Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
Post Reply
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Hemma igen efter ett soligt KM3 på Sturup.
Bilen höll och än så länge hörs inga missljud, så kanske är det färdigskruvat i bakaxeln för en tid framöver.
Heat 1: Efter några varv satte jag 1.13,00 :D och när efterföljande varv inte var snabbare gick jag i depå för att äta frukost eftersom blodsockret var lite väl lågt (svårt att fokusera).
Heat 2: Satte flera 1.12.xx-tider och som bäst 1.12,47. :shock: :D
Nytt personbästa och en tid jag knappt trodde var möjlig med en miata.
I det här heatet satte både P-O och Max personbästa med 1.13.xx och hamnade med det på pallen tillsammans med mig. :D
Nu är det bara KM4 kvar nästa helg, sen är det färdigkört 2008 för min del. Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Kanontid!! :shock: 8) H...vete, du får ju inte förbättra dig hela tiden om man nån gång ska ha en chans att kunna haka på... :lol: Man kan ju börja med att ha med sig allt så man kommer till start... :roll:

Hade som inoficiell målsättning att ta en pallplats idag men det hade blivit tufft ser jag nu när P-O och Max hittat inspiration. :shock: 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:Kanontid!! :shock: 8) H...vete, du får ju inte förbättra dig hela tiden om man nån gång ska ha en chans att kunna haka på... :lol: Man kan ju börja med att ha med sig allt så man kommer till start... :roll:
Hade varit kul om man hade kunnat bättra sig på Knutan också. :P
Där kommer jag att få det tuffare.
Fredrik Henriksson wrote:Hade som inoficiell målsättning att ta en pallplats idag men det hade blivit tufft ser jag nu när P-O och Max hittat inspiration. :shock: 8)
Konkurrensen hårdnar. :D
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Dennis Kullman wrote:Hade varit kul om man hade kunnat bättra sig på Knutan också. :P
Där kommer jag att få det tuffare.
Med tanke på att du har en bra förbättringskurva så vill vi inte se några söliga 1:13 på Knutan nu... ;) :)

Problemet med kanontider är att upprepa dem. :P
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

Dennis Kullman wrote:Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
Haha, vilken prioritering. :D Börjar det bli lite sura miner?
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Max wrote:
Dennis Kullman wrote:Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
Haha, vilken prioritering. :D Börjar det bli lite sura miner?
Nädå, vem vill INTE åka till en liten ö i sydvästraste Thailand (Koh Lipe); bo i en bungalow direkt vid vattnet; snorkla och dyka (chans på manta); slappa i hängmattan; äta gott m m. 8)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Dennis Kullman wrote:
Max wrote:
Dennis Kullman wrote:Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
Haha, vilken prioritering. :D Börjar det bli lite sura miner?
Nädå, vem vill INTE åka till en liten ö i sydvästraste Thailand (Koh Lipe); bo i en bungalow direkt vid vattnet; snorkla och dyka (chans på manta); slappa i hängmattan; äta gott m m. 8)
Nädå, jag trivs bättre här, i garaget, där jag kan ha det lugnt och skönt och lukta på laminaten... :roll:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Max
Posts: 65
Joined: Thu 10 Apr 2008, 09:17

Post by Max »

Dennis Kullman wrote:
Max wrote:
Dennis Kullman wrote:Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
Haha, vilken prioritering. :D Börjar det bli lite sura miner?
Nädå, vem vill INTE åka till en liten ö i sydvästraste Thailand (Koh Lipe); bo i en bungalow direkt vid vattnet; snorkla och dyka (chans på manta); slappa i hängmattan; äta gott m m. 8)
Låter inte helt fel!
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Fredrik Henriksson wrote:Nädå, jag trivs bättre här, i garaget, där jag kan ha det lugnt och skönt och lukta på laminaten... :roll:
:D
Hans Drangel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 52
Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
Location: Stockholm

Post by Hans Drangel »

Grattis till en ruggigt bra tid Dennis. Jag stod bredvid bröderna Aulin med sin se7en i depån (går i A tror jag). En av bröderna körde med oss och var lite besvärad av att han inte hängde med en Miata ........
Jag har själv förbättrat mig med ungefär 0.5 sek varej gång vi varit på Sturup i år, men det är tyvärr lika långt till toppen fortfarande :shock:
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Hans Drangel wrote:Grattis till en ruggigt bra tid Dennis. Jag stod bredvid bröderna Aulin med sin se7en i depån (går i A tror jag). En av bröderna körde med oss och var lite besvärad av att han inte hängde med en Miata ........
Jag har själv förbättrat mig med ungefär 0.5 sek varej gång vi varit på Sturup i år, men det är tyvärr lika långt till toppen fortfarande :shock:
Tack Hans. :D
Som du själv skrev; du förbättrar dig lika mycket som jag; du ligger bara ett par körningar senare. :wink: Nu går det nog inte att köra så mycket fortare på Sturup, så nästa säsong är du ikapp. :D
Jag körde nercabbat hela vägen hem; hur långt orkade du?
Hans Drangel
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 52
Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
Location: Stockholm

Post by Hans Drangel »

