Det finns skärmbreddare på löpmeter i offroadbutikerMagnus Pettson wrote:Mina 13" går på -94:ans bromsar , skit-trevligt ET dessutom: 10
R-däcktråden
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Hittade billiga r-däck i Hässleholm.
850:- för R888 205/50-15
Någon i södra sverige som har varit i kontakt med dom?
http://www.kmsvensson.com/pdf/dack_sek.pdf
850:- för R888 205/50-15
Någon i södra sverige som har varit i kontakt med dom?
http://www.kmsvensson.com/pdf/dack_sek.pdf
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
Observera att priset verkar vara exkl. moms och miljöavgift.Eric wrote:Hittade billiga r-däck i Hässleholm.
850:- för R888 205/50-15
Någon i södra sverige som har varit i kontakt med dom?
http://www.kmsvensson.com/pdf/dack_sek.pdf
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Har fått pris på macken här hemma på R888 205/50-15.. på ca 1100:-/st omlagt och balanserat. Ganska godkänt tycker jag nog!
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
Utan problem - ta bort passagerar-stolen så får du in dem. Mitt vanliga sätt att transportera mig till banorEric wrote:"Alla priser i SEK, plus Moms och miljöavgift"
Det är lite svårtolkat. Jag ska ringa eller maila dit i veckan. Bilen står nämligen i Hässleholm för bågbygge.. Får man in 4:a R888:or utan fälgar i en miata?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Ca 1050kr är i princip inköpspris (inkl moms och miljöavgift) för R888, handlare som dumpar sin egen marginal och använder dem som lockvaror (dvs underpris för att få nya kunder) brukar bli tagna i örat av generalagenten.
Min leverantör (Wheelbase) har iaf slutat med Toyo eftersom det inte finns nån marginal kvar. Jagandet av den abslut sista tian i pris kan bli kostsamt i längden (när marknaden kollapsar)
Min leverantör (Wheelbase) har iaf slutat med Toyo eftersom det inte finns nån marginal kvar. Jagandet av den abslut sista tian i pris kan bli kostsamt i längden (när marknaden kollapsar)
-
- Posts: 154
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 22:24
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Jag har pratat med sportvagnskonsult, det är en kille som har kontakt med en besiktningsman från SBF, http://sportvagnskonsult.com/kundjobb.htmMartin wrote:Berätta gärna mer om detta, är det någon etablerad firma som ska göra jobbet eller är det av "privat" natur? Blir ju nyfiken då det ju är en NB det verkar gälla och båge är nästa punkt på min priolista!
Han har aldrig gjort en båge till NB som min blir den första. Det går säkert att lösa trots glasruntan. Kolla sidan för priser och bilder.
MVH Eric
Jag har pratat med sportvagnskonsult, det är en kille som har kontakt med en besiktningsman från SBF, http://sportvagnskonsult.com/kundjobb.htmMartin wrote:Berätta gärna mer om detta, är det någon etablerad firma som ska göra jobbet eller är det av "privat" natur? Blir ju nyfiken då det ju är en NB det verkar gälla och båge är nästa punkt på min priolista!
Han har aldrig gjort en båge till NB så min blir den första. Det går säkert att lösa trots glasrutan. Kolla sidan för priser och bilder.
MVH Eric
-
- Posts: 154
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 22:24
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Krille som har firman är bror till Andreas med BRG-miata med vita ränder på; Krille är väl mest känd för den utbrända Ferrari som han i mån av tid bygger upp igen, med vissa förändringar som t ex kraftig breddning, luftdomkrafter m m.Martin Wahlberg wrote:Jag tycker priset verkar helt OK! Men jag vill ju gärna ha ditt betyg på firman och jobbet först, vill ju veta att det faktiskt blir professionellt och snyggt gjort!
Hur lång tid ville de ha på sig att göra det?
PS Ursäkta trådkapningen, vet ju att detta är R-däckstråden.. DS
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Köpte 4 st R888 195/50-15 av Kallhälls Däckservice i Järfälla för 750 kr styck i i höstas: )
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Inte klokt det här!! Det är så förbaskat kul att köra med dom här däcken att jag kan inte låta bli att mala på dom. Har precis varit ute och kört en timme på en slingrig 70-sträcka strax utanför Töllsjö. Trodde bankörningen igår skulle dämpa abstinensen men man blev ju bara mer inspirerad. Går nog åt två omgångar däck denna säsongen...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
R-däcken ger verkligen en ny dimension till bilen Bra att du kör mycket man behöver massa tid i bilen. Själv har jag kört alldeles för lite Kommer nog att märkas...Fredrik Henriksson wrote:Inte klokt det här!! Det är så förbaskat kul att köra med dom här däcken att jag kan inte låta bli att mala på dom. Har precis varit ute och kört en timme på en slingrig 70-sträcka strax utanför Töllsjö. Trodde bankörningen igår skulle dämpa abstinensen men man blev ju bara mer inspirerad. Går nog åt två omgångar däck denna säsongen...
Får mala lite hyr-kart för att komma in i det igen
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Tror inte du behöver oroa dig med den rutinen du har malt ner i ryggmärgen under flera års tid. Med de antal varv en del av er har lagt på banorna i västsverige de senaste åren kör ni ifrån en rockie som mig med förbundna ögon, otränade eller ej...Josen wrote: Själv har jag kört alldeles för lite Kommer nog att märkas...
Får mala lite hyr-kart för att komma in i det igen
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5