Hur hinner ni ?
Hur hinner ni ?
Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
Fattar inte hur tiden skall räcka till, blir väl som vanligt inget alls
Blir nog bara vanlig service och nya R-däck, finns mega-listan i huvudet jag skulle vilja göra.
Kanske är det bättre att koncentrera sig på ett projek på år istället för att göra allt på en gång.
Går ju inte att börja i slutet av aprill heller...
Blir nog bara vanlig service och nya R-däck, finns mega-listan i huvudet jag skulle vilja göra.
Kanske är det bättre att koncentrera sig på ett projek på år istället för att göra allt på en gång.
- Fredrik Henriksson
Re: Hur hinner ni ?
Har du långt till garaget? Jag kan gå ut till garaget nån timme eller två på kvällen när ungarna har somnat och skippa CSI, men måste man sätta sig i bilen för att åka till garaget blir d ju ett motstånd är klart...Josen wrote:Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Fälgar på gång.
I övrigt är det ju bara normal översyn i april som behövs (bromsar, vätskor, inköp av däck, vagnboksbesiktning).
Detta förutom att bygga tillbaka till raceskick, men det är ju bara en sextimmarscermoni.
Totalt tre sessioner i garaget ungefär, det ska nog hinnas med under vintern.
Kontroll av hjulvinklar och kanske en cornerweight om jag orkar.
Blir det extra tråkigt i vinter så kanske man svingar en lödkolv iofs. Jag har nåt gammalt shiftligtprojekt som ligger 5% färdigt
Jag känner ingen större stress (förrän i slutet av mars).
I övrigt är det ju bara normal översyn i april som behövs (bromsar, vätskor, inköp av däck, vagnboksbesiktning).
Detta förutom att bygga tillbaka till raceskick, men det är ju bara en sextimmarscermoni.
Totalt tre sessioner i garaget ungefär, det ska nog hinnas med under vintern.
Kontroll av hjulvinklar och kanske en cornerweight om jag orkar.
Blir det extra tråkigt i vinter så kanske man svingar en lödkolv iofs. Jag har nåt gammalt shiftligtprojekt som ligger 5% färdigt
Jag känner ingen större stress (förrän i slutet av mars).
Nej inte så långt men det krävs lite för att komma igång. Gäller bara att ta tag i det men allt tar x 10 tiden som jag tror det tar att göraFredrik Henriksson wrote:Har du långt till garaget? Jag kan gå ut till garaget nån timme eller två på kvällen när ungarna har somnat och skippa CSI, men måste man sätta sig i bilen för att åka till garaget blir d ju ett motstånd är klart...Josen wrote:Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
- Magnus Claesson
- Dennis Kullman
Hjälpa till ? Har du hjälpredor när du meckar - wow vilken lyxDennis Kullman wrote:Jag har ju garaget här hemma, men har ingen som kan hjälpa till, så det händer inte så mycket. Den här vintern (som förra) är det heminredning som gäller i första hand.
Ja gäller väl bara att hitta motivationen också....Vem har sagt att vi hinner, vi gör det ändå!!
Har lite samma problem denna vintern och "att göra" listan är betydligt kortare än tidigare år. Men det finns ju en del "nästan gratis" saker som man kan fokusera på istället. Tiden hittar man alltid om man har motivation.Dennis Kullman wrote:Jag har ju garaget här hemma, men har ingen som kan hjälpa till, så det händer inte så mycket. Den här vintern (som förra) är det heminredning som gäller i första hand.
Däremot så har vi ju ett nytt och fint garage med mycket folk och kunskap i.
- Fredrik Henriksson
Jo du, är det någon som är tidsoptimist så är det jag. Tror att det svåraste är att börja, har man väl rivit isär så måste man ju få ihop det...Josen wrote:Nej inte så långt men det krävs lite för att komma igång. Gäller bara att ta tag i det men allt tar x 10 tiden som jag tror det tar att göraFredrik Henriksson wrote:Har du långt till garaget? Jag kan gå ut till garaget nån timme eller två på kvällen när ungarna har somnat och skippa CSI, men måste man sätta sig i bilen för att åka till garaget blir d ju ett motstånd är klart...Josen wrote:Hjälp hur skall man hinna med uppdateringar till säsong 2009 ?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
- Dennis Kullman
Det är ju det jag INTE har, smarting.Josen wrote:Hjälpa till ? Har du hjälpredor när du meckar - wow vilken lyxDennis Kullman wrote:Jag har ju garaget här hemma, men har ingen som kan hjälpa till, så det händer inte så mycket. Den här vintern (som förra) är det heminredning som gäller i första hand.