Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Hemma igen efter ett soligt KM3 på Sturup.
Bilen höll och än så länge hörs inga missljud, så kanske är det färdigskruvat i bakaxeln för en tid framöver.
Heat 1: Efter några varv satte jag 1.13,00 och när efterföljande varv inte var snabbare gick jag i depå för att äta frukost eftersom blodsockret var lite väl lågt (svårt att fokusera).
Heat 2: Satte flera 1.12.xx-tider och som bäst 1.12,47.
Nytt personbästa och en tid jag knappt trodde var möjlig med en miata.
I det här heatet satte både P-O och Max personbästa med 1.13.xx och hamnade med det på pallen tillsammans med mig.
Nu är det bara KM4 kvar nästa helg, sen är det färdigkört 2008 för min del. Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
Bilen höll och än så länge hörs inga missljud, så kanske är det färdigskruvat i bakaxeln för en tid framöver.
Heat 1: Efter några varv satte jag 1.13,00 och när efterföljande varv inte var snabbare gick jag i depå för att äta frukost eftersom blodsockret var lite väl lågt (svårt att fokusera).
Heat 2: Satte flera 1.12.xx-tider och som bäst 1.12,47.
Nytt personbästa och en tid jag knappt trodde var möjlig med en miata.
I det här heatet satte både P-O och Max personbästa med 1.13.xx och hamnade med det på pallen tillsammans med mig.
Nu är det bara KM4 kvar nästa helg, sen är det färdigkört 2008 för min del. Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Kanontid!! H...vete, du får ju inte förbättra dig hela tiden om man nån gång ska ha en chans att kunna haka på... Man kan ju börja med att ha med sig allt så man kommer till start...
Hade som inoficiell målsättning att ta en pallplats idag men det hade blivit tufft ser jag nu när P-O och Max hittat inspiration.
Hade som inoficiell målsättning att ta en pallplats idag men det hade blivit tufft ser jag nu när P-O och Max hittat inspiration.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Hade varit kul om man hade kunnat bättra sig på Knutan också.Fredrik Henriksson wrote:Kanontid!! H...vete, du får ju inte förbättra dig hela tiden om man nån gång ska ha en chans att kunna haka på... Man kan ju börja med att ha med sig allt så man kommer till start...
Där kommer jag att få det tuffare.
Konkurrensen hårdnar.Fredrik Henriksson wrote:Hade som inoficiell målsättning att ta en pallplats idag men det hade blivit tufft ser jag nu när P-O och Max hittat inspiration.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Nädå, vem vill INTE åka till en liten ö i sydvästraste Thailand (Koh Lipe); bo i en bungalow direkt vid vattnet; snorkla och dyka (chans på manta); slappa i hängmattan; äta gott m m.Max wrote:Haha, vilken prioritering. Börjar det bli lite sura miner?Dennis Kullman wrote:Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Nädå, jag trivs bättre här, i garaget, där jag kan ha det lugnt och skönt och lukta på laminaten...Dennis Kullman wrote:Nädå, vem vill INTE åka till en liten ö i sydvästraste Thailand (Koh Lipe); bo i en bungalow direkt vid vattnet; snorkla och dyka (chans på manta); slappa i hängmattan; äta gott m m.Max wrote:Haha, vilken prioritering. Börjar det bli lite sura miner?Dennis Kullman wrote:Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Låter inte helt fel!Dennis Kullman wrote:Nädå, vem vill INTE åka till en liten ö i sydvästraste Thailand (Koh Lipe); bo i en bungalow direkt vid vattnet; snorkla och dyka (chans på manta); slappa i hängmattan; äta gott m m.Max wrote:Haha, vilken prioritering. Börjar det bli lite sura miner?Dennis Kullman wrote:Nu ska det sparas pengar till den försenade bröllopsresan.
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 52
- Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
- Location: Stockholm
Grattis till en ruggigt bra tid Dennis. Jag stod bredvid bröderna Aulin med sin se7en i depån (går i A tror jag). En av bröderna körde med oss och var lite besvärad av att han inte hängde med en Miata ........
Jag har själv förbättrat mig med ungefär 0.5 sek varej gång vi varit på Sturup i år, men det är tyvärr lika långt till toppen fortfarande
Jag har själv förbättrat mig med ungefär 0.5 sek varej gång vi varit på Sturup i år, men det är tyvärr lika långt till toppen fortfarande
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
MX-5 NB 1999 Modifierad
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Tack Hans.Hans Drangel wrote:Grattis till en ruggigt bra tid Dennis. Jag stod bredvid bröderna Aulin med sin se7en i depån (går i A tror jag). En av bröderna körde med oss och var lite besvärad av att han inte hängde med en Miata ........
Jag har själv förbättrat mig med ungefär 0.5 sek varej gång vi varit på Sturup i år, men det är tyvärr lika långt till toppen fortfarande
Som du själv skrev; du förbättrar dig lika mycket som jag; du ligger bara ett par körningar senare. Nu går det nog inte att köra så mycket fortare på Sturup, så nästa säsong är du ikapp.
Jag körde nercabbat hela vägen hem; hur långt orkade du?
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 52
- Joined: Thu 06 Mar 2008, 20:09
- Location: Stockholm
Nja, du behöver nog inte ora dig för mycket över att jag ska komma ikapp. Körde nercabbat till Helsingborg ungefär. Vi ses på KM4, hoppas på cabväder då medDennis Kullman wrote:Tack Hans.Hans Drangel wrote:Grattis till en ruggigt bra tid Dennis. Jag stod bredvid bröderna Aulin med sin se7en i depån (går i A tror jag). En av bröderna körde med oss och var lite besvärad av att han inte hängde med en Miata ........
Jag har själv förbättrat mig med ungefär 0.5 sek varej gång vi varit på Sturup i år, men det är tyvärr lika långt till toppen fortfarande
Som du själv skrev; du förbättrar dig lika mycket som jag; du ligger bara ett par körningar senare. Nu går det nog inte att köra så mycket fortare på Sturup, så nästa säsong är du ikapp.
Jag körde nercabbat hela vägen hem; hur långt orkade du?
// Hans Drangel
MX-5 NB 1999 Modifierad
MX-5 NB 1999 Modifierad
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Så var säsongen 2008 slut för min del.
Resultatet blev över förväntan med seger i MGCCs KM.
Dessutom blev det till slut vagnbok och premiär i Sportvagnsserien/MX-5 CUP på SSM, med 2 st 3:e-platser som resultat.
Sen har jag blivit en fena på att skruva slutväxel.
Idag plockades alla sponsordekaler av och bilen fick lite vax.
Några konkreta planer för vintern har jag inte än, men något eller några av följande kanske blir av:
- kopplingsbyte
- bussningsbyte (Mazdaspeed)
- lättning; 1,8:orna kommer garanterat att ligga på klassgränsen 2009, och jag (mest bilen ) har 130 kg övervikt.
följande måste bli av:
- byte av kamaxeltätningar
Resultatet blev över förväntan med seger i MGCCs KM.
Dessutom blev det till slut vagnbok och premiär i Sportvagnsserien/MX-5 CUP på SSM, med 2 st 3:e-platser som resultat.
Sen har jag blivit en fena på att skruva slutväxel.
Idag plockades alla sponsordekaler av och bilen fick lite vax.
Några konkreta planer för vintern har jag inte än, men något eller några av följande kanske blir av:
- kopplingsbyte
- bussningsbyte (Mazdaspeed)
- lättning; 1,8:orna kommer garanterat att ligga på klassgränsen 2009, och jag (mest bilen ) har 130 kg övervikt.
följande måste bli av:
- byte av kamaxeltätningar
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
I am alive...
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008.
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008.
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
Skönt att höra! Vi får göra vårt bästa för att få igång din motivation. Lite vårvärme kan nog sätta fart på mekplanerna. Har du ingen uppdatering planerad under lågsäsongen?Dennis Kullman wrote:I am alive...
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008.
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
Inte mer än det där med längre hjulbultar. Har du gått vidare med det?Cyberoid wrote:Skönt att höra! Vi får göra vårt bästa för att få igång din motivation. Lite vårvärme kan nog sätta fart på mekplanerna. Har du ingen uppdatering planerad under lågsäsongen?Dennis Kullman wrote:I am alive...
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008.
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
Nej, inte direkt. Det har varit lite upphåll fram tills nu. Men jag fick svar från ytterligare en återförsäljare som jag tror var något billigare. Se nedan:Dennis Kullman wrote:Inte mer än det där med längre hjulbultar. Har du gått vidare med det?Cyberoid wrote:Skönt att höra! Vi får göra vårt bästa för att få igång din motivation. Lite vårvärme kan nog sätta fart på mekplanerna. Har du ingen uppdatering planerad under lågsäsongen?Dennis Kullman wrote:I am alive...
I mitt garage har inget hänt ö h t.
Bilen är lika tung och lika motorsvag som 2008.
Men... jag hoppas få lite inspiration när våren närmar sig.
100-7719 350:- kan fixa är här då sent i januari 0,507" 4 pack
100-7708 200:- finns hemma 0,509" 5 pack
Jöran Persåker
PERSÅKERS SPEED SHOP
Solbergavägen 28 647 52 Åkers Styckebruk
tel 0159 - 13370 fax 0159 - 13770
http://www.persaker.se persaker@nitroz.se
Öppet Månd - Fred 10 - 18
Vinter Swap Meet Lördag 31 jan 2009 10-14
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
ööööh... jag har satt på underhållsladdning på batteriet.Cyberoid wrote:Hur går det här då?
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
Fixfärdig inför premiären då! Glöm inte tvätta också!Dennis Kullman wrote:ööööh... jag har satt på underhållsladdning på batteriet.Cyberoid wrote:Hur går det här då?
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
Typ... jag har t o m givit bort min domkraft, så jag kan inte ens byta hjul.Cyberoid wrote:Fixfärdig inför premiären då! Glöm inte tvätta också!Dennis Kullman wrote:ööööh... jag har satt på underhållsladdning på batteriet.Cyberoid wrote:Hur går det här då?
Ska nog i a f köpa nya p-ändar och kanske byta de trasiga dammtätningarna på de främre oken, men å andra sidan har ju raceok tydligen inga såna, så man kanske ska spara 2 gram där.
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
Varför inte sponsra din idol med lite fräcka plast-rutor, eller får vi vänta och se de officiella senareFixfärdig inför premiären då! Glöm inte tvätta också!
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Dennis Kullman - MX-5 1,6 - 1993
P-ändar beställda. Lite mindre bumpsteer för 2009.