Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Det var rätt så "straight forward" vad jag minns, jag använde domkraft under tråget och demonterade ingenting. Om grenröret är borta lär det vara busenkelt, har för mig att det var lite knöligt att tråckla in fästet på sin plats på den sidan.
Tror jag följde den här guiden från Miata.net: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=414218
Tror jag följde den här guiden från Miata.net: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=414218
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Jo, det finns några stycken men jag har ingen.Niklas Falk wrote:Har ni ingen motorlyft i bunkern
Får se om jag kan låna, men domkraft borde funka lika bra.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Tack!Victor wrote:Det var rätt så "straight forward" vad jag minns, jag använde domkraft under tråget och demonterade ingenting. Om grenröret är borta lär det vara busenkelt, har för mig att det var lite knöligt att tråckla in fästet på sin plats på den sidan.
Tror jag följde den här guiden från Miata.net: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=414218
Jag löser det naturligtvis när jag kommer till garaget men för att effektivisera den lilla tid jag har där ( ca 3 tim/vecka) så vill jag vara så förberedd som möjligt.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Jag har bytt mina för några veckor sedan , detta gäller för NB FL -04, infot nedan har jag hittat på olika forum och använt., det är ett lirkande för att få grejorna på plats med går. Jag hade god hjälp av att ha två stycken domkrafter
* Bort med staget mellan dämpartornen, den är i vägen när du lyfter upp motorn med domkraft
* Lossade röret till koppliingen som går på torpeden bakom motorn, den är ivägen när motorn lyfts upp
* jag tog bort grenröret, såg ingen anledning att tråckla och pilla mer än nödvändigt, så lätt som möjligt ska det vara.
* Tog bort insuget också, av samma anledning som grenröret + rerouten (slangen) till kylaren
* Lossade kardanen och PPF:en --- så att motorn kan justeras lättare med domkrafter
Som sagt inget avancerat jobb men pilligt, underlättar om man är två som hjälps åt.
* Bort med staget mellan dämpartornen, den är i vägen när du lyfter upp motorn med domkraft
* Lossade röret till koppliingen som går på torpeden bakom motorn, den är ivägen när motorn lyfts upp
* jag tog bort grenröret, såg ingen anledning att tråckla och pilla mer än nödvändigt, så lätt som möjligt ska det vara.
* Tog bort insuget också, av samma anledning som grenröret + rerouten (slangen) till kylaren
* Lossade kardanen och PPF:en --- så att motorn kan justeras lättare med domkrafter
Som sagt inget avancerat jobb men pilligt, underlättar om man är två som hjälps åt.
Jarmo Forselius
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
OMGjafo wrote:* Bort med staget mellan dämpartornen, den är i vägen när du lyfter upp motorn med domkraft
* Lossade röret till koppliingen som går på torpeden bakom motorn, den är ivägen när motorn lyfts upp
* jag tog bort grenröret, såg ingen anledning att tråckla och pilla mer än nödvändigt, så lätt som möjligt ska det vara.
* Tog bort insuget också, av samma anledning som grenröret + rerouten (slangen) till kylaren
* Lossade kardanen och PPF:en --- så att motorn kan justeras lättare med domkrafter
Som sagt inget avancerat jobb men pilligt, underlättar om man är två som hjälps åt.
Hade det varit så omfattande på min NB hade jag minnts det, men jag har iofs. utvecklat en viss känsla för "titthålskirurgiskt" mekande med minimalt demontage av omkringliggande delar.
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Jag var orolig för att insuget måste bort men har inte ens funderat på ppf och kardan...
Får hoppas det räcker att lyfta motorn för att kunna få loss fästena.
Får hoppas det räcker att lyfta motorn för att kunna få loss fästena.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
När man lyfter motor/växellåda så den tar emot tunnelns överkant så är det enkelt att pilla dit/bort originalfästen.
Detta är det som är första/sista operationen när jag kastar i/ur originalmotorn, och det sker normalt utan grenrör men med insug/generator på plats.
Långa armar/fingrar från högersidans hjulhus underlättar. Vänstersidan är ju inga problem med grenröret borta.
