Racingkurs licens - Linköping
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
PM på väg till Fredrik....Fredrik Henriksson wrote:Jag skickade ett mail för några dagar sedan då jag är osäker på om jag betalat, har inte fått svar än. Min bankspec går bara någon månad bakåt.Per Hammarsjö wrote:Se PDF:
http://www.ostergotlandsbf.se/Kurser/fo_ra_080405.pdf
Ska maila ut infon också.. Många som inte betalat ännu..
// Per
Kan du kolla d Per? Jag har medlemsnr 7...
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Kan ni lista upp dem som betalat. Kul att se vilka som kommer med (om nu inte någon har något emot detta, inget större integritetsbrott hoppas jag;)
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Tror nog att de flesta betalningar kommer imorgon den 28.
Eftersom det är sista betalningsdag, så har nog de flesta med internetbank (finns det något annat ) lagt in betalningen till dess.
Precis som med alla andra räkningar.
Jag har iallafall.
Eftersom det är sista betalningsdag, så har nog de flesta med internetbank (finns det något annat ) lagt in betalningen till dess.
Precis som med alla andra räkningar.
Jag har iallafall.
Röd Mazda MX-5 -91
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
Här kommer lista på de som anmält sig till Licenskursen.
Mattias, VÄLLINGBY
Lars, VÄLLINGBY
Hans, BODA KYRKBY
Eric, GÄVLE
Andreas, VÄSTERÅS
Fredrik, BOLLEBYGD
Stefan, EKERÖ
Jari, SKÖVDE
Sven-Olof, GÖTENE
Conny, TUMBA
Fredrik, UPPLANDS VÄSBY
Micke, UPPSALA
Om någon är osäker på om han har betalt så kan ni skicka PM eller mail till mig.
Mattias, VÄLLINGBY
Lars, VÄLLINGBY
Hans, BODA KYRKBY
Eric, GÄVLE
Andreas, VÄSTERÅS
Fredrik, BOLLEBYGD
Stefan, EKERÖ
Jari, SKÖVDE
Sven-Olof, GÖTENE
Conny, TUMBA
Fredrik, UPPLANDS VÄSBY
Micke, UPPSALA
Om någon är osäker på om han har betalt så kan ni skicka PM eller mail till mig.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Jag har betalt kursen men i inbjudan står det att kontant betalning/uppvisande av kvitto. Hmm jag betalade in härom dagen och skrev inte ut någon betalningsbekräftelse. Räcker det inte att man angett sitt namn och medlemsnr på inbetalningen?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Eric wrote:Jag har eventuellt en integralhjälm att låna ut, storlek 56.
Är det någon som planerat boende? Hade varit trevligt om man bodde på samma vandrarhem/hotell, alltid kul att träffa medlemmar från klubben.
MVH Eric
Om någon har plats att ta med integralhjälm, str 56 eller 58 till licenskursen är jag tacksam. Har bara öppen hjälm och vill inte att licensen ska falla på en sådan liten detalj.Fredrik Henriksson wrote: Om du har nära till en MC-butik kan du gå in och prova en hjälm med storlek 56. Passar den storleken har jag hjälm du kan låna.
Sitter den alldeles för trångt e d inte läge med tanke på din bekvämlighet och att jag inte vill ha en uttänjd hjälm, men det kanske säger sig själv.
Ses på lördag
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Har för mig att jag läste att dom hade hjälmar att låna, var d inte så?Andreas K wrote:Eric wrote:Jag har eventuellt en integralhjälm att låna ut, storlek 56.
Är det någon som planerat boende? Hade varit trevligt om man bodde på samma vandrarhem/hotell, alltid kul att träffa medlemmar från klubben.
MVH EricOm någon har plats att ta med integralhjälm, str 56 eller 58 till licenskursen är jag tacksam. Har bara öppen hjälm och vill inte att licensen ska falla på en sådan liten detalj.Fredrik Henriksson wrote: Om du har nära till en MC-butik kan du gå in och prova en hjälm med storlek 56. Passar den storleken har jag hjälm du kan låna.
Sitter den alldeles för trångt e d inte läge med tanke på din bekvämlighet och att jag inte vill ha en uttänjd hjälm, men det kanske säger sig själv.