Dennis Kullman wrote:
Hans Drangel wrote:Grattis till en ruggigt bra tid Dennis. Jag stod bredvid bröderna Aulin med sin se7en i depån (går i A tror jag). En av bröderna körde med oss och var lite besvärad av att han inte hängde med en Miata ........
Jag har själv förbättrat mig med ungefär 0.5 sek varej gång vi varit på Sturup i år, men det är tyvärr lika långt till toppen fortfarande :shock:
Tack Hans. :D
Som du själv skrev; du förbättrar dig lika mycket som jag; du ligger bara ett par körningar senare. :wink: Nu går det nog inte att köra så mycket fortare på Sturup, så nästa säsong är du ikapp. :D
Jag körde nercabbat hela vägen hem; hur långt orkade du?
Nja, du behöver nog inte ora dig för mycket över att jag ska komma ikapp. Körde nercabbat till Helsingborg ungefär. Vi ses på KM4, hoppas på cabväder då med :)
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Så var säsongen 2008 slut för min del.
Resultatet blev över förväntan med seger i MGCCs KM. :D
Dessutom blev det till slut vagnbok och premiär i Sportvagnsserien/MX-5 CUP på SSM, med 2 st 3:e-platser som resultat.
Sen har jag blivit en fena på att skruva slutväxel. :wink:

Idag plockades alla sponsordekaler av och bilen fick lite vax.
Några konkreta planer för vintern har jag inte än, men något eller några av följande kanske blir av:
- kopplingsbyte
- bussningsbyte (Mazdaspeed)
- lättning; 1,8:orna kommer garanterat att ligga på klassgränsen 2009, och jag (mest bilen :wink: ) har 130 kg :shock: :? övervikt.

följande måste bli av:
- byte av kamaxeltätningar
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Niklas Falk wrote:
Dennis Kullman wrote:Hade varit kul om man hade kunnat bättra sig på Knutan också. :P
Där kommer jag att få det tuffare.
Med tanke på att du har en bra förbättringskurva så vill vi inte se några söliga 1:13 på Knutan nu... ;) :)
1.12,23... Puh... :wink:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

:!: Bara en påminnelse till mig själv om att renovera oken fram (måste byta dammtätningarna som nästan är helt förintade, så då kan man ju lika gärna fixa resten också)...
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Dennis Kullman »

I am alive... :roll:
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008. :wink:
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Cyberoid »

Dennis Kullman wrote:I am alive... :roll:
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008. :wink:
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
Skönt att höra! Vi får göra vårt bästa för att få igång din motivation. :wink: Lite vårvärme kan nog sätta fart på mekplanerna. Har du ingen uppdatering planerad under lågsäsongen?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Dennis Kullman »

Cyberoid wrote:
Dennis Kullman wrote:I am alive... :roll:
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008. :wink:
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
Skönt att höra! Vi får göra vårt bästa för att få igång din motivation. :wink: Lite vårvärme kan nog sätta fart på mekplanerna. Har du ingen uppdatering planerad under lågsäsongen?
Inte mer än det där med längre hjulbultar. Har du gått vidare med det?
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Cyberoid »

Dennis Kullman wrote:
Cyberoid wrote:
Dennis Kullman wrote:I am alive... :roll:
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008. :wink:
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
Skönt att höra! Vi får göra vårt bästa för att få igång din motivation. :wink: Lite vårvärme kan nog sätta fart på mekplanerna. Har du ingen uppdatering planerad under lågsäsongen?
Inte mer än det där med längre hjulbultar. Har du gått vidare med det?
Nej, inte direkt. Det har varit lite upphåll fram tills nu. Men jag fick svar från ytterligare en återförsäljare som jag tror var något billigare. Se nedan:

100-7719 350:- kan fixa är här då sent i januari 0,507" 4 pack
100-7708 200:- finns hemma 0,509" 5 pack

Jöran Persåker
PERSÅKERS SPEED SHOP
Solbergavägen 28 647 52 Åkers Styckebruk
tel 0159 - 13370 fax 0159 - 13770
http://www.persaker.se persaker@nitroz.se
Öppet Månd - Fred 10 - 18
Vinter Swap Meet Lördag 31 jan 2009 10-14
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Cyberoid »

Hur går det här då? :whip: :mrgreen:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Dennis Kullman »

Cyberoid wrote:Hur går det här då? :whip: :mrgreen:
ööööh... jag har satt på underhållsladdning på batteriet. :roll: :oops:
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Cyberoid »

Dennis Kullman wrote:
Cyberoid wrote:Hur går det här då? :whip: :mrgreen:
ööööh... jag har satt på underhållsladdning på batteriet. :roll: :oops:
:up: Fixfärdig inför premiären då! :) Glöm inte tvätta också! :wink: :D
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Dennis Kullman »

Cyberoid wrote:
Dennis Kullman wrote:
Cyberoid wrote:Hur går det här då? :whip: :mrgreen:
ööööh... jag har satt på underhållsladdning på batteriet. :roll: :oops:
:up: Fixfärdig inför premiären då! :) Glöm inte tvätta också! :wink: :D
Typ... jag har t o m givit bort min domkraft, så jag kan inte ens byta hjul. :roll: :wink:

Ska nog i a f köpa nya p-ändar och kanske byta de trasiga dammtätningarna på de främre oken, men å andra sidan har ju raceok tydligen inga såna, så man kanske ska spara 2 gram där. :wink:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Josen »

Fixfärdig inför premiären då! Glöm inte tvätta också!
Varför inte sponsra din idol med lite fräcka plast-rutor, eller får vi vänta och se de officiella senare ;)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993

Post by Dennis Kullman »

P-ändar beställda. Lite mindre bumpsteer för 2009. :D
Post Reply