Det är mycket enklare att dingla runt med motorn med motorlyft än med domkraft underifrån (men benen på lyften är i vägen ibland).
Detta är det som är första/sista operationen när jag kastar i/ur originalmotorn, och det sker normalt utan grenrör men med insug/generator på plats.
Långa armar/fingrar från högersidans hjulhus underlättar. Vänstersidan är ju inga problem med grenröret borta.
Det är mycket enklare att dingla runt med motorn med motorlyft än med domkraft underifrån (men benen på lyften är i vägen ibland).
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Det går utmärkt att lyfta motorn med domkraft.TPR wrote:Lyft...?
Får använda domkraft underifrån istället.
Gissar att det finns möjlighet att ta höger fäste underifrån?
Eller kommer man åt uppifrån?
Och jag tycker det är lättast att komma åt under/genom hjulhusen. Minns inte exakt men det är enkelt om du bara kikar och tar din tid att välja väg.
Har för mig att det är lättast att lossa hela motorfästena, snarare än att byta kuddar i motorfästet på plats.
Lycka té!
TT
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Sounds like a plan!
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Ska beställa givare och varningslampa för oljetryck och vattentemp men blir lite fundersam angående gängan för oljetrycksgivaren.
Enligt vad jag har hittat verkar alla Mazda ha 1/8" BSP (brittisk standard) men så gott som alla givare har 1/8" NPT (amerikansk standard), och dessa passar eventuellt inte helt ihop:
https://www.valvesonline.com.au/references/threads/
Några tips?
Passar de OK?
Gängtejp kanske?
Ska man köpa en adapter?
Enligt vad jag har hittat verkar alla Mazda ha 1/8" BSP (brittisk standard) men så gott som alla givare har 1/8" NPT (amerikansk standard), och dessa passar eventuellt inte helt ihop:
https://www.valvesonline.com.au/references/threads/
Några tips?
Passar de OK?
Gängtejp kanske?
Ska man köpa en adapter?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Hur mycket tryck ska du ha ? 5 eller 10
Svårt att få tag på givare! IL har men bara 5 bar
Kan gå att få tag på adapter vi GA
Men det tar tid att få hem
Svårt att få tag på givare! IL har men bara 5 bar
Kan gå att få tag på adapter vi GA
Men det tar tid att få hem
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Ska inte ha mätare, bara givare som ger signal till varningslampa när trycket sjunker under 1.4 Bar för oljetrycket.
Så frågan är om man behöver adapter för 1/8" BSP till NPT eller om det passar utan?
Hur har ni andra gjort, satt givaren direkt i blocket?
För samtliga givare som jag har hittat har 1/8" NPT, inte ens VDO har 1/8" BSP...
Så frågan är om man behöver adapter för 1/8" BSP till NPT eller om det passar utan?
Hur har ni andra gjort, satt givaren direkt i blocket?
För samtliga givare som jag har hittat har 1/8" NPT, inte ens VDO har 1/8" BSP...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Adapter finns nog att få tag på:
http://www.ebay.com/itm/1-8-BSPT-Oil-Pr ... GT&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/1-8-BSPT-Oil-Pr ... GT&vxp=mtr
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Om man har VVT-motor, då kan man borra och gänga i banjobulten som håller oljeröret till "VVT-ventilen", gängade BSP 1/8", och en tryckslang till givaren, tyckte att det var den lättaste varianten i mitt fall, fördelen är att slangar och kopplingar är lättåtkomliga. Jag har även låg oljetryckskontakt i min VDO-givare
Ska du ta bort orginalgivaren? Om jag minns rätt så är gängan på oljetrycksgivaren BSP 1/8", du då kan montera en adapter med slang i orginaluttaget och sen montera givaren där det passar bäst.
Finns det inget uttag för Turbo-olja som man skulle kunna utnyttja, som kanske sitter bra till och är lättåtkomligt?
Ska du ta bort orginalgivaren? Om jag minns rätt så är gängan på oljetrycksgivaren BSP 1/8", du då kan montera en adapter med slang i orginaluttaget och sen montera givaren där det passar bäst.
