Skulle vilja prova lite grövre krängare bak, fungerar OEM NB krängaren bak?
Finns det olika varianter av NB krängaren, fattar som det bara finns en som är något grövre än NA OEM.
NB krängare bak funkar på NA ?
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: NB krängare bak funkar på NA ?
Har för mig att du krokade av krängaren? Om du tycker det är sämre med den på borde väl grövre bli än sämre?Josen wrote:Skulle vilja prova lite grövre krängare bak, fungerar OEM NB krängaren bak?
Finns det olika varianter av NB krängaren, fattar som det bara finns en som är något grövre än NA OEM.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
NB har 11mm eller 12mm (sport). Osäker på om vinklarna på öronen är annorlunda (märks nog på om eftermarkandskrängarna är olika).
NB har ju sina plastkulleder original och inte bussningar som NA (lite olika vinklar fram iaf).
Detta tyder på att det är plug and Play:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1007.html
Nu ska du bara hitta nån med NB Sport (12mm) eller MSM (14mm) (Nillet kanske har bytt).
NB har ju sina plastkulleder original och inte bussningar som NA (lite olika vinklar fram iaf).
Detta tyder på att det är plug and Play:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1007.html
Nu ska du bara hitta nån med NB Sport (12mm) eller MSM (14mm) (Nillet kanske har bytt).
Jo det händer att jag krokar av krängaren men nu med Toyos tycket jag bilen var lite väl understyrd i vissa lägeen så tänkte prova med lite grövre krängre bak istället för ett snäpp hårdare fjäder.Har för mig att du krokade av krängaren? Om du tycker det är sämre med den på borde väl grövre bli än sämr?+
Jag har inte bytt krängare bak men är sugen på en ny fram. Niklas har du koll på hur många mm krängaren är fram på MSM?Niklas Falk wrote:NB har 11mm eller 12mm (sport). Osäker på om vinklarna på öronen är annorlunda (märks nog på om eftermarkandskrängarna är olika).
NB har ju sina plastkulleder original och inte bussningar som NA (lite olika vinklar fram iaf).
Detta tyder på att det är plug and Play:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1007.html
Nu ska du bara hitta nån med NB Sport (12mm) eller MSM (14mm) (Nillet kanske har bytt).
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Enligt FCM's Excelark har MSM 23mm fram och 14mm bak.Nille wrote:Jag har inte bytt krängare bak men är sugen på en ny fram. Niklas har du koll på hur många mm krängaren är fram på MSM?
NB har annars 22mm fram och 11 eller 12mm bak.
Racing Beat rörkrängare för 99-00 är ju nåt lite lagom hårdare.