.Peter Ennerfelt wrote:Jo tack det blev en j***vla skillnad, hade för mig att jag läst en tråd om balansering där slutsatsen var att det ändå inte spela nån roll efter några varv. Jag får ju för mig allt möjligt ibland hehe.
För säkerhetsskull tog jag en runda från Gärdet till Åkersberga via Svinningeleden så att det skulle bli riktigt bra.
Jag hade tappat mina vikter i helgen + att fälgarna var fulla med däcksrester. Någon obalans kunde jag inte känna av då det skakar så mycket ändå.
-
- Posts: 80
- Joined: Mon 12 May 2008, 09:08
Re: Balansering
Det var nog den typ av diskussion jag läst. men nu är det balanserat och bilen går bra. För mig är det lätt att förbättra räserkörningen då det mesta hänger på chaffören
Mvh
Peter
Mvh
Peter