Jo, nu blir det nog SSM.
Men Bengt, har du fortfarande inte koll på vad helbilsgodkänd betyder?bemeco wrote:En Bragd att få bilen regbesiktigad MED bur enligt dina klasskollegor
Hej Bengt,bemeco wrote:Hej Dennis
En Bragd att få bilen regbesiktigad MED bur enligt dina klasskollegor
Glöm inte vagnboksbesiktning och lite nya regler vad som skall följa med i Röda boken, regbevis, besiktningsprotokoll samt att du skall fylla i en Vagndeklaration på SPVMsw hemsida
Ses vi på SSM??
/ Bengt Metz
Visst är det så.Matte P wrote:Det hjälper till lite att en på besiktningstationen själv är intresserad av miata bilar.
Jag kan också varmt rekommendera Fbg bilbesiktning.
Hej Martin!MartinN wrote:Tyckte väldigt synd om dig efter KM5 och måste fråga om du kom hem för egen maskin? Är det mycket att laga?
Mvh Martin i en av 1.6:orna
Se till att hitta allt lamellmaterial som kan kila fast sig i tryckplattan. Surt att byta lamell och sen upptäcka att tryckplattan inte kan trycka ordentligt.Dennis Kullman wrote: Det visade sig vara lamellen som förintats på sidan mot svänghjulet.
Nu letar jag efter en ny lamell så att jag kan köra säsongsavslutningen (MSCC KM5) på Knutan i helgen.![]()
Min ACT går inte att ta isär vad jag kan se... det ligger skit bakom ett par av "fingrarna" - så att de inte går tillbaks fullt. Inte lätt att ta bort det som sitter där. Får nog hoppas att det inte stör funktionen - och att det kanske trillar ut. Det är inte några "bitar" utan mer "ludd". På lite längre sikt (alltså efter helgen...) ska jag ta mig en funderare på det där med koppling... och motor... och...Niklas Falk wrote:Se till att hitta allt lamellmaterial som kan kila fast sig i tryckplattan. Surt att byta lamell och sen upptäcka att tryckplattan inte kan trycka ordentligt.Dennis Kullman wrote: Det visade sig vara lamellen som förintats på sidan mot svänghjulet.
Nu letar jag efter en ny lamell så att jag kan köra säsongsavslutningen (MSCC KM5) på Knutan i helgen.![]()
Min gick att plocka isär i smådelar och rensa, men det behöver inte vara sant för alla konstruktioner (skruvat vs nitat tex).