Retar mig på bär-armar konstruktion och hur man justerar camber. Sen har plast-bussningar börjat kräva omfettning och justering för att inte kärva ( bending) skulle gått på delrin-bussningar. Känns nästan sämre än gummibussningar...
Funderar på om det är svårt att fixa till Uniballs i nedre bärarmar, vilket dröm att kunna justera med mm precision och veta att det sitter där sen
- Har någon sett lösningar på nätet för detta ?
- Är det tilllåtat enligt roadsport reglementet ?
Uniballs i bärarmar
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Uniballs i bärarmar
"Fritt om godkänt av SBP"...Josen wrote:- Är det tilllåtat enligt roadsport reglementet ?
Det enklaste är att sätta länkhuvuden i indre fästpunkterna på bärarmen liknande de som Randy Stocker visat på Solomiata sen början på seklet.
Men jag tvivlar på att det är så bra i längden. Du får ingen förutsägbar justering i alla fall (inte som shims iaf).
Fytkantsbrickor som man byter istället för excenterbrickorna klurar jag på. Tillsammans med hårda PU (Energy Suspension), Delrin eller Oilon borde det inte röra på sig.
Undrar bara hur noggrannt avståndet mellan stödklackarna är på subframarna, det vore ju trevligt om man kunde snida till ett set med brickor som inte behöver vara custom till varje bricka (det är ju bara 16 brickor per bil...).