Önskar köpa glasfiberhuv till NB.
Även bagagelucka av intresse.
Jag har formar tll en Hard Top om nån vill gjuta själv. Uthytes eller säljes.
/ ulfen. 0739 443939
Huv till NB i glasfiber.
Huv till NB i glasfiber.
Ulf Andersson
Re: Huv till NB i glasfiber.
Är det någon som lyckats få stabila glasfiberhuvar som är lättare än original aluminium?ulfen wrote:Önskar köpa glasfiberhuv till NB.
Även bagagelucka av intresse.
Jag har formar tll en Hard Top om nån vill gjuta själv. Uthytes eller säljes.
/ ulfen. 0739 443939
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
Ja. Bertil T. har en lätt huv och den lyckas han ha kvar när han går i mål.
Fast jag håller med. Det är inte många kilo att tjäna på att byta eftersom den är i aluminium i original.
Fast jag håller med. Det är inte många kilo att tjäna på att byta eftersom den är i aluminium i original.
Ulf Andersson
Tobias kapade väl bort en del av förstärkningarna i original huven och tog bort gångjärnen. Lättare än så blir nog svårt om man inte ska ha lite läcker kolfiber
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
-
ulf... gasa lite mer istället va
Nää skojar du spöade ju mig på falkenberg
Nää skojar du spöade ju mig på falkenberg
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
He he!
Lovar att gasa mer bromsa mindre och ta kortaste vägen mellan två punkter hela 2015.
Det känns lite vemodigt att sätta sågen i en hyfsad originalhuv. Men det blir kanske följden.
På tal om lättning. Är det nån som vet om det är tillåtet med plast ( lexan ) framruta?
Ulfen
Lovar att gasa mer bromsa mindre och ta kortaste vägen mellan två punkter hela 2015.
Det känns lite vemodigt att sätta sågen i en hyfsad originalhuv. Men det blir kanske följden.
På tal om lättning. Är det nån som vet om det är tillåtet med plast ( lexan ) framruta?
Ulfen
Ulf Andersson
Nej, det får man inte.Är det nån som vet om det är tillåtet med plast ( lexan ) framruta?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
Min glasfiberhuv väger lite över 2,5 kg, men särskilt stabil är den inte. Med mycket jobb gissar jag att man kan få en 3 kgs huv att bli hyfsat stabil.