Jag har bytt ut både broms- och kopplingsväska med hjälp av gravitationsmetoden,, funkar fint att låta vätskan rinna ut av sig själv med hjälp av tyngdkraften via en slang från luftningsnippeln till slaskburken. Det behövdes inget pedaltrampande under själva processen, men gick långsammare än en vanlig luftning, men fördelen att du kan lufta broms- och kopplingssystem helt själv och utan några specialverktyg.
Men nu har något skett med kopplingen, efter väskebytet, det är som att trampa i luft, inget motstånd när kopplingspedalen trycks ned m.a.o den frikopplar inte heller. Begriper inte varför det är så, någon som har en ide' vad orsaken kan vara.
kopplingsproblem
kopplingsproblem
Jarmo Forselius
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Re: kopplingsproblem
Låter som luft kvar i systemet?
Kan det ha smitit in luft mellan slang och nippel?
Kan det ha smitit in luft mellan slang och nippel?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Det var luft till minst 99 luftballonger i kopplingssystemet! Begriper inte hur luften har kommit in, troligtvis har jag tömt systemet för mycket så att behållaren har tömts helt utan att notera detta innan jag har fyllt på med mer vätska. Men nu funkar det, man lär sig alltid något nytt
Jarmo Forselius
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Det finns alltid oändligt med misstag kvar att lära sig av.
För egen del är det bara extremerna jag inte behöver testa själv för att fatta (typ hand på glödhet spisplatta är nog dumt).
För egen del är det bara extremerna jag inte behöver testa själv för att fatta (typ hand på glödhet spisplatta är nog dumt).