Jag hade "feta" 13tummare med 205-50 till min sista NA. Jag fick dock inte monterat dom (dom skulle passa sas det). Bladh fick med massa grejor b.l.a. dessa. Fråga honom på KnutanÄr här någon som har kört med 13" fälgar och ganska breda däck. Typ som dom man ser på Autocross bilarna i USA?
Hur högt vågar jag ställa tändningen ?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: He he....
Tror att Petson har exprimenterat lite med det...Leif Jönsson wrote:
På tal om utväxling... Jag frågade innan om någon har provat att köra med för små hjul? Borde funka på små kurviga banor.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Det var det ni snackade om på Kullen ja.. Var det inte du, Fredrik, som labbat en del med detta?Niklas Falk wrote:
Det är enklare att få MegaSquirt2 att fungera med original sensorer och tuna den vägen istället. Enklare i den meningen att det fungerar och man har möjlighet att kontrollera vad man gör.
Får läsa in mig lite på detta är ju lite intressant...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Jo, byggde hela skiten och fick den att funka. Är ganska bra på att läsa in mig på sånt jag tycker e kul, tyvärr e jag lika bra på att tappa kunskap när jag inte håller mig uppdaterad. Ska nog ta tag i detta i vinter igen då det verkar vara ok i roadsport nu, har ju en MS färdig för min bil...Per Hammarsjö wrote:Det var det ni snackade om på Kullen ja.. Var det inte du, Fredrik, som labbat en del med detta?Niklas Falk wrote:
Det är enklare att få MegaSquirt2 att fungera med original sensorer och tuna den vägen istället. Enklare i den meningen att det fungerar och man har möjlighet att kontrollera vad man gör.
Får läsa in mig lite på detta är ju lite intressant...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Är man fortfarande välkommen att heja på dig och alla andra i helgen
Självklart hur kan du tro något annat Klart att vi måste kunna ha olika åsikter ? Hoppas du tar med andra miata åkare också.
Jag körde 205/60/ R13 med den vita på breddade plåtfälgar. Gick grymt bra. Lätta-däck bilen sänktes utan att påverka geometrin. Satte 54 tider på Falkenberg med dessa. Nu provade jag detta på min 1.8 men det gick inte för de stora bromsarna Tydligen skall det finnas bättre 13" fälgar som funkar mot större bromsar.På tal om utväxling... Jag frågade innan om någon har provat att köra med för små hjul? Borde funka på små kurviga banor.
Tror också att Utzon ( snabb Porsche åkare) har kört med 13" däck med framgång.
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
Då är den saken ur världen......inga "hårda känslor" här heller.Josen wrote:Var lite hård/bestämd här för att vara tydlig Hoppas ni nu förstår att jag inte uppskattar flamset i en seriös fråga/tråd som jag skapar. Ni verkar lite uppspelta inför Knutan - chilla ner lite nu. Sen att vissa här aldrig deltar i diskussioner i annat om åsikter hur man skall utrycka sig på ett forum talar ju lite för sig själv om vad man egentligen är intresserad av.
Så ja - jag står för knip käft om du inte något att tillföra i mina trådar utan bara vill flamsa. Sån är jag - bara att gilla läget No hard feelings från min sida i alla fall
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Gjorde en MS-tråd då jag har lite funderingar kring detta och ämnet inte riktigt matchar med rubriken för denna tråd...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5