Ses på lördag
/Andreas K
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Sven-Olof och jag kommer att åka upp på fredag och bo på Filbyter:
http://www.motellfilbyter.se/
Jag har själv en integralhjälm strl 56 som jag kör med. Den kan jag låna ut mellan passen när den inte sitter på mitt huvud det vill säga
http://www.motellfilbyter.se/
Jag har själv en integralhjälm strl 56 som jag kör med. Den kan jag låna ut mellan passen när den inte sitter på mitt huvud det vill säga
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Har dom ingen hjälm att låna tar jag med en 56a extra...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Bump...Fredrik Henriksson wrote:Jag har betalt kursen men i inbjudan står det att kontant betalning/uppvisande av kvitto. Hmm jag betalade in härom dagen och skrev inte ut någon betalningsbekräftelse. Räcker det inte att man angett sitt namn och medlemsnr på inbetalningen?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Jag har skickat iväg en fråga till vår kassör vilka möjligheter han har att få fram en lista med giroinbetalningar på vilka som betalt licenskursen.Fredrik Henriksson wrote:Bump...Fredrik Henriksson wrote:Jag har betalt kursen men i inbjudan står det att kontant betalning/uppvisande av kvitto. Hmm jag betalade in härom dagen och skrev inte ut någon betalningsbekräftelse. Räcker det inte att man angett sitt namn och medlemsnr på inbetalningen?
Fyller på i denna tråden så snart jag vet om det går.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Följande deltagare har betalt kursavgiften genom klubben, och klubben har betalt Östergötlands Bilsportförbunds för dessa.
Mattias, VÄLLINGBY
Lars, VÄLLINGBY
Hans, BODA KYRKBY
Eric, GÄVLE
Andreas, VÄSTERÅS
Fredrik, BOLLEBYGD
Stefan, EKERÖ
Jari, SKÖVDE
Sven-Olof, GÖTENE
Conny, TUMBA
Fredrik, UPPLANDS VÄSBY
Mattias, VÄLLINGBY
Lars, VÄLLINGBY
Hans, BODA KYRKBY
Eric, GÄVLE
Andreas, VÄSTERÅS
Fredrik, BOLLEBYGD
Stefan, EKERÖ
Jari, SKÖVDE
Sven-Olof, GÖTENE
Conny, TUMBA
Fredrik, UPPLANDS VÄSBY
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Har alla fått mail av mig?
Verkar som det strulade i första utskicket.
Följande regler gäller.
Heltäckande klädsel
Hjälm och Handskar (finns att låna hjälm)
Båge (Ej stylebar) Dvs den ska klara att bilen hamnar på fel köl. Behöver ej vara godkänd eller byggd för roadsport.. Bara den är kraftig och man ser att det funkar. Har man inte båge så finns det en statoilmack nära där man kan hyra bil eller ta er vanliga bil om ni har en.
INGA VINTERDÄCK!!
Fick lite info idag. Det kommer vara ca 6 varv per bil med intstruktör och sedan 10 varv där man får köra själv. Hur fort man vill. Men poängen är att visa att man är mogen att kubbas med andra på en räcerbana. Dvs inga avåkningar, dumma omkörningar eller annan idioti.
Vill man inte köra fort behöver man inte det. Man blir godkänd ändå om man gör allt som instruktören säger.
De som bara har en stol i sin bil kommer med andra ord inte kunna ha instruktör i bilen utan får leka följa John.. Att ha instruktör med är ganska vettigt... Man får rätt mycket input på 6 varv.
För mer info kolla inbjudan från ÖSTBF http://www.ostergotlandsbf.se/Kurser/fo_ra_080405.pdf
Eller kontakta mig..
// Per
Verkar som det strulade i första utskicket.
Följande regler gäller.
Heltäckande klädsel
Hjälm och Handskar (finns att låna hjälm)
Båge (Ej stylebar) Dvs den ska klara att bilen hamnar på fel köl. Behöver ej vara godkänd eller byggd för roadsport.. Bara den är kraftig och man ser att det funkar. Har man inte båge så finns det en statoilmack nära där man kan hyra bil eller ta er vanliga bil om ni har en.
INGA VINTERDÄCK!!
Fick lite info idag. Det kommer vara ca 6 varv per bil med intstruktör och sedan 10 varv där man får köra själv. Hur fort man vill. Men poängen är att visa att man är mogen att kubbas med andra på en räcerbana. Dvs inga avåkningar, dumma omkörningar eller annan idioti.
