Funderade på detta med lamporna och undrar om någon har sett en hel huv lösning ?
Istället för att kladda med lock borde man ju kunna ha en hel huv med någon form av öppning/plast över lyckorna?
Tror ni det går att smälta in lexan ruta i plastad huv ?
Eller fästa gjuta av locken och integrera med alu huven ?
Vad skall man googla på för att hitta något sånt här ?
Hel huv ?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Hel huv ?
Finns gott om exempel på "hela" huvar, men då är det bilar som inte behöver lamporna alls...
Finns det möjlighet att ha ram runt?
Annars borde det väl kunna gå att kantförstärka lexanet och låta dessa förstärkningar gå in i plasten i huven.
Hel huv i värmeformad lexan? Lackas på insidan som vilken RC-bil som helst
Finns det möjlighet att ha ram runt?
Annars borde det väl kunna gå att kantförstärka lexanet och låta dessa förstärkningar gå in i plasten i huven.
Hel huv i värmeformad lexan? Lackas på insidan som vilken RC-bil som helst
Re: Hel huv ?
Var hittar du hela huvar ?Niklas Falk wrote:Finns gott om exempel på "hela" huvar, men då är det bilar som inte behöver lamporna alls...
Finns det möjlighet att ha ram runt?
Annars borde det väl kunna gå att kantförstärka lexanet och låta dessa förstärkningar gå in i plasten i huven.
Hel huv i värmeformad lexan? Lackas på insidan som vilken RC-bil som helst
Det är ingen dum idé ! skall fråga all plast vad det kan kostaHel huv i värmeformad lexan?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Hel huv ?
Nu kanske jag läser lite för mycket om Production-klasserna i USA... Där kör de flesta NA med hela huvar, men jag misstänker att det är egenbyggen allihop.Josen wrote:Var hittar du hela huvar ?
Det finns ju ingen större marknad för huvar som garanterat skulle få dig stoppad längs vägen
Men titta vad farbror Google tar fram.
http://iscracing.net/miata_airdam.htm (längst ner)
Frakt på en huv vill jag inte ens fundera på... (men deras fronsplitters ska tydligen vara rejält effektiva)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Hel huv ?
Bara kapa "gluggar" för ljusen ur den glasfiberhuven och sen poppnita fast tunn lexan så har du huven med lyktglas klar.
Är det ok att gjuta splitterliknande front så länge markfrigång är över 7.5 och inget sticker ut vid sidorna?
Är det ok att gjuta splitterliknande front så länge markfrigång är över 7.5 och inget sticker ut vid sidorna?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Hel huv ?
Inget skall sticka utanför bilens profil ovanifrån, dvs inte sticka fram heller.Fredrik Henriksson wrote:Är det ok att gjuta splitterliknande front så länge markfrigång är över 7.5 och inget sticker ut vid sidorna?
Plan undersida från frontspoiler till framaxel är inte ovanligt.