Hej!
Jag har precis monterat k sport coilovers för bana. Jag ställde ride high ungefär mitt i. Resultatet är att bilen blev 45 mm lägre. Har läst att 30 är att föredra. Någon som har testat vad som går snabbast? Ska jag höja lite eller testa och se?
Hur låg med Coilovers?
Hur låg med Coilovers?
Jörgen Björnfot Eskilstuna NB 2001 Sport
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Hur låg med Coilovers?
Det finns olika åsikter om vad som ger snabbast bil, men baserat på de förare som är snabba i MX-5 Cup är en superlåg bil bästa vägen för att få snabba varv på banan. I och med det är mitt tips att hamna någonstans runt 35 mm sänkning att börja med och sedan finjustera efter att du provat lite på bana.
/Andreas E
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Re: Hur låg med Coilovers?
Hej
Får man gå in och fråga här?
Har precis köpt en Nb och beställt coilovers. Min verkar vara väldigt hög bak. Är det någon som har ett absolut mått till skärmkant eller nått på en låg och bra setup enligt föregående? Fram och bak.
Mvh Ulf Sanden
Får man gå in och fråga här?
Har precis köpt en Nb och beställt coilovers. Min verkar vara väldigt hög bak. Är det någon som har ett absolut mått till skärmkant eller nått på en låg och bra setup enligt föregående? Fram och bak.
Mvh Ulf Sanden
Ulf Sanden