Förbud mot bur i gatbil!
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Förbud mot bur i gatbil!
Läste detta idag:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
Inte för detta kommer göra någon större skillnad för det är ju bara att skruva bort men lite tråkigt är det ju!
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
Inte för detta kommer göra någon större skillnad för det är ju bara att skruva bort men lite tråkigt är det ju!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Inte alls förbud, bara omöjligt att regbesikta med bur/båge from och med måndag (vad det verkar, många olika bud från VV och SBP).
Men för Miatisterna spelar det ingen roll, ingen har vad jag vet regbesiktat med bågen (Mats kanske har sin bur med i regbeviset iofs).
Jag har funderingar på att skicka in en förfrågan om "StandardRallybil", triggat av nyheten men det skulle minska skruvandet fram och tillbaka. Då slipper jag trepunktsbältena också (några kilon). Men då krävs det SBF tävlingslicens för att få köra den och jag vet inte med vilka restiktioner.
För den blå skulle det inte sänka värdet men jag kan gissa att det är många motionärsräserbilar som skulle bli svårsålda om de inte fick köras utan licens.
Men för Miatisterna spelar det ingen roll, ingen har vad jag vet regbesiktat med bågen (Mats kanske har sin bur med i regbeviset iofs).
Jag har funderingar på att skicka in en förfrågan om "StandardRallybil", triggat av nyheten men det skulle minska skruvandet fram och tillbaka. Då slipper jag trepunktsbältena också (några kilon). Men då krävs det SBF tävlingslicens för att få köra den och jag vet inte med vilka restiktioner.
För den blå skulle det inte sänka värdet men jag kan gissa att det är många motionärsräserbilar som skulle bli svårsålda om de inte fick köras utan licens.
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Jag som trodde att alla hade regbesiktigat med bur?Niklas Falk wrote:Inte alls förbud, bara omöjligt att regbesikta med bur/båge from och med måndag (vad det verkar, många olika bud från VV och SBP).
Men för Miatisterna spelar det ingen roll, ingen har vad jag vet regbesiktat med bågen (Mats kanske har sin bur med i regbeviset iofs).
Jag har funderingar på att skicka in en förfrågan om "StandardRallybil", triggat av nyheten men det skulle minska skruvandet fram och tillbaka. Då slipper jag trepunktsbältena också (några kilon). Men då krävs det SBF tävlingslicens för att få köra den och jag vet inte med vilka restiktioner.
För den blå skulle det inte sänka värdet men jag kan gissa att det är många motionärsräserbilar som skulle bli svårsålda om de inte fick köras utan licens.
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Nej. Min bur finns inte med i reg.beviset. Det är bulta ur och bulta i för varje besiktning, men nu när man lärt sig tar det ca 15 min i varje riktning. Och det känns bara bra att ha buren där vid race, ger en viss trygghet, måhända mer upplevd än faktisk.Niklas Falk wrote: Men för Miatisterna spelar det ingen roll, ingen har vad jag vet regbesiktat med bågen (Mats kanske har sin bur med i regbeviset iofs).
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Har du inte lärt dig vilket lotteri SBP är (både vid kontrollbesiktning och regbesiktning)?Magnus Claesson wrote:Jag som trodde att alla hade regbesiktigat med bur?
En del inspektörer är glada typer som tycker det är skoj med entusiastfordon, andra är bokstavstrogna (efter egen tolkning) som muttrar om allt (som att instrumentbelysning skulle var så viktigt, i dagsljus... ).
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Nu känns det ju som jag hetsade upp mig helt i onödan!Niklas Falk wrote:Har du inte lärt dig vilket lotteri SBP är (både vid kontrollbesiktning och regbesiktning)?Magnus Claesson wrote:Jag som trodde att alla hade regbesiktigat med bur?
En del inspektörer är glada typer som tycker det är skoj med entusiastfordon, andra är bokstavstrogna (efter egen tolkning) som muttrar om allt (som att instrumentbelysning skulle var så viktigt, i dagsljus... ).
Jag är inte den som följer lagar och regler till punkt och pricka så nu är jag lugn igen...
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 52
- Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
- Location: Stockholm
Jag och många med mig har besiktigat bilen flera gånger med båge i utan att få anmärkning (bur är väl iofs mer iögonfallande).Magnus Claesson wrote:Nu känns det ju som jag hetsade upp mig helt i onödan!Niklas Falk wrote:Har du inte lärt dig vilket lotteri SBP är (både vid kontrollbesiktning och regbesiktning)?Magnus Claesson wrote:Jag som trodde att alla hade regbesiktigat med bur?
En del inspektörer är glada typer som tycker det är skoj med entusiastfordon, andra är bokstavstrogna (efter egen tolkning) som muttrar om allt (som att instrumentbelysning skulle var så viktigt, i dagsljus... ).