Finns det inget uttag för Turbo-olja som man skulle kunna utnyttja, som kanske sitter bra till och är lättåtkomligt?
Jarmo Forselius
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
På 95-05 så är det ju redan en oljetryckskontakt original (den som driver fejkmätaren).
Annars har jag några bspt till npt adaptrar liggandes.
Att ersätta fejkmätaren med en lika stor röd lampa är ingen dum idé.
Annars har jag några bspt till npt adaptrar liggandes.
Att ersätta fejkmätaren med en lika stor röd lampa är ingen dum idé.
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Ja, har ingen användning för original mätare.jafo wrote:Ska du ta bort orginalgivaren?
Finns det inget uttag för Turbo-olja som man skulle kunna utnyttja, som kanske sitter bra till och är lättåtkomligt?
Du menar uttag för olja till eventuell turbo?
Tror inte våra motorer är förberedda för detta, eller?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Har länge funderat på att använda original kontakt till varningslampa men inte fått tummen ur...Niklas Falk wrote:På 95-05 så är det ju redan en oljetryckskontakt original (den som driver fejkmätaren).
Annars har jag några bspt till npt adaptrar liggandes.
Att ersätta fejkmätaren med en lika stor röd lampa är ingen dum idé.
Man lär nog få använda ett relä för att invertera signalen, tror den jordar vid tryck, inte tvärtom som jag vill ha.
Oljetrycksmätare har jag ingen större användning av, har inte tid att stirra på den när det är som viktigast, typ inbromsning och höga sidokrafter.
Ska även ha varningslampa för tryckfall i kylsystemet (hade varit bra på Falkenberg 2014 ) och kanske även för hög vattentemp, dock är jag inte riktigt säker på var jag ska sätta denna.
Tror att original vattentempgivare bak på toppen behövs för ECU:n?
Har förresten fått info att 1/8" NPT bör gå att montera i 1/8" BSP utan större problem, bara man använder gängtätning. Har läst att man ska använda silikonbaserad tätning, inte Teflon då det kan förhindra att givaren kan jorda i blocket.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Beställt och klart via ebay, se nedanNiklas Falk wrote:På 95-05 så är det ju redan en oljetryckskontakt original (den som driver fejkmätaren).
Annars har jag några bspt till npt adaptrar liggandes.
Last edited by tstevg on Thu 31 Mar 2016, 16:05, edited 1 time in total.
Thomas Sörquist
Göteborg
Göteborg
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Jag hittade denna, bra pris och snabb leverans:tstevg wrote:Var fick du tag i adaptern Niklas ????
http://www.ebay.co.uk/itm/Bsp-Male-to-N ... afn96vqwjQ
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Men silikon är ju en bra isolator det ocksåTPR wrote:Har länge funderat på att använda original kontakt till varningslampa men inte fått tummen ur...Niklas Falk wrote:På 95-05 så är det ju redan en oljetryckskontakt original (den som driver fejkmätaren).
Annars har jag några bspt till npt adaptrar liggandes.
Att ersätta fejkmätaren med en lika stor röd lampa är ingen dum idé.
Man lär nog få använda ett relä för att invertera signalen, tror den jordar vid tryck, inte tvärtom som jag vill ha.
Oljetrycksmätare har jag ingen större användning av, har inte tid att stirra på den när det är som viktigast, typ inbromsning och höga sidokrafter.
Ska även ha varningslampa för tryckfall i kylsystemet (hade varit bra på Falkenberg 2014 ) och kanske även för hög vattentemp, dock är jag inte riktigt säker på var jag ska sätta denna.
Tror att original vattentempgivare bak på toppen behövs för ECU:n?
Har förresten fått info att 1/8" NPT bör gå att montera i 1/8" BSP utan större problem, bara man använder gängtätning. Har läst att man ska använda silikonbaserad tätning, inte Teflon då det kan förhindra att givaren kan jorda i blocket.
Jord vid tryck är egentligen inte alls dumt, då vet man att kretsen är hel och givaren fungerar (eller åtminstone har reagerat på tryck, sedan kan den ju fastna där) så länge lampan är släckt. Med jordande givare vid avsaknad av tryck så förblir lampan släckt om det är kabelbrott. Man ser dock om det funkar innan motorstart men det kan ju hända saker efter det.
