Ibland får man inse att tiden inte räcker till, så därför säljer jag nu min Miata.
Det är en -91:a som importerats från USA till Tyskland, och sedan hit.
Den blå lacken är lite allmänt väderbiten, dock inte en massa rost. Svart mohaircab med sprucken bakruta.
Motorn bränner en hel del olja, vilket i sin tur fördärvat katalysatorn. Min gissning är att kolvringarna är slut. Dessutom har toppackningen gått, när jag trycksätter cyl 3 eller 4 bubblar det i expansionskärlet.
Toppen är portad av Kenneths Motor i Motala, och bilen är försedd med ställbara kamdrev, ett Racing Beat 4-1 extraktorgrenrör och ett Larini avgassystem.
Ett extra motorblock (komplett bottendel) från en -90 kan medfölja vid smidig affär. Min tanke var att ta topp och vevaxel från -91:an och flytta över till detta block.
(säljes med originalfälgar)
Pris: 20.000:-
Skicka PM eller svara i annonsen vid intresse!
Säljes: Vinterprojekt (NA -91)
Säljes: Vinterprojekt (NA -91)
Mikael Hallberg
Re: Säljes: Vinterprojekt (NA -91)
Om någon behöver ett semesterprojekt så finns bilen kvar!
Priset är förhandlingsbart...
Priset är förhandlingsbart...
Mikael Hallberg
Hej Mikael,
Det verkar som intresset för ett vinterprojekt är ganska svalt?
Skulle du vara intresserad av att sälja lite delar från bilen istället, så får du i alla fall ut något för den?
Det var närmast den portade toppen, kamdreven och extraktorgrenröret som vara av intresse.
Mvh, Johan
Det verkar som intresset för ett vinterprojekt är ganska svalt?
Skulle du vara intresserad av att sälja lite delar från bilen istället, så får du i alla fall ut något för den?
Det var närmast den portade toppen, kamdreven och extraktorgrenröret som vara av intresse.
Mvh, Johan
Med vänlig hälsning, Johan Fondin
Kör omkring i en röd -91:a, relativt omoddad
Tjena Johan!
Att sälja i delar, vilket jag mycket riktigt förmodligen skulle tjäna på, är tyvärr inget jag vill göra. Delvis för att jag varken har tid eller plats till det, men främst för att jag fortfarande inte gett upp hoppet att en dag kanske få tid och pengar över att själv fixa den (såvida ingen vill ta över projektet i sin helhet innan dess).
mvh
/Micke
Att sälja i delar, vilket jag mycket riktigt förmodligen skulle tjäna på, är tyvärr inget jag vill göra. Delvis för att jag varken har tid eller plats till det, men främst för att jag fortfarande inte gett upp hoppet att en dag kanske få tid och pengar över att själv fixa den (såvida ingen vill ta över projektet i sin helhet innan dess).
mvh
/Micke
Mikael Hallberg
Attans!
Jag hade redan skruvat in grejerna i min bil - i tanken iaf.
Var ju tvungen att fråga.
Jag hade redan skruvat in grejerna i min bil - i tanken iaf.
Var ju tvungen att fråga.
Med vänlig hälsning, Johan Fondin