Alternativ till racebuss
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Alternativ till racebuss
Hittade ett lite (men inte mycket) annorlunda koncept som Racebuss:
Mercedes Sprinter 312D Skåp (122hk) -98
Med skåpmått på 430x190 invändigt så passar det ju en Miata ganska perfekt (man får kravla en del och sidodörr får tas upp för att spänna fast). Skåphöjden på 220cm gör ju att det går att få in ganska mycket ovanför bilen också (säng, kylskåp etc).
Kylaggregatet kan ju användas som AC när/om det blir lite varmt
Det verkar vara ganska bekvämt låg lasthöjd också.
Det är väl tur att man saknar plats.
Årsskatten svider ju en del, det räcker ju till en hel racehelg inklusive allt.
Mercedes Sprinter 312D Skåp (122hk) -98
Med skåpmått på 430x190 invändigt så passar det ju en Miata ganska perfekt (man får kravla en del och sidodörr får tas upp för att spänna fast). Skåphöjden på 220cm gör ju att det går att få in ganska mycket ovanför bilen också (säng, kylskåp etc).
Kylaggregatet kan ju användas som AC när/om det blir lite varmt
Det verkar vara ganska bekvämt låg lasthöjd också.
Det är väl tur att man saknar plats.
Årsskatten svider ju en del, det räcker ju till en hel racehelg inklusive allt.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
Ingen dum idé! Funkar väl med b-kort t.o.m.!
Men men, platsbrist som sagt...
Men men, platsbrist som sagt...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Alternativ till racebuss
Vad gött att man köpte sig en Omega + kärra och har det klart för säsongen. Klart användbart till massa annat också Racingen blir bra mycket enklare med kärra och supportbil
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
Lade precis handpenning på en lätt lastbil.
Jäkla Niklas!
Jäkla Niklas!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Alternativ till racebuss
--AsGarv--Fredrik Henriksson wrote:Lade precis handpenning på en lätt lastbil.
Jäkla Niklas!
Re: Alternativ till racebuss
Finns det någon länk till objektet?
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
http://www.blocket.se/vi/19774103.htm?ca=15_s
Över 1.80 invändigt. En skiva på flaket under transport som man sedan lägger över stolarna + en madrass och man har en sovplats...
Ska köpa "biltemaramper" att köra upp lastbilsframhjulen på vid lastning så inte trösklarna på miatan fastnar när man kör upp räsern...
Över 1.80 invändigt. En skiva på flaket under transport som man sedan lägger över stolarna + en madrass och man har en sovplats...
Ska köpa "biltemaramper" att köra upp lastbilsframhjulen på vid lastning så inte trösklarna på miatan fastnar när man kör upp räsern...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Re: Alternativ till racebuss
Känns lite som grundtanken med Roadsport, dvs att hålla nere kostnader och köra till o från tävlingar med en "vanlig gatbil" börjar bli alltmer urvattnad och avlägsen....
(Själv letar jag biltransportsläp för att dra Miatan till o från banträffar så jag är inte bättre jag.. ..)
(Själv letar jag biltransportsläp för att dra Miatan till o från banträffar så jag är inte bättre jag.. ..)
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Alternativ till racebuss
Det var länge sen som rulla på egna hjul var norm (tidigt 90-tal ungefär). Det sammanföll väl lite med introduktionen av Yokohama A008R då det kom ett däck som började generera grepp vilket ger stor vinst med att jobba med chassi etc.Peter Sandström wrote:Känns lite som grundtanken med Roadsport, dvs att hålla nere kostnader och köra till o från tävlingar med en "vanlig gatbil" börjar bli alltmer urvattnad och avlägsen....
Sevens etc har åkt kärra ganska länge (resan till banan kan väl gå an men 60mil hem på söndag kväll kan vara ganska jobbigt).
Men det ingen som tvingar nån till nåt, valet är fritt.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
Mjo, som tur är står det redan ett antal roadsporttrailers och bussar i depån så det lär inte kastas så mkt sten i den glashuscommunityn.
Nä, det funkar att åka racebil till och från banan men man är helslut när man kommer till banan efter timmar i buller, blåst och skak på motorvägen. Att man sen vet att bilen kommer hem trots haveri, att man spar däck och hotellkostnad samt inte snednöter däcken med mkt rakåka (hjulen står ju som korten i ett korthus) gör att det sammantaget med komforten blev ett ganska enkelt beslut.
Att sen ha en flakbil när man ska frakta annat e ju inte fel...
Nä, det funkar att åka racebil till och från banan men man är helslut när man kommer till banan efter timmar i buller, blåst och skak på motorvägen. Att man sen vet att bilen kommer hem trots haveri, att man spar däck och hotellkostnad samt inte snednöter däcken med mkt rakåka (hjulen står ju som korten i ett korthus) gör att det sammantaget med komforten blev ett ganska enkelt beslut.
