Hej!
Finns det något intresse för en MX-5 NC coupe, 2006 med en 2.0l motor där ett vevlager har havererat? Troligtvis innebär det ett motorbyte, väntar på svar från verkstaden.
Vad kan man vänta sig för pris? Bilen i övrigt är i väldigt fint skick...
Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Fredrik Finnstam
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Som gjort för ett 2,5L projekt.
Största utmaningen är att få till en besktningsvänlig mapping (av original ecu).
Finns den nån lösning som man kan justera själv? AutoTune med bredbandslambda är väl bara att glömma.
Största utmaningen är att få till en besktningsvänlig mapping (av original ecu).
Finns den nån lösning som man kan justera själv? AutoTune med bredbandslambda är väl bara att glömma.
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
2.5 precis min tanke
//Pelle Nilsson från Bro/Stockholm, kör en Mazda MX5 NC 2006 //
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Har faktiskt fundering på en 2.5l. Fick tips på den här firman på ett amerikanskt forum (forum.miata.net): http://dynotronicstuning.3dcartstores.c ... _p_78.html Vet inte om det är värt att beställa en motor från USA, fördelen är ju den "ska" passa.
Har ingen större erfarenhet av att meka med bilar... men det hade varit ett roligt projekt att ge sig på (tror jag).
Känner mig som Stig Helmer men, är detta svårt?
Har ingen större erfarenhet av att meka med bilar... men det hade varit ett roligt projekt att ge sig på (tror jag).
Känner mig som Stig Helmer men, är detta svårt?
Fredrik Finnstam
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Inkl allt från US landar du kring 50.000kr + installationstiden då..
Vad kostar renovering + trimning av orginalmotorn, alt köpa en 2.5 i Sverige?
Vad kostar renovering + trimning av orginalmotorn, alt köpa en 2.5 i Sverige?
//Pelle Nilsson från Bro/Stockholm, kör en Mazda MX5 NC 2006 //
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
50.000? Blir det verkligen så mycket, är det tull, avgifter m.m.?burner wrote:Inkl allt från US landar du kring 50.000kr + installationstiden då..
Vad kostar renovering + trimning av orginalmotorn, alt köpa en 2.5 i Sverige?
Vet ej, hoppas på att få en utförlig rapport från verkstan exakt vad de hittat...
Fredrik Finnstam
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Jo bra nära när man räkna på ditt exempel i länken, styrning och lite tillbehör plus frakt och 29% moms och tull
//Pelle Nilsson från Bro/Stockholm, kör en Mazda MX5 NC 2006 //
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Är det bara jag som tänker V8...?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Det är ju lite mer omfattande minst sagt, men totalvikten räcker för en 190kw 4.8 som bygg/regmotor. Men växellådan är det dyra i det läget, för att inte tala om joxet att byta diff mm bara för att klassa som ombyggt.TPR wrote:Är det bara jag som tänker V8...?
2,5 har ju potential att kunna göras för mycket mindre.
En motor behöver inte kosta 20' om man anstränger sig lite mer än ett par klick.
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 223
- Joined: Thu 21 Jun 2012, 09:42
- Location: Solna
Re: Intressekoll MX-5 NC med trasigt vevlager
Titta på pistonheads, finns en typ 263 hkb duratec där på motorsport sales.
T
T
Torbjörn Linderson