Vill man inte köra fort behöver man inte det. Man blir godkänd ändå om man gör allt som instruktören säger.
De som bara har en stol i sin bil kommer med andra ord inte kunna ha instruktör i bilen utan får leka följa John.. Att ha instruktör med är ganska vettigt... Man får rätt mycket input på 6 varv.
För mer info kolla inbjudan från ÖSTBF http://www.ostergotlandsbf.se/Kurser/fo_ra_080405.pdf
Eller kontakta mig..
// Per
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Om Patrik är en av förarinstruktörerna så är det en riktigt skoj prick. Han behövde bara åka med i Esset en gång för att känna sig bekväm när jag tog licens 2004.
Esset är lite lurigt (det blir lätt överstyrt i ingången och understyrt i utgången) och Torparn är svår.
Ni har väl läst på allt grundmaterial så ni är exemplariskt förberedda?
Tävlingsreglerna är mycket viktiga att läsa på inför varje säsong (Sektion 8 i http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_TL.pdf). Speciellt "RA 8.1.1 Tävlandes uppträdande på banan" (den läser man (iaf jag) på tok för sällan).
Texterna kan vara rejält yxiga (kolla den om "slipstreaming") men de är ibland översatta från franska via engelska. Det roliga är ju att det är den franska som gäller tyngst (Det är ju FIAs originaltext).
Det är lite synd att jag inte hunnit längre i förberedelserna till SVKG's kurs, ni kunde ju fått ta del av samma förhandsmaterial (välinformerade och vetgiriga kurselever är alltid bättre än "är jag klar nu").
Esset är lite lurigt (det blir lätt överstyrt i ingången och understyrt i utgången) och Torparn är svår.
Ni har väl läst på allt grundmaterial så ni är exemplariskt förberedda?
Tävlingsreglerna är mycket viktiga att läsa på inför varje säsong (Sektion 8 i http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_TL.pdf). Speciellt "RA 8.1.1 Tävlandes uppträdande på banan" (den läser man (iaf jag) på tok för sällan).
Texterna kan vara rejält yxiga (kolla den om "slipstreaming") men de är ibland översatta från franska via engelska. Det roliga är ju att det är den franska som gäller tyngst (Det är ju FIAs originaltext).
Det är lite synd att jag inte hunnit längre i förberedelserna till SVKG's kurs, ni kunde ju fått ta del av samma förhandsmaterial (välinformerade och vetgiriga kurselever är alltid bättre än "är jag klar nu").
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Hemkommen från licenskursen sen någon timme. Fy fasen va kul d va!! Trevliga kurskamrater och en smal kurvig bana perfekt för miatan. Jäkligt nyttigt att få en handledare med sig i bilen, några påpekande och det gick mkt fortare, blir lätt lite för mkt bara.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Sven-Olof Börjesson
- Posts: 15
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 22:42
- Location: Götene
Fredrik Henriksson wrote:Hemkommen från licenskursen sen någon timme. Fy fasen va kul d va!! Trevliga kurskamrater och en smal kurvig bana perfekt för miatan. Jäkligt nyttigt att få en handledare med sig i bilen, några påpekande och det gick mkt fortare, blir lätt lite för mkt bara.
Tur Fredrik att din nyckel passade i min "självlåsande" bil Annars så hade jag ju fått stått kvar i starten.
Tack för lånet
/S-O
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Hehehe ja det måste varit en smart kille som var budgetansvarig på Mazda i mitten av 90-talet. Tänk va pengar dom sparat på att bara tillverka en sorts låskolv med samma nyckel till alla. Dom tänkte även säkert på att det är lättare för dom som låser ute sig att få hjälp..Sven-Olof Börjesson wrote:Fredrik Henriksson wrote:Hemkommen från licenskursen sen någon timme. Fy fasen va kul d va!! Trevliga kurskamrater och en smal kurvig bana perfekt för miatan. Jäkligt nyttigt att få en handledare med sig i bilen, några påpekande och det gick mkt fortare, blir lätt lite för mkt bara.
Tur Fredrik att din nyckel passade i min "självlåsande" bil Annars så hade jag ju fått stått kvar i starten.
Tack för lånet
/S-O
Nä, skämt å sido, jag blev faktiskt lite förvånad över att det funkade...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Va kul de va'
Men f-n va det sliter på bromsbeläggen.
