Fredrik Henriksson MX-5 1.8 -94
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Nehe.. Jag var bara sugen på öl..Fredrik Henriksson wrote:Bortser man från att jag fortfarande har lite för lite praktik, även om jag har plastat hundratals häftiga grejer i huvudet , så tror jag inte att det funkar i seminarieform då processen sträcker sig över flera dagar. Skall man göra plugg, form och sen prylen så snackar vi veckor.
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Här är en huv till en NB.
- Attachments
-
- NBhoodnhatch%20001.jpg
- (232.19 KiB) Downloaded 28 times
-
- Nbhoodnhatch%20025.jpg
- (228.09 KiB) Downloaded 42 times
-
- Nbhoodnhatch%20028.jpg
- (209.43 KiB) Downloaded 31 times
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
NA-GT kan ju vara lite farlig inspiration (även resten av GarageVarys grunkor är rätt intressanta).
Tex
Eller denna front kanske (lite svårt med 75mm iofs)
Tex
Eller denna front kanske (lite svårt med 75mm iofs)
Tänkte göra enkla varianten på min HT och bara byta rutan mot plats och rensa den på alla lister och brackets.
- Vilken typ av plats-ruta (lexan ?) använde du till bakrutan ?
- Hur tjock ?
- Popnita du ditt den ?
- För att få bort den från orginal HT sågade du upp limmet eller hur sitter den ?
Godis Godis !
Keep the good work up !
/Joachim
- Vilken typ av plats-ruta (lexan ?) använde du till bakrutan ?
- Hur tjock ?
- Popnita du ditt den ?
- För att få bort den från orginal HT sågade du upp limmet eller hur sitter den ?
Dörrarna verkar kunna ge massor av kg - as-tunga ju !vinter, dörrar skärmar och front skall plastas först...
Godis Godis !
Keep the good work up !
/Joachim
Yokosar behöver ett varv eller två för att greppet skall vara där men sen är de snäppet bättre en Toyosar tycker jag. Vet inte varför folk verkar ha problem med Yokosar ?Fredrik Henriksson wrote:Ett namn förknippat med oflyt så vad kunde jag vänta mig...JOnas wrote:???Alan
Hmm e dom snabbare? Vet att Josen föredrar dom men det verkar ta tid innan fästet kommer. Petson hade ju problem med sin Yoko på Mantorp. *huvudkli*JOnas wrote: Köp Yokohama då! (jaja dom e dyrare, men snabbare) Bra pris i danmark. Kolla med din bils förra ägare
Sen är Yokosar tyvärr för dyra vs Toyos så om 225/45R15 Toyosar finns nästa år är ju valet givet
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Jag har inga problem med Yokohama A048, men jag kör inte fortare med dem (hittills...) så plånboken får bestämma. Jag fick mycket bättre temperatur i Yoko, men vi tävlar ju inte i temp...Josen wrote:Yokosar behöver ett varv eller två för att greppet skall vara där men sen är de snäppet bättre en Toyosar tycker jag. Vet inte varför folk verkar ha problem med Yokosar ?
Sen är Yokosar tyvärr för dyra vs Toyos så om 225/45R15 Toyosar finns nästa år är ju valet givet
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 53
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 10:32
- Location: Karlskrona
Antar att det är V70 du har skaffat?
Det borde ju vara bättre än Ecsta MX som ju är ett "nästan-R-däck" och min erfarenhet är att Ecsta MX inte är så väldigt mycket sämre Toyo R888, iaf inte vad det gäller grepp på torr bana.
Efter det att jag bytte från Ecsta MX till R888 så har jag sänkt min SS-tid med totalt ca 1,5 sekunder (på två tillfällen), jag hade hoppats på mer eftersom jag förhoppningsvis lärt mig köra lite bättre varje gång också.
Fast det kanske inte är ett större steg mellan bra gatdäck och billiga R-däck.
Det borde ju vara bättre än Ecsta MX som ju är ett "nästan-R-däck" och min erfarenhet är att Ecsta MX inte är så väldigt mycket sämre Toyo R888, iaf inte vad det gäller grepp på torr bana.
Efter det att jag bytte från Ecsta MX till R888 så har jag sänkt min SS-tid med totalt ca 1,5 sekunder (på två tillfällen), jag hade hoppats på mer eftersom jag förhoppningsvis lärt mig köra lite bättre varje gång också.
Fast det kanske inte är ett större steg mellan bra gatdäck och billiga R-däck.
Tror det är ett mycket bra R-däck, hela JTCC åker på detta och de presterar ungefär samma vartider som oss ( något bättre i toppen )Erfarenhet? Snackade med en kille som sa att många som bytt till Kumho förbättrat sina varvtider. Men det är klart att det en säljare säger som kanske har sin vinstmarginaler i åtanke kanske man ska ta med en nypa salt. Ventilera gärna innan man öppnat plånboken...
Andreas (majornas go-kart) körde på dessa och gick grymt bra tyckte jag - han åkte snabbt som attan med en slite 1.6:a på Falkeberg.
Lurar själv på att prova dessa nästa år - är väl någon Mx-5 cup som kör på dessa som enhets-däck också ? ( tror det är NC - cupen )
På regn sägs Kumho vara överlägsna övriga om jag fattar det rätt.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Kumho har ju funnits i 225/45-15 i några år...Fredrik Henriksson wrote:Funderat lite... Vidhåller planen på Kumho V70A. Mina Toyo håller en tävling till sen får det bli Kumho resten av hösten. Funkar det inte får det bli Toyo 225 nästa år. Detta året är ju vigt för prova på och inkörning, det är ju först nästa år jag skall åka fort!
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Näää inte de sista ... keep posting Börjar se stygg ut nu... bara de här breddarna http://rev9autosport.com/shop/product_i ... cts_id=115 som saknas?? Kan du inte bygga dem till migFredrik Henriksson wrote:Å ett gäng till... Dom sista, lovar...
__________________________________
Michael Gustafsson
Miatauppehåll till förmån för:
MSLS klass 6
Michael Gustafsson
Miatauppehåll till förmån för:
MSLS klass 6
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Du har ju handlat från Japan tidigare, varför inte handla från Tuckin99 direkt?Fredrik Henriksson wrote:Undrar om priset $749.99 är per st?
68,250 yen (för alla fyra antar jag)
Det har även en snygg frontläpp för 29,400 yen, men det är ju glasfiber, PU som från Garage Vary är mycket lämpligare för saker som skall kunna flexa lite.
Hm, undrar om detta hjälper?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Gummiläpp på löpmeter som här verkar försöka att styra undan luften så den slipper hamna i rörhögen till bakvagn (den sitter på bilden precis under rumpan på vår förarplats).Fredrik Henriksson wrote:Edit: Ser inte vad bilden föreställer. *huvudkli*
Edit 2: Aha, kan det vara en bit frontläpp något malplace?
Om det funkar vette katten, såna läppar brukar ge virvlar som kan användas för att skapa undertryckszoner. Vilken funktion det skulle ha där orkar jag inte börja klura på.
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
En liten vindhastighetsmätare med display monterad så du ser den, borde kunna fungera, monterad nere i gälarna...... plushastighet åt ena hållet och minus åt det andra.......
Hmmm...var hitta en sån?????
Hmmm...var hitta en sån?????
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)