Jag utgår från en kanon bygge gjort av Joachim Osbeck. Där han hade mycket framgång med bilen!
Hans byggtråd: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4 ... sc&start=0
Tror inte allt för mycket hänt med bilen sen hans tid. (Åtminstone inget som gjort den snabbare) Så lite plats för utveckling finns det alltid.
Min nuvarande att göra lista,
- Installera ett jackson racing luftfilter system (Kommer nästa vecka så där blir det nog en del trix att få till det) Vill ha det klart till Bankalaset på Kinnekulle så jag kan försöka slå min tid från SPVM tidigare i år (1:02,577)
- Ny stol med bättre fästen
- Om lack och uppfräschning för att sätta min egen prägel på bilen. (många år av racing har lämnat sina märken)
- Lätta!! När jag nu har 133hk motorn får jag se till att ta fördel av den mindre vikt jag får ha

- Bygga ut CC båge till helbur. (Är mest nervös för registreringsbesiktning när det kommer till helbur. Kan bli många frågor här)
- Ny styrbox och mappning för att få ut all potential i motorn (förhoppningsvis får jag till det över vintern)
Sen långvarig önskelista är självklart att låta bygga en 140 hk motor med vinnar potential. (Sen måste ju förarn lära sig köra också. Men det är ju ett helt annat problem)