Lägger in en tråd om min bil här också
för mer bakgrundsinfo kolla in här http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Öppet filter och slutdämpare från Racing Beat var på plats vid köpet och det jag gjort hittills är:
Gaz Gold Coilovers med 500/300 fjädrar
Båge från Competition Cars
Stålomspunna bromsslangar och Yellow Stuff belägg
8x15" ATS DTC med 205/50 Bridgestone RE002 Adrenaline
Sedan väntar jag på en uppsättning Sparco Sprint Sky stolar och 3" bälten
En bild från ringen i somras
Jag som endast hade 3 varv på ringen och säg max 30 varv på Kinnekulle i bagaget är ändå rätt så nöjd med att klara Bridge to Gantry på 9:46 i trafik på turistkörningen, min något mer vane co-driver löste BTG på 9:18
Cheers!
/C
Vilma the trackday lady - NBFL 2002
- Carl.Josefsson
- Posts: 62
- Joined: Mon 23 May 2016, 12:44
- Location: Göteborg
- Carl.Josefsson
- Posts: 62
- Joined: Mon 23 May 2016, 12:44
- Location: Göteborg
Re: Vilma the trackday lady - NBFL 2002
förmiddags var det besök i garaget för lite kvalitetstid med Vilma, fick till och med mig lite sällskap
på schemat stod att lyfta ur stolarna samt bågen
Ullis visar oanade talanger med spärrskaftet
Lite trångt men eoner av mer plats än när bågen skulle på plats och stolarna inte var urmonterade thumbs up blomvasen bjuder jag på
kikade även på lite alternativ för att få till lite mer kalluft till luftfiltret....
gillar insugsljudet så att montera tillbaka originalboxen känns fel
funderar antingen på att försöka få till någon form av avskärmning / box som gör att luft framförallt hämtas från hjulhuset alternativt att flytta hela filterpaketet inkl luftmassemätaren till höger sida direkt mot insuget
att vrida ner luftfiltret mot hjulhuset och skärma av kan ju också vara ett alternativ... Tips på bra lösningar för kalluft mottages tacksamt med stor glädje
2 timmar senare var allt ute och det var dags för lunch I
på schemat stod att lyfta ur stolarna samt bågen
Ullis visar oanade talanger med spärrskaftet
Lite trångt men eoner av mer plats än när bågen skulle på plats och stolarna inte var urmonterade thumbs up blomvasen bjuder jag på
kikade även på lite alternativ för att få till lite mer kalluft till luftfiltret....
gillar insugsljudet så att montera tillbaka originalboxen känns fel
funderar antingen på att försöka få till någon form av avskärmning / box som gör att luft framförallt hämtas från hjulhuset alternativt att flytta hela filterpaketet inkl luftmassemätaren till höger sida direkt mot insuget
att vrida ner luftfiltret mot hjulhuset och skärma av kan ju också vara ett alternativ... Tips på bra lösningar för kalluft mottages tacksamt med stor glädje
2 timmar senare var allt ute och det var dags för lunch I
- erlingborn
- Posts: 12
- Joined: Mon 27 Mar 2017, 21:12
- Location: Linköping, Sverige
Re: Vilma the trackday lady - NBFL 2002
Schysst att du varit nere på ringen också! Kör ni något till ringen i klubben eller är det helt på eget bevåg?
Vartifrån har du köpt bågen?
Vartifrån har du köpt bågen?
Jesper Erlingborn
Mazda Miata 1.8L kompressor
Mazda Miata 1.8L kompressor
- Carl.Josefsson
- Posts: 62
- Joined: Mon 23 May 2016, 12:44
- Location: Göteborg
Re: Vilma the trackday lady - NBFL 2002
Sorry för sent svar......erlingborn wrote:Schysst att du varit nere på ringen också! Kör ni något till ringen i klubben eller är det helt på eget bevåg?
Vartifrån har du köpt bågen?
turen ner till ringen gjorde vi helt själva, inte första gången där så vi hade lite koll
Bågen köpte jag av Bengt på Competition Cars utanför Lund
/C