Japp, och jag kan ju fortsätta lägga saker på hög om du vill ta allt på en gång?Crazy Ivan wrote:Hur mycket skall sedan upp åt Hufudstadshållet/Mälardalen ??Dennis Kullman wrote:Göteborg, gissar jag.Eric wrote:Vart i Sverige hamnar grejerna?
Kanske läge för samkörning?
(Jag har ju dessutom 4 fälgar som skall upp från Götet......eller hur "Cyberoid"?)
gruppköp från Good-win racing... Krängare mm...
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
Det är ju en tanke.....Cyberoid wrote:Japp, och jag kan ju fortsätta lägga saker på hög om du vill ta allt på en gång?Crazy Ivan wrote: Hur mycket skall sedan upp åt Hufudstadshållet/Mälardalen ??
Kanske läge för samkörning?
(Jag har ju dessutom 4 fälgar som skall upp från Götet......eller hur "Cyberoid"?)
Jag tänkte kanske mer på att man skulle köra upp allt som skall hit upp och samtidigt ta med mina fälgar.....
Hur mycket är det som skall upp hitåt? (Har ingen koll på var folk bor

Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Lite status
Ni som är med har fått ett mail med summor/sammanfattning. Vi har till nästa onsdag på oss att föra över. Ja sa OK till Ivan för en ändring. Men utöver Ivan kan vi inte ändra mera eftersom det slår på alla och några har redan fört över pengar.
Leveranstid
Brian behöver ca en vecka för att få hem prylar, sen tar det väl en vecka för att få det skickat hit. Så räkna med tre/fyra veckor innan ni har prylarna.
Vi hoppas det flyter på
/Joachim
Ni som är med har fått ett mail med summor/sammanfattning. Vi har till nästa onsdag på oss att föra över. Ja sa OK till Ivan för en ändring. Men utöver Ivan kan vi inte ändra mera eftersom det slår på alla och några har redan fört över pengar.
Leveranstid
Brian behöver ca en vecka för att få hem prylar, sen tar det väl en vecka för att få det skickat hit. Så räkna med tre/fyra veckor innan ni har prylarna.
Vi hoppas det flyter på

/Joachim
- Crazy Ivan
Jag är dig evigt tacksam JosenJosen wrote:Lite status
Leveranstid
Vi hoppas det flyter på
/Joachim

Ib Gyllinger
- Mattias Stahre
-
Låter finfint!
Har ni kommit överens om något frakt/försäkrings-värde?
Ska vi våga chansa på att inget händer? Tror iofs inte att tullen köper att värdet skulle vara noll $..
Samtidigt vill vi väl kunna utnyttja den billiga dollarn så mycket som möjligt, så vad sägs om att be Brian sätta ca 1000$ som paketets värde?
När paketet väl är i Sverige så är väl tullavgiften 3.6% och sen momsen på det + nån administrativ kostnad på några hundra, vad skulle det då kosta att lösa ut paketet?
Ska vi våga chansa på att inget händer? Tror iofs inte att tullen köper att värdet skulle vara noll $..
Samtidigt vill vi väl kunna utnyttja den billiga dollarn så mycket som möjligt, så vad sägs om att be Brian sätta ca 1000$ som paketets värde?
När paketet väl är i Sverige så är väl tullavgiften 3.6% och sen momsen på det + nån administrativ kostnad på några hundra, vad skulle det då kosta att lösa ut paketet?
Nej vi har inte sagt något om frakt-värdet. 1000$ är ok för min del.Martin Wahlberg wrote:Låter finfint!
Summor stämde bra det ligger ca + 400 kr kontot med dagens kurs. Kursen jag fick via HB var 6.0 men det var prelimnär - själva överföringen görs i morgon. Pyssel pyssel med detta

- Crazy Ivan
- Crazy Ivan
Waiting on one more item to show up and then this will be on the way.
Brian Goodwin
Good-Win Racing
www.good-win-racing.com
Hubba Hubba...
- Crazy Ivan
- Niklas Falk
Visst, beskyll mig för att vara glädjedödare.....Crazy Ivan wrote:Var det inte Niklas som någonstans skrev att lev. tiden kan bli längre vid gruppköp pga just dessa orsaker?
Hur rätt har han inte..........

Samköp och att spara sista kronan passar inte så bra ihop med bråttom.
Jag beställde övre dämparfästen från billigaste leverantören i december, leverans i slutet på mars...
-
Vad är det för övre dämparfästen du har beställt? Jag har funderat på att skaffa NB fästen till min bil, men det har du ju redan.Niklas Falk wrote:
Samköp och att spara sista kronan passar inte så bra ihop med bråttom.
Jag beställde övre dämparfästen från billigaste leverantören i december, leverans i slutet på mars...
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
MX-5 NB 1999 Modifierad
- Niklas Falk
TEINS övre fästen, 2 par av dessa:Hans Drangel wrote:Vad är det för övre dämparfästen du har beställt? Jag har funderat på att skaffa NB fästen till min bil, men det har du ju redan.Niklas Falk wrote:Samköp och att spara sista kronan passar inte så bra ihop med bråttom.
https://www.streetunit.com/ProductDetai ... RM40-31S65
Det är samma som ingår i Tein Flex/monoflex. (obs avsedda för 65mm id fjädrar, ska antingen fräsa bort kanten eller spaca ut min fjäderisolator).
Hur mycket det skiljer på dämparstångens längd/avsmalning) mellan NA och NB ver jag inte.
Liknande som ingår i Ksportkitet (mycket prylar (förmodad kvalité säger jag inget om) för lite pengar).
- Per Hammarsjö
Per Hammarsjö wrote:Cyberoid's eller 1275 GT's fel att vi får vänta då....![]()
Första racet är ju låååångt fram.. ZZzzzz....

Då får väl bara hoppas att allt stämmer när vi får delarna då. Rätt antal och komplett order m.m. Brukar bli lite si och så med det vid stororder.

- Dennis Kullman
- Per Hammarsjö