Dags för Knutstorp. En bana jag inte kört sen jag tog licensen. Nya släpet har jag också hunnit få. Det var stora förväntningar och racefilmer och banguider lästes på.
....
Två dagar innan avresa provlastade jag nya släpet för att undvika överaskningar resdagen.
Kvällen innan avresa packades hela ekipaget och det är nu eländet börjar.
Bromsvätska från höger bak. Jaja bara att riva och undersöka.

- Renovering av bromsok höger bak
...
Allt var klappat o klart för avresa tidigt på morgonen.
Diverse småärenden till Biltema, Jula för att komplettera campingutrustning då hotellet sent på kvällen meddelat att de inte kan ta emot mig kommande natt.
Tiden tickade på, typiskt att klockan också gick sönder .

- Sprinten gick i bitar!
Äntligen iväg och det blir snålt med tid att hinna till träning 1 men med 20 minuters marginal kan det gå.
....
Efter 20mil togs en pissepaus och då passade jag på att kontrollera lastsäkringen. Satt som berg. Blev därför förvånad då jag efter endast 5km upptäckte att Miatan slitit sig från surrningen.
Turen i oturen var att det hände i utgången från en rondell. Inbromsning-sidokraft-acceleration? Blev att styra in på närmsta p-ficka och justera och säkra lasten.
Med alla motgångar innan avresa frågade frun om jag verkligen skulle åka. Bröjade fundera på om hon hade en poäng där.
...
Äntligen framme precis när träning 1 är slut. Det är en träning kvar så dagen är inte förstörd.
Det skulle senare visa sig att denna bild endast var en illusion av en perfekt racehelg.

- Soligt och varmt på Knutstorp