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Men sannolikheten att man ska få kabelbrott och tryckfall under samma körpass är nog ganska liten...?Victor wrote:Jord vid tryck är egentligen inte alls dumt, då vet man att kretsen är hel och givaren fungerar (eller åtminstone har reagerat på tryck, sedan kan den ju fastna där) så länge lampan är släckt. Med jordande givare vid avsaknad av tryck så förblir lampan släckt om det är kabelbrott. Man ser dock om det funkar innan motorstart men det kan ju hända saker efter det.
Har du något bättre tips angående gängtätning förresten?
Nu kommer jag iofs använda adapter så det kanske inte är ett problem?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Conny Lundell
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 378
- Joined: Fri 08 Oct 2010, 08:24
- Location: Falkenberg
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Loctite 577 gängtätning använder jag till att täta gängor med.
Monterade min tryckgivare med denna tätning och den jordar mot blocket.
Funkar i dom flesta applikationer.
http://www.loctite.se/loctite-4457.htm? ... 2627256321
Monterade min tryckgivare med denna tätning och den jordar mot blocket.
Funkar i dom flesta applikationer.
http://www.loctite.se/loctite-4457.htm? ... 2627256321
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Har haft två mycket produktiva kvällar i garaget (så kan det gå när Thomas S inte är där och tjatar så mkt... )
Lyckades få loss motorfästena genom att lyfta med domkraft, hoppas jag även lyckas få dit höger sida igen, det var trångt.
Såg inte så slitna ut som befarat men nu byter jag iaf till hårdare:
Lyckades även ta loss övre länkarm fram och pressa ut de gamla bussningarna.
Gick faktiskt väldigt enkelt:
De slitna originalbussningarna ska ersättas med fina offset bussningar från Whiteline.
Enligt Thomas S ser de betydligt bättre ut än de Powerflex Black Series som han installerade förra året.
Hade tänkt att byta bussningar även i de nedre länkarmarna men det får nog vänta till nästa år...
Lyckades få loss motorfästena genom att lyfta med domkraft, hoppas jag även lyckas få dit höger sida igen, det var trångt.
Såg inte så slitna ut som befarat men nu byter jag iaf till hårdare:
Lyckades även ta loss övre länkarm fram och pressa ut de gamla bussningarna.
Gick faktiskt väldigt enkelt:
De slitna originalbussningarna ska ersättas med fina offset bussningar från Whiteline.
Enligt Thomas S ser de betydligt bättre ut än de Powerflex Black Series som han installerade förra året.
Hade tänkt att byta bussningar även i de nedre länkarmarna men det får nog vänta till nästa år...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
I fredags var det dags för året första (och kanske enda) testdag på Sportvagnsklubben Göteborgs Bankalas på Kinnekulle.
Hann precis ”färdigt” i tid, första gången sedan 2012 som jag hinner testa innan SSM…
Skriver av mig lite så jag kommer ihåg senare.
Bilen har ju byggts om till Standardklassen, detta har gjorts inför säsongen:
- Inredning monterad (saknas lite fortfarande)
- Original kränghämmare monterad
- Softtop monterad istället för hardtop
- Båge lackad
- Bankat lite mer utrymme för grenrör så det inte blir så varmt för högerfoten
- Offset bussningar monterade på främre, övre länkarmar. Övriga bussningar original (16 000 mil…)
- Motorfästen från IL Motorsport monterade
- Hemmagjord hjulinställning
- Nytt batteri
Kvar att göra:
- Nya stolsfästen
- Demontera spoiler
- Montera original dörrsida
- Montera matta på hatthylla, handskfack, stereo
- Varningslampor för lågt oljetryck och vattentryck
- Ny mittkonsol med vattentempmätare
- Flytta upp laptimer
- Nya däck
- Besiktning
- Vagnsboksbesiktning
Testen gick ganska bra, framför allt var det skönt att bli av med lite rattrost.
