K: Motor 1,8 140 HK 99'a

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
Thomas Thorén
Posts: 328
Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
Location: Göteborg

K: Motor 1,8 140 HK 99'a

Post by Thomas Thorén »

Hej Forum!

Söker efter en frisk lågmilad original motor till min racemiata #64.
Alltså 1,8 140 hk från NB.

Tackar på förhand för att ni vänder in och ut på era garage och hittar er reservmotor till mig! :)

Hils TT #64
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
User avatar
Mblixt
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 108
Joined: Mon 19 Mar 2012, 22:59
Location: Kumla

Re: K: Motor 1,8 140 HK 99'a

Post by Mblixt »

Jag är inte säker på att 140 hästarsmotorn är rätt för nya reglementet.
Jag är inte rätt man att ge råd, men jag hade gått för en honing, nya lager och ringar och en omsorgsfull hopmontering av befintlig motor.
Last edited by Mblixt on Mon 28 Dec 2015, 21:42, edited 1 time in total.
Michael Blixt
User avatar
norlin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 264
Joined: Sun 27 Feb 2011, 22:59
Location: Frändefors
Contact:

Re: K: Motor 1,8 140 HK 99'a

Post by norlin »

Mblixt wrote:Jag är inte säker på att 140 hästarsmotorn är rätt för nya reglementet.
Vad har jag missat?

(sorry för OT)
Martin W. Norlin
Önos MkII
"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
User avatar
Mblixt
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 108
Joined: Mon 19 Mar 2012, 22:59
Location: Kumla

Re: K: Motor 1,8 140 HK 99'a

Post by Mblixt »

Själva vitsen med 140 hästarn var ju att slippa lätta bilen. Något som för många är svårare och dyrare än att byta motor. Nu när viktgränsen höjs så behövs inget motorbyte för att nå rätt vikt. Men en renovering är att föredra om motorn gått långt eller har okänd historia. 130 hästarn har vissa fördelar 8)
Michael Blixt
Thomas Thorén
Posts: 328
Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
Location: Göteborg

Re: K: Motor 1,8 140 HK 99'a

Post by Thomas Thorén »

Mblixt wrote:Jag är inte säker på att 140 hästarsmotorn är rätt för nya reglementet.
Jag är inte rätt man att ge råd, men jag hade gått för en honing, nya lager och ringar och en omsorgsfull hopmontering av befintlig motor.
Ok tack! :up:
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Post Reply