Fredrik Henriksson wrote:Finns det någon som har ett annat "ritt/bildprogram" än paint som jag har då jag skulle vilja se om jag är rätt på det när jag täcker för pos/blinkershålen på min gjutna front.
Mitt försök i paint blev inte så bra...
Har du inte glömt att sätta dit siffrorna på dörrarna?
pilen, reflexen på bumpern, sidoblinkers, automobildekoren, pojkens cykel = 5.
+ nån form av spadskaft (är ju med på den högupplösta orginalbilden men ej på den helt Crazy bilden!
Alltså 6 fel!
Finn fem fel????
/ JOnas
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
JOnas wrote: pilen, reflexen på bumpern, sidoblinkers, automobildekoren, pojkens cykel = 5.
+ nån form av spadskaft (är ju med på den högupplösta orginalbilden men ej på den helt Crazy bilden!
Alltså 6 fel!
Finn fem fel????
/ JOnas
Hmmm....... och var JOnas ser du gräset i förgrunden på den helt Crazy bilden.....????
Det var alltså 7 fel !!!
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
DÄR har dom gjort det jag funderat över - att flytta blinkersen istället för att trycka in dimljus i hajmunnen.......!!!!!
Då kan man bygga fina "varseljus" i gamla blinkersen och ha pos.ljusen intakta.
Kanske skulle titta på en lösning på det temat istället .......
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Åkte iväg för att cornerweighta bilen och ställa camber samt toe. Cornerweighten gick bra men slutade i oförändrad inställning då all lättning mm på något sätt gjort att bilen fått rätt tyngdfördelning!
Problemet kom när vi skulle börja skruva hjulinställning. När vi satte in "Pollybussningarna" i våras så skrattade Roland "gäddhultarn" åt hur mjuka bussningarna var. Med facit i hand skulle det varit bättre att haft kvar orginalbussningarna. Det visade sig att fem racehelger har gjort bussningarna pressade och glappiga! Länkarmarna flyttat sig ur sina lägen och framvagnen är så "rörlig" att framvagnsinställning var omöjlig att göra. Hur fasen jag lyckats köra "vettiga tider" med den geléframvagnen stod vi och funderade över en stund! Nu vet i fasen hur jag ska göra med Knutan. Grejerna sitter ju ihop men samtidigt känns det ju inte så kul att köra med grejerna när det inte lirar som det ska...
Finns det några alternativ? Klart du ska köra; så länge inte hjulen trillar av är det ju roligare än att sniffa lösningsmedel i garaget.
Dennis Kullman wrote:Finns det några alternativ? Klart du ska köra; så länge inte hjulen trillar av är det ju roligare än att sniffa lösningsmedel i garaget.
Ja, kom igen nu, vi kan tejpa och diskutera vinterns plastningar hela fredagkvällen i depån
Tål du snarkningar så finns det nog plats i tältet (ett lite större nu, det inte ska duggregna i, men det blir ju bra väder, Högtrycksrygg byggs upp under lördag morgon enligt DMI).
Nederbörd:
Temp 10-15 grader, gottigt för motorerna och banan kommer att vara torr och ren, tiderna från SSM bör mao putsas.
Last edited by Niklas Falk on Fri 19 Sep 2008, 11:23, edited 1 time in total.
Fredrik Henriksson wrote:Bilen vägde 1007kg på dessa vågar strax innan mitt första race på kullen så 55kg på en sommar e väl ok, vilken kvällstidningsdiet fixar det?
5.5% viktminskning borde väl bli 4kg för din del, det borde inte vara omöjligt
Du kan ju plocka 20kg till. Satt passagerarstolen i?
Fredrik Henriksson wrote:Klockan är 05:10 och d är avfärd till Knutan och KM. Bara hålla tummarna att inget strullar, varit mkt av d d sista...
Det strulade väl inte så mycket
Skoj att du fått bryderier med däcken, hur fort skulle Toyo gått för dig vid samma betingelser (ännu snabbare eller kanske lite långsammare)?
Det är ju jätteskoj när det inte är svart/vitt
Fredrik Henriksson wrote:Jo, nu funderar man! Om tillfälle ges och du har lust så skulle vi kunna byta däck något pass? Då får du känna på Kuhmo och jag ett svar på vilka som funkar bäst för mig...
Tja, det brukar ta mig en halv säsong att komma underfund med en ändring så det är inte så lätt som att korsbyta. Bara att hitta rätt lufttryck kan ta ett par körpass.
Nu är det ju ingen körning för min del förrän träning med SSK i april. Vad det blir för ändringar tills dess får vi se (förmodligen en av 10 planer som vanligt).
Dålig konsult som fick fram svaret inom en rimlig tid, hade det tagit tre dagar så hade det varit mera verklighetstroget, dessutom skulle kostnaden trissats upp varje dag.
Dessutom saknades momentet när kunden placerat hela sin verksamhet i konsultens knä, så det inte går att backa ur.
Hade det inte gått att outsourca fåraherden till Bangalore?
Funderar på att använda Biltemas sportluftfilter. Filtret skall sitta "som en prilla i hajgapet" dvs strax framför kylet någonstans ovanför mitten.
Mit frågetecken är om man måste skydda filtret eller pallar det regnskurar. Lite fukt är ju inte hela världen(motorn kan ju tom gå bättre, kylning) men är dessa filter väldigt lättgenomträngliga för vatten kan det ju bli problem. Vet att ingen av er har filter nosen så pass oskyddat, men jag tar tacksamt emot åsikter även om de inte bygger på empirisk erfarenhet , vill bolla detta så jag inte gör något dumt...
Fredrik Henriksson wrote:Funderar på att använda Biltemas sportluftfilter. Filtret skall sitta "som en prilla i hajgapet" dvs strax framför kylet någonstans ovanför mitten.
Mit frågetecken är om man måste skydda filtret eller pallar det regnskurar. Lite fukt är ju inte hela världen(motorn kan ju tom gå bättre, kylning) men är dessa filter väldigt lättgenomträngliga för vatten kan det ju bli problem. Vet att ingen av er har filter nosen så pass oskyddat, men jag tar tacksamt emot åsikter även om de inte bygger på empirisk erfarenhet , vill bolla detta så jag inte gör något dumt...
Jag tror inte att det är så listigt att ha det oskyddat. Jag vet inte hur hydrofoba filtrena är (förmodligen inte alls förrän de impregnerats), men oavsett vilket så kan det nog samlas droppar som stör flödet.
Bäst är nog att ha en "cyklon" eller åtminstone något som lurar bort eventuella partiklar från den luftström som träffar filtret?
Fredrik! Om 14 dagar är det dagen efter racet.. Dvs 13 dagar kvar till start. Det kan ju vara bra att ha bilen klar om 12 dagar. Vagnbok ska ju dessutom fixas 14 dagar innan första tävling...