Testade lite olika varmtryck i Kumho däcken men blev inte helt klok ändå, resultatet kan ha påverkats av att däcken var så gott som slut, framför allt på eftermiddagen.
Även tempfördelningen över däcksbredden var bra, möjligen något hög innerst på innerhjulen.
På förmiddagen skiljde det bara 0.01 sek mellan mig och Waern (1.03.74 vs 75), vilket kändes lovande.
Efter lunch fick jag dagens enda möjlighet att hänga på honom vilket medförde personbästa på 1.03.04, men tyvärr körde Waern betydligt snabbare med 1.02.40.
Visar än en gång att jag måste ha en hare för att sätta bra varvtid tex på kval.
Fick till balansen ganska bra med den mjukare krängaren och mer camber, men hade hel del problem med överstyrning efter Mohlins samt understyrning i sista kurvan ut på rakan.
Rent generellt kör jag inte så bra på Kinnekulle, har inte kört där sedan 2012 och behöver betydligt fler varv med Miatan.
Körde även 60 Minutes där jag vann Roadsport C (eftersom Waern mörkade sin snabbaste tid… ).
I racet hade jag vissa problem att komma förbi en BMW men vi kom på andra plats till slut, några meter för trean.
Hann precis ”färdigt” i tid, första gången sedan 2012 som jag hinner testa innan SSM…
Skriver av mig lite så jag kommer ihåg senare.
Bilen har ju byggts om till Standardklassen, detta har gjorts inför säsongen:
- Inredning monterad (saknas lite fortfarande)
- Original kränghämmare monterad
- Softtop monterad istället för hardtop
- Båge lackad
- Bankat lite mer utrymme för grenrör så det inte blir så varmt för högerfoten
- Offset bussningar monterade på främre, övre länkarmar. Övriga bussningar original (16 000 mil…)
- Motorfästen från IL Motorsport monterade
- Hemmagjord hjulinställning
- Nytt batteri
Kvar att göra:
- Nya stolsfästen
- Demontera spoiler
- Montera original dörrsida
- Montera matta på hatthylla, handskfack, stereo
- Varningslampor för lågt oljetryck och vattentryck
- Ny mittkonsol med vattentempmätare
- Flytta upp laptimer
- Nya däck
- Besiktning
- Vagnsboksbesiktning
Testen gick ganska bra, framför allt var det skönt att bli av med lite rattrost.
Testade lite olika varmtryck i Kumho däcken men blev inte helt klok ändå, resultatet kan ha påverkats av att däcken var så gott som slut, framför allt på eftermiddagen.
Även tempfördelningen över däcksbredden var bra, möjligen något hög innerst på innerhjulen.
På förmiddagen skiljde det bara 0.01 sek mellan mig och Waern (1.03.74 vs 75), vilket kändes lovande.
Efter lunch fick jag dagens enda möjlighet att hänga på honom vilket medförde personbästa på 1.03.04, men tyvärr körde Waern betydligt snabbare med 1.02.40.
Visar än en gång att jag måste ha en hare för att sätta bra varvtid tex på kval.
Fick till balansen ganska bra med den mjukare krängaren och mer camber, men hade hel del problem med överstyrning efter Mohlins samt understyrning i sista kurvan ut på rakan.
Rent generellt kör jag inte så bra på Kinnekulle, har inte kört där sedan 2012 och behöver betydligt fler varv med Miatan.
Körde även 60 Minutes där jag vann Roadsport C (eftersom Waern mörkade sin snabbaste tid… ).
I racet hade jag vissa problem att komma förbi en BMW men vi kom på andra plats till slut, några meter för trean.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Thomas Pihl - MX-5 1.8 -99 Roadsport C
Shit vad snabba när är båda två
Jag som är helnöjd med min 1:03,6 från förra året.
Om (tvekaamt) jag får ihop bilen till Kinnekulle får målet bli att hänga med er ett par varv iallafall.
/Andreas E
Jag som är helnöjd med min 1:03,6 från förra året.
Om (tvekaamt) jag får ihop bilen till Kinnekulle får målet bli att hänga med er ett par varv iallafall.
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.