Jag är inte den som följer lagar och regler till punkt och pricka så nu är jag lugn igen...
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
MX-5 NB 1999 Modifierad
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Jo, när 3punktsbältet blockeras totalt av burröret så skulle de nog kommentera detHans Drangel wrote:Jag och många med mig har besiktigat bilen flera gånger med båge i utan att få anmärkning (bur är väl iofs mer iögonfallande).
Med lite god vilja så kan man få det att fungera som icke rullbälte...
En liten effekt av detta blir nog att det får pillas lite i Roadsportreglementet också (nåt som jag redan var beredd på av helbilsgodkännandeanledning)
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Tid för registreringsbesiktning är bokad kl.08:20 imorgonbitti.
Vad jag förstår väger dom bilen mm(undra vad det står för däckbredd nu, funkar det att åka in med mina Kuhmo? ). Mao kommer en betydligt lägre vikt stå på regbeviset. Jag klantar inte till nånting nu vad det gäller roadsport C eller förbiser nåt importante?
Vad jag förstår väger dom bilen mm(undra vad det står för däckbredd nu, funkar det att åka in med mina Kuhmo? ). Mao kommer en betydligt lägre vikt stå på regbeviset. Jag klantar inte till nånting nu vad det gäller roadsport C eller förbiser nåt importante?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Vilken ändring har du beställt Regbesiktning för?
Tänk på att allt annat än det du skall regbesikta ändring för måste vara original. Det går inte att regbesikta en båge och ha coliover monterade.
Samma gäller (ska gälla då):
Ratt
Stol
Bälte
Lampor
Bromsar
etc etc etc
Nu är jag osäker på om man måste speca ändringen eller om man kan åka in med en jättelista med ändringar.
Tänk på att allt annat än det du skall regbesikta ändring för måste vara original. Det går inte att regbesikta en båge och ha coliover monterade.
Samma gäller (ska gälla då):
Ratt
Stol
Bälte
Lampor
Bromsar
etc etc etc
Nu är jag osäker på om man måste speca ändringen eller om man kan åka in med en jättelista med ändringar.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Helv..te! Stolar kan jag ju byta men lampor och coilover finns ju inte en chans! : Coilover kan jag ju kanske ringa och lägga till men lamporna går nog inte igenom om dom verkligen börjar mäta med alla vinklar och och paragraftjosan som man måste ta hänsyn till... De funkar ju med vanlig besiktning på lamporna varför skulle dom kräva exakt orginal på regbes då?Niklas Falk wrote:Vilken ändring har du beställt Regbesiktning för?
Tänk på att allt annat än det du skall regbesikta ändring för måste vara original. Det går inte att regbesikta en båge och ha coliover monterade.
Samma gäller (ska gälla då):
Ratt
Stol
Bälte
Lampor
Bromsar
etc etc etc
Nu är jag osäker på om man måste speca ändringen eller om man kan åka in med en jättelista med ändringar.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Kraven är desamma, men inte kontrollomfattningen...Fredrik Henriksson wrote:Helv..te! Stolar kan jag ju byta men lampor och coilover finns ju inte en chans! : Coilover kan jag ju kanske ringa och lägga till men lamporna går nog inte igenom om dom verkligen börjar mäta med alla vinklar och och paragraftjosan som man måste ta hänsyn till... De funkar ju med vanlig besiktning på lamporna varför skulle dom kräva exakt orginal på regbes då?
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Vete fasen om jag vågar chansa på att åka in...Dennis Kullman wrote:Kraven är desamma, men inte kontrollomfattningen...Fredrik Henriksson wrote:Helv..te! Stolar kan jag ju byta men lampor och coilover finns ju inte en chans! : Coilover kan jag ju kanske ringa och lägga till men lamporna går nog inte igenom om dom verkligen börjar mäta med alla vinklar och och paragraftjosan som man måste ta hänsyn till... De funkar ju med vanlig besiktning på lamporna varför skulle dom kräva exakt orginal på regbes då?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Ringde till besiktningshallen och pratade direkt med den besiktningsman som skall besiktiga min bil imorgon. Han verkade vettig så jag åker in på vinst å förlust...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Sa till honom att jag hade coilover och andra ljusen samt glasfiber högt och lågt så de vet ju om vad som väntar iaf. Han frågade om ljusbilden var ok och sa sedan "ja ja, men då löser det sig..." Så vi får väl hoppas att det gör det också. Jag är inte rädd för att bygga tillbaka, snarare rädd för vad som händer med Knutstorp om den inte går igenom...Niklas Falk wrote:Lycka till, annars har du att göra i vinter.Fredrik Henriksson wrote:Ringde till besiktningshallen och pratade direkt med den besiktningsman som skall besiktiga min bil imorgon. Han verkade vettig så jag åker in på vinst å förlust...
Det är lite jobb att bygga tillbaka men det går ju.
Känner dock att detta är för viktigt, jag vill att det står bur i mina regpapper...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
När du är klar, kan du fråga om "Standardrallybil" hade fungerat (Öppet karrosseri utan baksäte verkar vara en udda fågel men det kanske kan accepteras)?Fredrik Henriksson wrote:Känner dock att detta är för viktigt, jag vill att det står bur i mina regpapper...
Om du får positivt bemötande så skall den stationen/regbesiktaren noteras, ta namnet.
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Är det i Borås så var han riktigt bra att ha att göra med! Tror dom bara har en som regbesiktigar i Borås...Fredrik Henriksson wrote:Sa till honom att jag hade coilover och andra ljusen samt glasfiber högt och lågt så de vet ju om vad som väntar iaf. Han frågade om ljusbilden var ok och sa sedan "ja ja, men då löser det sig..." Så vi får väl hoppas att det gör det också. Jag är inte rädd för att bygga tillbaka, snarare rädd för vad som händer med Knutstorp om den inte går igenom...Niklas Falk wrote:Lycka till, annars har du att göra i vinter.Fredrik Henriksson wrote:Ringde till besiktningshallen och pratade direkt med den besiktningsman som skall besiktiga min bil imorgon. Han verkade vettig så jag åker in på vinst å förlust...
Det är lite jobb att bygga tillbaka men det går ju.
Känner dock att detta är för viktigt, jag vill att det står bur i mina regpapper...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Besiktigar i Kinna.
Pratade sista ggn med SBP ingenjörer/tekniker kl fyra och det sista beskedet dom kom med är att dom vet varken ut eller in. De har varit nerringda idag men han gav mig rådet att regbesiktiga bilen för det här kan bli rörigt då de får mixade signaler...
Pratade sista ggn med SBP ingenjörer/tekniker kl fyra och det sista beskedet dom kom med är att dom vet varken ut eller in. De har varit nerringda idag men han gav mig rådet att regbesiktiga bilen för det här kan bli rörigt då de får mixade signaler...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Har man inga planer på regbesiktning den närmaste månaden så kan det vara läge att vänta ut praxis för att se vad man ska anpassa sig emot.
Undrar om det finns en teoretisk att få vettig info öht i regbesiktningsfrågor nu.
Men jag ska nog försöka att skicka iväg ett mail imorgon (telefon lär bli lite bökigt med mina frågor, men har man mailet som manus kan det funka ändå).
Vi får väl inte smussla med resultatet efteråt
Undrar om det finns en teoretisk att få vettig info öht i regbesiktningsfrågor nu.
Men jag ska nog försöka att skicka iväg ett mail imorgon (telefon lär bli lite bökigt med mina frågor, men har man mailet som manus kan det funka ändå).
Vi får väl inte smussla med resultatet efteråt
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Åkte in för registreringsbesiktning men det blev ett antiklimax...
Han tittade på bilen och sa: "Men, det är ju en skyddsbåge, ingen bur. En sådam behöver du ingen registreringsbesiktning på för en två sitsig bil. Det är helt ok att ha en sådan så länge bilen inte är helbilsgodkänd."
Jag proppsade och till slut gick vi iväg och ringde varpå samma besked levererades. Kommer inte vara några problem att besiktiga med bur på icke helbilsgodkänd bil framöver ändå. Koden försvinner sa han men de kommer att skriva in "skyddsbåge" manuellt i handlingarna...
Sparade jag besiktningsslanten och fick en morgontur i världens roligaste bil!
Han tittade på bilen och sa: "Men, det är ju en skyddsbåge, ingen bur. En sådam behöver du ingen registreringsbesiktning på för en två sitsig bil. Det är helt ok att ha en sådan så länge bilen inte är helbilsgodkänd."
Jag proppsade och till slut gick vi iväg och ringde varpå samma besked levererades. Kommer inte vara några problem att besiktiga med bur på icke helbilsgodkänd bil framöver ändå. Koden försvinner sa han men de kommer att skriva in "skyddsbåge" manuellt i handlingarna...
Sparade jag besiktningsslanten och fick en morgontur i världens roligaste bil!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Var hittar han stöd för det påståendet? Hade ju sparat mig några timmar i somras när jag för första gången på 7 år råkade på en besiktningsman som direkt sa: "jaha, här krävs registreringsbesiktning" (eller demontering).Fredrik Henriksson wrote: Han tittade på bilen och sa: "Men, det är ju en skyddsbåge, ingen bur. En sådam behöver du ingen registreringsbesiktning på för en två sitsig bil. Det är helt ok att ha en sådan så länge bilen inte är helbilsgodkänd."