Styrelsemötena förannonseras inte normalt, det var ganska länge sedan vi hade det förra. Kontrakt är inte skriva och bankalendern för banorna under 2009 är inte spikad (men sannolik till stor del redan).Josen wrote:Kanske har jag missat något men vad och hur annonserade detta möte ut som jag ville vara med på ? Vad är gången i klubben för beslut med möteskallelser osv ?Det mötet var igår och protokollet är ute för justering/kontroll
Jag och Per var drivande för förslaget och ingen verkade ha något emot det. Vi har tagit intryck av utfallet för året och detta avser iaf jag vara det enklaste sätt att tillmötesgå spridda skurar av önskemål.
Det finns förare som föredrar det ena, det andra eller bryr sig inte om vilket bara det blir rejs.Josen wrote:Det här känns väldigt konstigt - ni vet mycket väl att många av oss vilka åka en-dagars med 5 race och inte är helt förtjusta i SPVM uppläggen, varför kan inte vi vill och speciellt vi som är aktiva förare få vara med att påverka ? Nu har ni kört på med ett förslag som klubbas igenom ?
Cup bestående av tre tävlingar under SPVM kostar fortfarande väldigt lite energi att dra ihop.
Sorry, det var inte meningen att peta in en personlig åsikt...Josen wrote:Vad är syfte egentligen ? Att du skall tvinga in oss att SPVM för att start-fälten viker ? Fråga dig själv istället VARFÖR de viker. Vi skall INTE vara en support klubb till SPVM.Fler ekipage totalt är vad som behövs för att förbättra/bibehålla dagsläget, oavsett om det är Miator, Eliser, Sevens eller Porschar.
Jag är lite insöad på att köra i upptrampat hjulspår utan ekonomiska risker (varken för klubben eller eget delarrangemang). Klubben som sådan lägger inte ett öre till SPVM. Den dagen vi har en välmående fristående klass som kan välja fritt (från att köra själva till tillsammans med STCC) så är det ett annat läge i mina ögon. Men visst är jag medveten om en hel radda anledningar till dagsläget, men en del av den är tveeggade också. Om SPVM inte lyckas överleva dör klassen, då får vi skrapa ihop ALLT själva, och det är ju enkelt (iofs en åsikt från en förenings pessimist/realist)
Jepp, men om du tillåts starta inom tävlan är en annan femma (de utom tävlan startar ibland sist i racen, är inte med på prispall etc).Josen wrote:Så om jag inte vill tävla under SPVM så behöver jag inte betala allsFormellt behöver du betala 150kr/tävling eller 500kr för säsongen för att tävla under SPVM's paraply. Under SSM så är det fler än annars som inte betalar (det är skillnaden mellan resultatlistorna och seriepoängen). Priser, tekniker och organisation är inte gratis (men nära på).
m.a.o ?
Nu finns det inget avtal med en sponsor än men det kan ju finnas önskemål därifrån också (att Mazda vill att vi ska använda bilarna har vi redan hört, därav morotstanken istället för generellt bidrag).
Valberedningen leds av Hans Drangel förresten.