Så nu när jag ska leta insug undrar jag om jag är begränsad till MY-99 eller kan jag bredda sökningen?
Har fått för mig att 1,8 från -99 har ett insug med nån mekanism som ändrar "längd" eller nått, och grundtanken var att köra med 1,6 ECU till att börja med, är det bättre/lättare/smartare att använda ett insug från en tidigare 1,8? Om det passar.
Har t.o.m funderat på att bredda sökningen så att separata spjäll från en hoj, eller liknande, med eftermarknads styrsystem kommer med. Tips på det mottages tacksamt.
Några grundförutsättningar:
1,8l miata motor från 1999 ska i in en NA med 1,6l
OM bilen och jag kommer ut på en riktig tävling är jag intresserad av Roadsport i första hand & MX-kuppen i andra hand.
Besiktning utan ombyggnad är att föredra, Bilen är intagen från England med följande info hos transportstyrelsen
Code: Select all
T13K DATUM DÅ FORDONET HAR TAGITS I BRUK ÄR UPPSKATTAT
T31F FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS AVGASRELATERADE
SÄRSKILDA ÅTAGANDEN OCH INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR FÖR
AVGASRENINGENS HÅLLBARHET ENLIGT A60-REGULATION.
T31SE ANGES FÖR BENSINMOTORDRIVNA BILAR AV ÅRSMODELL 1989 OCH SENARE SOM
TIDIGARE REGISTRERATS OCH TAGITS I BRUK I ANNAT LAND INOM EES FÖRE
1993-01-01 OCH SOM INTE HAR REGLERAT TREVÄGSKATALYSATORSYSTEM.