Så då var vi en till i gänget som förhoppningsvis skall vara med och köra cupen nästa år.
Jag förstår att det bästa för mig är att starta en byggtråd som så många andra har gjort, främst för att få hjälp, stöd och tips från alla er som gjort samma resa själva.
Om mig själv är det inte mycket att säga förutom att Jag är en kille (Gubbe) som snart skall fylla 50, bosatt i Göteborg (Majorna) medlem i denna klubb samt i Sportvagns klubben i Göteborg, har ganska lite racing erfarenhet så här långt, Jag har kört en hel del gokart när jag var i 20 års åldern och numera kör Jag långlopp i SLC serien i ett team som heter Canard Racing team http://canardracing.com/team/
Bilen var jag i Tisdags (2014-09-30) och köpte i Berlin, Jag fick tag i en kärra som verkar vara ganska prisvärd, bilen är en 99,a Anniversary med 13.000 mil på mätarn och som har sedvanliga rost bekymmer vid hjulhusen bak. Detta löser jag säkert galant efter jag har gått Verktygsbodens nybörjar kurs i svetsning

.
Jag har som målsättning att köra i klass modifierad till våren skall försöka bygga bilen så noggrant som möjligt, förhoppningsvis så kommer min grabb Daniel att köra bilen och Jag meka men vi får se hur det blir med det annars så blir det Jag som rattar.
Jag kommer att behöva en hel del stöd från er under resan, har beställt en fullbur från Finess och letar just nu efter en bra leverantör av ekonomi plåt till bakre delen av trösklarna samt lite av hjulhusen, kom gärna med förslag på inköps ställe för plåtarna !!!!!!!!!!
Därefter så är det bara att köra på med hjulupphägningar, stötdämpare och bussningar och kanske lite fix med motorn om det hinns med innan våren.
Det skall bli väldigt kul att sätta tänderna i bilen nu under vintern och ser redan fram emot våren när racen startar !!
Med vänlig hälsning
Thomas Sörquist