Att sen ha en flakbil när man ska frakta annat e ju inte fel...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Re: Alternativ till racebuss
Kanske är dags att revidera introduktionen av Roadsport på dess egna hemsida.. ..
http://www.roadsport.se/index.php?page=roadsport
Känner själv att en enkel banträff 30 mil hemifrån kan vara en pina att åka hem ifrån och det kan som sagt vara ett lotteri att bilen är hel. Var tex inte så kul med skuret framhjulslager på Kinnekulle i somras, men jag tog mej hem.. .
http://www.roadsport.se/index.php?page=roadsport
Känner själv att en enkel banträff 30 mil hemifrån kan vara en pina att åka hem ifrån och det kan som sagt vara ett lotteri att bilen är hel. Var tex inte så kul med skuret framhjulslager på Kinnekulle i somras, men jag tog mej hem.. .
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Alternativ till racebuss
Tycker jag inte.Peter Sandström wrote:Kanske är dags att revidera introduktionen av Roadsport på dess egna hemsida.. ..
http://www.roadsport.se/index.php?page=roadsport
Grundtanken var verkligheten i slutet på sjuttiotalet och i början på 80-talet (även om inte alla använde entusiastbilen till all transport).Roadsportklassen har en lång tradition, grundtanken var att sportvagnsägare skulle kunna deltaga med sin bil i tävling på helgen och använda den för transport i veckans övriga dagar
Att det är få som har sin enda bil som tävlingsbil idag är en del av utveckligen men grundtanken är fortfarande att du skall kunna delta med standardsportvagn utan alltför stora åtgärder (enda arenareglementet för bil inom SBF som har dispens för att slippa helbur). Att du sen behöver pilla på bilen för att ha chans på pallplats är ju inte konstigt, och det kan medföra att en del väljer att jäsa i dragbil på vägen till/från.
Re: Alternativ till racebuss
Hade vi haft ett reglemente som såg till att det var större skilland modsport och Roadsport hade denna tradition kunnat fortleva, tror det är svårt att backa nu. Men däremot att lägga till en D klass med högre vikt/effekt gräns + att styra bort vad som är tillåtet ( plast-rutor. däcks regelement ) tror jag skulle kunna skapa en klass som fick ut fler bilar på banan. Ta alla alfor och MG som inte längre kan hävda sig. Också miator och motsvarande som inte vill ta hela vägen ut skulle ha en vettigt klass att rejsa i.Niklas Falk wrote:Tycker jag inte.Peter Sandström wrote:Kanske är dags att revidera introduktionen av Roadsport på dess egna hemsida.. ..
http://www.roadsport.se/index.php?page=roadsportGrundtanken var verkligheten i slutet på sjuttiotalet och i början på 80-talet (även om inte alla använde entusiastbilen till all transport).Roadsportklassen har en lång tradition, grundtanken var att sportvagnsägare skulle kunna deltaga med sin bil i tävling på helgen och använda den för transport i veckans övriga dagar
Att det är få som har sin enda bil som tävlingsbil idag är en del av utveckligen men grundtanken är fortfarande att du skall kunna delta med standardsportvagn utan alltför stora åtgärder (enda arenareglementet för bil inom SBF som har dispens för att slippa helbur). Att du sen behöver pilla på bilen för att ha chans på pallplats är ju inte konstigt, och det kan medföra att en del väljer att jäsa i dragbil på vägen till/från.
Om jag jämför med segligen finns det några klasser där det i reglementet står att det INTE är tillåtet att plocka ut inredning eller lätta, också specat att ett set segel får användas. Gissa vilka klasser som är störst ? De med fritt regelemte ( kolfiber, kevla, bla bla.. ) eller folkbåts klasserna ? Vilken klass är roligaste att tävla ?
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Alternativ till racebuss
Jag planerar att begå min race-debut i MX-5 Cup 2009 och för min del blir det körning med Miatan till och från banan. Miatan fungerar dessutom som bruksbil (har ingen annan bil) till och från sommarstuga, för att storhandla osv. Hoppas att det är fler som ska tävla 2009 som har en ambitionsnivån som är att tävla med sin vanliga "gatbil".Peter Sandström wrote:Känns lite som grundtanken med Roadsport, dvs att hålla nere kostnader och köra till o från tävlingar med en "vanlig gatbil" börjar bli alltmer urvattnad och avlägsen....
(Själv letar jag biltransportsläp för att dra Miatan till o från banträffar så jag är inte bättre jag.. ..)
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Alternativ till racebuss
De flesta använder ju bilen till vardags också.
Jag kommer fortsätta göra det. I år mer än tidigare år då jag äntligen får lagliga bälten att fungera..
Dessutom har jag hittat ett par vinterdäck, 20 år gamla, som måste lekas sönder...
