Bankalas och 60-minutes på Kinnekulle den 18e juli 2008
Bankalas och 60-minutes på Kinnekulle den 18e juli 2008
Jag läste inbjudan och undrar:
För att köra 60-minutes så ska bilen vara enl. resp. klassreglemente i SBF:s regelverk.
Betyder det att det man inte behöver tagit ut någon vagnsbok för bilen i år?
Och om man slipper ha vagnsbok, har man då överseende med att huvudströmbrytare saknas?
För att köra 60-minutes så ska bilen vara enl. resp. klassreglemente i SBF:s regelverk.
Betyder det att det man inte behöver tagit ut någon vagnsbok för bilen i år?
Och om man slipper ha vagnsbok, har man då överseende med att huvudströmbrytare saknas?
Röd Mazda MX-5 -91
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
http://kattpensionatupplandsvasby.se - Kattpensionat Upplands Väsby
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Tänkte bara puffa för vårt bankalas den 18 juli. Det kommer vara väldigt mycket körtid för alla deltagare på en av de motorbanorna som passar miator bäst (av många ansedd som den roligaste miata-banan).
Dessutom blir det lagtävling (för er att vara med i eller följa som publik).
Alla medlemmar, oberoende av ambitionsnivå, erfarenhet och bil är varmt välkomna att kör på Kinnekulle ring 18/7. I hemsidans kalender finsn mera information både tävlingen och bankalaset.
Om ni inte redan anmält er gör ni det via hemsidan:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?page=traffanmalan
Observera att sista inbetalningsdag för bankalaset är den 8 juli och inbetalning är ett krav för att vara garantera plats på träffen.
/Andreas K
Dessutom blir det lagtävling (för er att vara med i eller följa som publik).
Alla medlemmar, oberoende av ambitionsnivå, erfarenhet och bil är varmt välkomna att kör på Kinnekulle ring 18/7. I hemsidans kalender finsn mera information både tävlingen och bankalaset.
Om ni inte redan anmält er gör ni det via hemsidan:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?page=traffanmalan
Observera att sista inbetalningsdag för bankalaset är den 8 juli och inbetalning är ett krav för att vara garantera plats på träffen.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Sven-Olof Börjesson
- Posts: 15
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 22:42
- Location: Götene
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Grundtanken är tre rullande pass där man kör i endast ett. Men det går att byta pass under dagen.Sven-Olof Börjesson wrote:Läser på inbjudan om klasserna.......om man anmäler sig i lagom-passet får man inte köra i lugna passet då oxå, eller gäller bara lagom passet då?
Det är ju asfaltstiden man betalar för i princip.
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Helt rätt. PR betyder Prova på licens som ger samma försäkringsskydd som vanlig SBF förarlicens.Peter Ennerfelt wrote:PR-licens = Prova på licens?
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
"Prova på licens" är alltså mer att se som en försäkring......??Andreas K wrote:Helt rätt. PR betyder Prova på licens som ger samma försäkringsskydd som vanlig SBF förarlicens.Peter Ennerfelt wrote:PR-licens = Prova på licens?
/Andreas K
Vad innrebär den i praktiken?
Hur går det till att få den? Ta till vänster i kassan och betala????
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
För att få köra krävs att man uppvisar förarlicens (SBF racing) eller att man löser PR-licens. Kontakta någon av oss som arrangerar det i samband med besiktningen så får du fylla i en SBF-blankett och betala (100 kr kostar det).Crazy Ivan wrote:"Prova på licens" är alltså mer att se som en försäkring......??Andreas K wrote:Helt rätt. PR betyder Prova på licens som ger samma försäkringsskydd som vanlig SBF förarlicens.Peter Ennerfelt wrote:PR-licens = Prova på licens?
/Andreas K
Vad innebär den i praktiken?
Hur går det till att få den? Ta till vänster i kassan och betala????
