Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Niklas Falk
- Magnus Claesson
Jag är impad av resultatet! Lär ju inte vara några problem att slipa och lacka dom panelerna om man nu känner för att göra det!
Vikten på formarna är inget jämför med dörrarna i plåt så den färdiga avgjutningen lär bli imponerande lätt.
Det svåraste blir nog att passa in dom så det ser bra ut men det löser sig säkert. Din fru får laga mat en gång till så sitter de nog perfekt på plats med lite hjälp skulle jag tro...
MEN gå nu och lägg dig för he¤#&te! Jag blir trött av att se när dina inlägg är postade...
Vikten på formarna är inget jämför med dörrarna i plåt så den färdiga avgjutningen lär bli imponerande lätt.
Det svåraste blir nog att passa in dom så det ser bra ut men det löser sig säkert. Din fru får laga mat en gång till så sitter de nog perfekt på plats med lite hjälp skulle jag tro...
MEN gå nu och lägg dig för he¤#&te! Jag blir trött av att se när dina inlägg är postade...
- Crazy Ivan
Fredrik måste ha lärt sig hacka serverklockan.Magnus Claesson wrote: MEN gå nu och lägg dig för he¤#&te! Jag blir trött av att se när dina inlägg är postade...
Det följer nog med när man får för mycket styrén och annat i näsan och vidare upp i huvudet......
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Niklas Falk
- Niklas Falk
- Niklas Falk
Har du kollat om Speglarna från R1an passar
Nån av dessa kanske (ser lite stora ut iofs):
http://www.dalhems.com/stylingsidor/bakspegel.html
Billig universal
Nån av dessa kanske (ser lite stora ut iofs):
http://www.dalhems.com/stylingsidor/bakspegel.html
Billig universal
- Niklas Falk
Tänk husvagnsspeglar monterade på framskärmarnaFredrik Henriksson wrote:Speglarna på min R1:a har tyvärr lite för långa armar ...
Då blir armarna inte för långa, iaf inte om de fästs i skärmfästningskanten (armen tittar upp mellan skärm och huv och böjs till lämplig form).
Nåja, nu ska jag inte spamma mer med dumma ideér, på ett tag
- Magnus Claesson
Kan det bli billigare eller? http://www.biltema.se/products/product. ... emId=77328
Ser väl inte helt fel ut i svart?
Ser väl inte helt fel ut i svart?
Kanske inte billigare, men defenitivt bättre, mindre (och lättare).Kan det bli billigare eller?
Åk till glasmästaren & fixa spegel i lämplig size, å sedan bakar du lätt(?) in dom i nån form du gjutit. Fäst som Niklas nämnde i nån av skuvarna till skärmen
Inte vet jag... Bara ett förslag ju.
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
- Per Hammarsjö
- Niklas Falk
Säg att det inte är sant......Postat: fre sep 05, 2008 3:50 am
ps.webmaster, ska man kunna manipulera klockan på detta sätt som Henriksson gör?? Kanske en bugg?
Jäklar, det var djupt....får glädja mig åt att jag glädjer dom som endast gläds åt den enda sanna glädjen...
07noll9-40nio5nio6
07noll9-40nio5nio6
- Leif Jönsson
Vem har sagt att man inte kan äta glass i en rejsbilFredrik Henriksson wrote:Traskade ut och satte mig i bilen en liten stund, vilken racekänsla det ger med poppnitade aluminiumdörrsidor!
Vet att det är barnsligt att sitta i bilen och garagerejsa
Helt plötsligt så slog det mig också att bilen nu är så omgjord att den aldrig någonsin kommer bli en glassätarbil igen. Men men, det är ju iofs inte min bil ensam om på det här forumet...
ajaj, vilka problem då! (Du behöver ju bara ta två steg å hoppa in i "The Black" Miata, om du nu vill "glassa")Helt plötsligt så slog det mig också att bilen nu är så omgjord att den aldrig någonsin kommer bli en glassätarbil igen.
07noll9-40nio5nio6
07noll9-40nio5nio6
- Dennis Kullman
Min är och förblir kombinerad rejs- och glassätarbil; visserligen inte så bekväm, men det går.Fredrik Henriksson wrote:Traskade ut och satte mig i bilen en liten stund, vilken racekänsla det ger med poppnitade aluminiumdörrsidor!
Vet att det är barnsligt att sitta i bilen och garagerejsa
Helt plötsligt så slog det mig också att bilen nu är så omgjord att den aldrig någonsin kommer bli en glassätarbil igen. Men men, det är ju iofs inte min bil ensam om på det här forumet...
Vi var t o m och handlade på GeKås med den.
- Mats Lundin
- Niklas Falk
Just för tillfället skulle jag nog inte ens shoppa drivein-burgare med min, ljudnivån på tomgång gör det omöjligt att beställa
Men jag får nog fixa ett system som låter lika när det är helt, det kändes bättre med rejäl ljudfeedback.
Kämpa på med plastningarna och funktionen Fredrik, du skall väl inte missa KM3 på Sturup på lördag, Ale Ring på söndag morgon om du inte fått nog av Sturups tajta kurvor (Ale's é lite snävare ).
Vad tror du om en tredelad "hardtop" förresten? En "Targabåge" fäst i buren, ett främre tak och en bakre "strut". Det främre taket görs i två varianter, ett "Aero" och ett "Däckstransport".... Dumma ideér men nästan genomförbara (hel HT är ju grymt knöligt att göra custom), delarna monteras ihop med Dzus och tätas med tejp.
Men jag får nog fixa ett system som låter lika när det är helt, det kändes bättre med rejäl ljudfeedback.
Kämpa på med plastningarna och funktionen Fredrik, du skall väl inte missa KM3 på Sturup på lördag, Ale Ring på söndag morgon om du inte fått nog av Sturups tajta kurvor (Ale's é lite snävare ).
Vad tror du om en tredelad "hardtop" förresten? En "Targabåge" fäst i buren, ett främre tak och en bakre "strut". Det främre taket görs i två varianter, ett "Aero" och ett "Däckstransport".... Dumma ideér men nästan genomförbara (hel HT är ju grymt knöligt att göra custom), delarna monteras ihop med Dzus och tätas med tejp.
- Dennis Kullman
- Leif Jönsson
- Peter Sandström
Långsökt...
Hmm!
Funderar på om du kanske ska plasta ett kalluftsinsug? En snorkel som rundar kylaren och sätter filtret framför kylaren! ...
Funderar på om du kanske ska plasta ett kalluftsinsug? En snorkel som rundar kylaren och sätter filtret framför kylaren! ...
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Crazy Ivan