Jag kommer fortsätta göra det. I år mer än tidigare år då jag äntligen får lagliga bälten att fungera..
Dessutom har jag hittat ett par vinterdäck, 20 år gamla, som måste lekas sönder...
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Alternativ till racebuss
TW200 i 195/50-15 som däcksreglemente och 9kg/hk så hade det kanske blivit nåt, men då skulle man helst öppna upp för alla sorters karosser mellan 800-1600kg.
Men 200hk i 1500kg är ju rätt vanligt idag så det får bli nåt gatreggat fyndbörsen cup med bara båge istället?
Roadsport är det enda reglemente som inte kräver bur, så det är svårt att skapa nåt nytt som inte kräver mycket modifiering (eftermontera omodifierad inredning efter bur går ju inte, knappt efter båge (tänk på att alla inte vill tävla med miatar, enhetsklasser är enklare)).
Även när det gäller segling så har jag sett ganska få i pendlingstrafiken, och de verkar behöva kärra när de transporteras på vägen
Jag säger inte att det är omöjligt, bara att det är lite jobbigt (eller den late nöjer sig med den plogfåra han ramlat ner i).
Men 200hk i 1500kg är ju rätt vanligt idag så det får bli nåt gatreggat fyndbörsen cup med bara båge istället?
Roadsport är det enda reglemente som inte kräver bur, så det är svårt att skapa nåt nytt som inte kräver mycket modifiering (eftermontera omodifierad inredning efter bur går ju inte, knappt efter båge (tänk på att alla inte vill tävla med miatar, enhetsklasser är enklare)).
Även när det gäller segling så har jag sett ganska få i pendlingstrafiken, och de verkar behöva kärra när de transporteras på vägen
Jag säger inte att det är omöjligt, bara att det är lite jobbigt (eller den late nöjer sig med den plogfåra han ramlat ner i).
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
Bilarna är ju besiktigade så man vore ju galen om man inte plockar ut sin leksak annat än till tävling...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Alternativ till racebuss
Nej samma visa där, folbåts klasserna seglar sina båtar och bor i dem under tävlingarn, extrem båtarna trailas eller åker tåg same same - but different...Även när det gäller segling så har jag sett ganska få i pendlingstrafiken, och de verkar behöva kärra när de transporteras på vägen
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Alternativ till racebuss
Kul, då kan du öva i vinkel!Dessutom har jag hittat ett par vinterdäck, 20 år gamla,
Gillar Niklas & Cyberoids reaktion på Henrikssons inlägg ang. lätt handpenning. Fastnade i ett brett smajl!
Finns det någon länk till objektet?
--AsGarv--Fredrik Henriksson wrote:Lade precis handpenning på en lätt lastbil.
Jäkla Niklas!
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
Kan man rå för att man är lättpåverkad? När nån kommer med en god Så blir d lätt och man handlar först och sen. Blir för d mesta. Annars får man det senare och ta lite
Undra om det är tillåtet att lasta 1700kg på den även i Tyskland när det är ok i Sverige?
Undra om det är tillåtet att lasta 1700kg på den även i Tyskland när det är ok i Sverige?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Alternativ till racebuss
Det är till sånt man har kapell...Fredrik Henriksson wrote:Undra om det är tillåtet att lasta 1700kg på den även i Tyskland när det är ok i Sverige?
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Re: Alternativ till racebuss
Lite OT: 1 flak med 33cl burkar väger ca 8.2 kg med emballage. Det får plats typ 90 flak på en EUR-pall. 2 pallar eller 4320 burkar väger således 8,2x 180 +2 st EUR pall= ca1520 kg, vilket ger lite utrymme för några bag-in-box också... .Niklas Falk wrote:Det är till sånt man har kapell...Fredrik Henriksson wrote:Undra om det är tillåtet att lasta 1700kg på den även i Tyskland när det är ok i Sverige?
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
Inte ens tänkt på att det kan finnas två anledningar att ta den till tyskland. Får väl bli en resa inför ev framtida klubbfest...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Alternativ till racebuss
Jag antar att du också var inne på att transportera bilar/reservdelar...Fredrik Henriksson wrote:Inte ens tänkt på att det kan finnas två anledningar att ta den till tyskland. Får väl bli en resa inför ev framtida klubbfest...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Alternativ till racebuss
Jo, med tanke på att min årskonsumtion av alkohol är max 15flaskor vin och 3-4 flak öl så skulle det nog bli svårt att få ekonomi i det hela. Men det är klart, det lär nog åka med enn å annan flaska när det hämtas raceprojekt/prylar...Niklas Falk wrote:Jag antar att du också var inne på att transportera bilar/reservdelar...Fredrik Henriksson wrote:Inte ens tänkt på att det kan finnas två anledningar att ta den till tyskland. Får väl bli en resa inför ev framtida klubbfest...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5