Det var tvär slut i vä farm efter bankörningen.
Tur att man har en klubbmedlem som lånade ut sina gamla belägg så man klarade sig hem till Stockholm.
Stort tack!
Men f-n va det sliter på bromsbeläggen.
Det var tvär slut i vä farm efter bankörningen.
Tur att man har en klubbmedlem som lånade ut sina gamla belägg så man klarade sig hem till Stockholm.
Stort tack!
- Attachments
-
- det så kallade bromsbelägget efter körningen
- P1080934.jpg (59.26 KiB) Viewed 6537 times
Röd Mazda MX-5 -91
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Tack för en trevlig dag igår på licenskursen. Nu är brev till SBF med ansökan om debutantlicens racing + funktionärslicens ivägskickat för följande personer:
Mattias, VÄLLINGBY
Stefan, EKERÖ
Sven-Olof, GÖTENE
Conny, TUMBA
Hans, BODA KYRKBY
Andreas, VÄSTERÅS
Jari, SKÖVDE
Fredrik, BOLLEBYGD
Fredrik, UPPLANDS VÄSBY
Eric, GÄVLE
Så ni borde få inbetalningskort inom kort. Får se om SBF klarar av att få allt på 2 veckor efter det.
/Andreas K
Mattias, VÄLLINGBY
Stefan, EKERÖ
Sven-Olof, GÖTENE
Conny, TUMBA
Hans, BODA KYRKBY
Andreas, VÄSTERÅS
Jari, SKÖVDE
Fredrik, BOLLEBYGD
Fredrik, UPPLANDS VÄSBY
Eric, GÄVLE
Så ni borde få inbetalningskort inom kort. Får se om SBF klarar av att få allt på 2 veckor efter det.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Nemas problemas Jag har tagit fasta på tips från våra erfarna medlemmar, att ha med lite slitdelar att byta medSvederud wrote:Va kul de va'
Men f-n va det sliter på bromsbeläggen.
Det var tvär slut i vä farm efter bankörningen.
Tur att man har en klubbmedlem som lånade ut sina gamla belägg så man klarade sig hem till Stockholm.
Stort tack!
Själv kunde jag inte låta bli att snurra, som vanligt Får börja räkna varven och släppa av efter 5 varv då mina däck blir som smör.. Börja få rutin på detta som sagt. Blir myckket intressant att köra bilen med R-däck i framtiden.
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Jätteskillnad, jag kunde ju hålla mkt högre fart än er i kurvorna, blev lite jobbigt eftersom man bara fick åka om på rakorna. Så R-däck ska du absolut ha framöver...Jari Olavison wrote: Börja få rutin på detta som sagt. Blir myckket intressant att köra bilen med R-däck i framtiden.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Nu har alla som Andreas skickat in licenspapperen åt, fått sina licenser registrerade hos SBF. Man kan logga in via https://www.sbf.se/ för att se mer info om sina licenser.Andreas K wrote:Tack för en trevlig dag igår på licenskursen. Nu är brev till SBF med ansökan om debutantlicens racing + funktionärslicens ivägskickat för följande personer:
Mattias, VÄLLINGBY
Stefan, EKERÖ
Sven-Olof, GÖTENE
Conny, TUMBA
Hans, BODA KYRKBY
Andreas, VÄSTERÅS
Jari, SKÖVDE
Fredrik, BOLLEBYGD
Fredrik, UPPLANDS VÄSBY
Eric, GÄVLE
Så ni borde få inbetalningskort inom kort. Får se om SBF klarar av att få allt på 2 veckor efter det.
/Andreas K
Vi har nu minst 24 medlemar med racinglicens i klubben.
Ni som haft licens sedan tidigare och vet med er att ni inte registrerade licensnumret i samband med medlemsansökan kan väl maila undertecknad så skall jag uppdatera registren.
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Jo det ska jag, alldeles snart...Fredrik Henriksson wrote:Jätteskillnad, jag kunde ju hålla mkt högre fart än er i kurvorna, blev lite jobbigt eftersom man bara fick åka om på rakorna. Så R-däck ska du absolut ha framöver...Jari Olavison wrote: Börja få rutin på detta som sagt. Blir myckket intressant att köra bilen med R-däck i framtiden.
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38