Många frågor från mig nu men Jag har lite planer inför vintern
Jag gör det enkelt: Vilken kur rekommenderas för:
dämparna?
Fjädrarna?
Krängningshämmarna?
Det sitter nu eibach 45mm fjädrar på bilen som är ganska hårda, men är dessa mest för ögat?
Kräng, ska det bytas både fram och bak? Märke? grovlek?
Dämparna, vad ska Jag tänka på?
Jag är tacksam för all input
Dämpare, fjäder och kräng
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Hitta nåt justerbart dämpar/fjäderkit som har lite historia inom den användning du tänkt dig (då kan man ju läsa mellan raderna hur rimligt det är).
För krängare är ju RX8 original ganska poppis.
Annars är det nog bara att terroisera Good-win-racing mfl för att hitta vad som är lämpligt för det du vill göra. KW, Öhlins, JIC, Tein, Koni, etc finns ju.
Jag har inte ens koll på vilka fjäderkonstanter som är lämpliga för NCn för ren bankörning, gissningsvis 3ggr original som vanligt ungefär (2ggr för multiuse).
För krängare är ju RX8 original ganska poppis.
Annars är det nog bara att terroisera Good-win-racing mfl för att hitta vad som är lämpligt för det du vill göra. KW, Öhlins, JIC, Tein, Koni, etc finns ju.
Jag har inte ens koll på vilka fjäderkonstanter som är lämpliga för NCn för ren bankörning, gissningsvis 3ggr original som vanligt ungefär (2ggr för multiuse).