Bilen har körts i MSLS dom två sista åren, tidigare har den gått Roadsport med bra resultat.
Priset är som en s40 challenge bil men mycket roligare att köra.
Vi säljer den pga av att vi fått ett erbjudande vi inte kan tacka nej till.
Vid snabb affär skickar vi med R-däck som räcker till 1 tävlingoch fyra nya gat/regndäck samt 12 fälgar och en del annat bra att ha.
Ring för mer info.
Motor:
Standard 1,8L från 2001 allt som är gjort i motorn är räknat på av Musen på topptrim.
Portad topp av toptrim
Grenrör av TTR
Kamaxel av Enem
Motorstyrning är stand alone från civinco som är fullt ställbart Mappad av Turbocenter
Koyo racing kylare Mm mm mm
Hjulupphängning:
Fram
Dämpare: Spax GP160 Double (Inställbart Rebound och Bump)
Fjädrar: Antagligen 7\\\\\\\" 400lbs 2.25 inch
Krängare: Inställbar
Bak
Dämpare: Spax TrakSpax
Fjädrar: Antagligen 7\\\\\\\" 400lbs 2.25inch
Krängare: Inställbar
Även förstärkningsstag fram och bak ( de som blev standard 91/92 )
Kaross:
Front: Glasfiber
Huv: Glasfiber
Framskärmar: Glasfiber
Hardtop: Glasfiber
Baklucka: Glasfiber
Tanklock flyttat till bagaget
Bur från Guss
Bromsar:
Fram 2001 sport
Bak org
Övrigt:
Servostyrning borttagen
Lättad på det mesta
Rattstången sänkt 40 mm
SnapOff ratt
Pris 65 000:-
Tel nr: 0733-420671
S: Miata för långlopp mm
S: Miata för långlopp mm
- Attachments
-
- apx4.jpg (52.44 KiB) Viewed 1282 times
-
- sidan.jpg (44.24 KiB) Viewed 1282 times
- Fredrik Henriksson
Bilen har ju som sagt gått i MSLS. Det verkar ju vara många team som vill köra i långloppsserierna. Har bilen pga sin historik förtur att få vara med även nästa år eller ligger en sån förmån på teamnivå, dvs ni har en plats nästa år även om ni bytt bil?
/Fredrik
/Fredrik
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Hur långt har motorn/vxl-låda gått? renoverats nån gång? Om ja, när?
Har den vart uppe i riktbänk efter nån smäll/avåkning ?
Sen är jag lite nyfiken på vem/vilka som körde den i Roadsport?
Tacksam för svar..
/ JOnas
ps. Kanske är detta sånt du vill att man tar på telefon, eller...?
Tacksam för svar..
/ JOnas
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Vi kan ta det så här så blir det mer info om den.
motorn hade gått 4000mil om jag mins rätt och vxl-lådan vet jag inte, den är precis i stoppad efter ett ras sista tävlingen, han vi köpte den av finns här på forumet han kanske vet.
I sin tidiga ungdom så kan man väll säga att den blev riktad, den smällde så hårt att den fick en ny halv bakdel men det känner man inget av, jag tror att den t.o.m vann roadsport året efter. på tal om roadsport så kan jag inte tala om vem som körde förren jag varit i garaget och kollat.
motorn hade gått 4000mil om jag mins rätt och vxl-lådan vet jag inte, den är precis i stoppad efter ett ras sista tävlingen, han vi köpte den av finns här på forumet han kanske vet.
I sin tidiga ungdom så kan man väll säga att den blev riktad, den smällde så hårt att den fick en ny halv bakdel men det känner man inget av, jag tror att den t.o.m vann roadsport året efter. på tal om roadsport så kan jag inte tala om vem som körde förren jag varit i garaget och kollat.
JOnas wrote:Hur långt har motorn/vxl-låda gått? renoverats nån gång? Om ja, när?
Tacksam för svar..
/ JOnas
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
Om det fortfarande är den växellåda ni köpte av mig, Fast det var väl ett par år sedan ... , så har den suttit i min racer . En 90'a som gått flera säsonger i Roadsport. Totalt ca 6500 mil när jag plockade ur den.niklas L wrote:Vi kan ta det så här så blir det mer info om den.