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Det uppenbara räcker gott. Var speciellt noga med att kolla att inga lösa föremål finns i bilen och att allt sitter fast. Det är lätt hänt att missa något (vet av personlig erfarenhet efter Kjula förra året då jag hade ett bilbatteri som hoppade runt i bagaget under konbanekörning ).Crazy Ivan wrote:Vad innebär besiktning i detta fall??
(Alltså, är det något speciellt med bilen jag måste tänka på förutom det uppenbara: däck med mönster, fräscha bromsar/vätska, inga läkage m.m.)
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Teknikern meddelade i söndags att testare för bromsvätska nu finns att tillgå. Testning kommer att ske under besiktning men eftersom vi inte gått ut med det hårt så är det mest en informationspunkt.
Med mindre bra bromsvätska gäller det att vara på sin vakt och inte köra alltför många varv (nu finns det bilar som värmer bromsar mer än Miatorna iofs).
Med mindre bra bromsvätska gäller det att vara på sin vakt och inte köra alltför många varv (nu finns det bilar som värmer bromsar mer än Miatorna iofs).
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 53
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 10:32
- Location: Karlskrona
- Mattias Stahre
- Posts: 186
- Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Pröjsat jag med, bankgiro så det syns imorgon...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Fick lite omplanering nästa vecka, så jag har också anmält mej lite sent.. Går det så går det... (Det gick... ..)
Har ju en bit att åka så jag åker upp på Torsdagen! Nån mer som har tänkt att övernatta i krokarna? (Blir nog Skara för min del, eller Götene om hotellet är ok där?)
Har ju en bit att åka så jag åker upp på Torsdagen! Nån mer som har tänkt att övernatta i krokarna? (Blir nog Skara för min del, eller Götene om hotellet är ok där?)
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Får kolla upp det. Ska ju bara sova några timmar...Niklas Falk wrote:Det är absolut inget fel på Postiljonen (man får bara inte ha 70-talsfobi)Peter Sandström wrote:eller Götene om hotellet är ok där?)
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Hur är Kinnekulle mot bromsar och däck?
Det blir till att pussla om mina R888. Har några lösa halvslitna liggandes och mina framdäck var inget vidare mönster kvar på såg jag just nu... Är väl inte mycket gummi kvar på dessa när mönstret har försvunnit! (i innerkanterna, ca 30-35 mm brett saknar mönster helt!)
Ska köra slut på dessa då nya är på G! Eller ska man satsa på RA-1/17tums kanske? (sitter på nu) Kullen är väl ganska snabb och slät?
Det blir till att pussla om mina R888. Har några lösa halvslitna liggandes och mina framdäck var inget vidare mönster kvar på såg jag just nu... Är väl inte mycket gummi kvar på dessa när mönstret har försvunnit! (i innerkanterna, ca 30-35 mm brett saknar mönster helt!)
Ska köra slut på dessa då nya är på G! Eller ska man satsa på RA-1/17tums kanske? (sitter på nu) Kullen är väl ganska snabb och slät?
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Vi är några stycken från Stockholm som bokat in oss på Postiljonen. Åker sen eftermiddag och nere 7-8 kanske, bör hinna någon öl i baren innan vi sussar. Häng på.Peter Sandström wrote: Har ju en bit att åka så jag åker upp på Torsdagen! Nån mer som har tänkt att övernatta i krokarna? (Blir nog Skara för min del, eller Götene om hotellet är ok där?)
M.
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Bokar i morgon...Mats Lundin wrote:Vi är några stycken från Stockholm som bokat in oss på Postiljonen. Åker sen eftermiddag och nere 7-8 kanske, bör hinna någon öl i baren innan vi sussar. Häng på.Peter Sandström wrote: Har ju en bit att åka så jag åker upp på Torsdagen! Nån mer som har tänkt att övernatta i krokarna? (Blir nog Skara för min del, eller Götene om hotellet är ok där?)
M.
EDIT: Bokade nu istället...
Last edited by Peter Sandström on Wed 09 Jul 2008, 21:40, edited 1 time in total.
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 53
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 10:32
- Location: Karlskrona
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult