2014-04-12: Banträff på Gelleråsen
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: 2014-04-12: Banträff på Gelleråsen
PitStop på Gelleråsen kommer hållas öppet mellan 09.30-14.30 på lördagen den 12 april. Dagens lunch serveras mellan 11.30-13.30 och kostar 85:- inkl salladsbuffe, smör och bröd samt måltidsdryck. Det kommer också finnas mackor och ett visst caféutbud samt dryck och godis.
/Andreas E
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Niklas Falk
KanonersAndreas E wrote:PitStop på Gelleråsen kommer hållas öppet mellan 09.30-14.30 på lördagen den 12 april. Dagens lunch serveras mellan 11.30-13.30 och kostar 85:- inkl salladsbuffe, smör och bröd samt måltidsdryck. Det kommer också finnas mackor och ett visst caféutbud samt dryck och godis.
Kanon!! Tack för att du kollade upp det här AndreasAndreas E wrote:PitStop på Gelleråsen kommer hållas öppet mellan 09.30-14.30 på lördagen den 12 april. Dagens lunch serveras mellan 11.30-13.30 och kostar 85:- inkl salladsbuffe, smör och bröd samt måltidsdryck. Det kommer också finnas mackor och ett visst caféutbud samt dryck och godis.
/Andreas E
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
- Andreas E
Det finns fortfarande platser kvar till vår banträff på Gelleråsen nästa lördag (12 april). Om ni planerar att vara med och köra anmäl er via anmälningsformuläret på vår hemsida och betala in till klubben plus- eller bankgiro allra senast på tisdag den 8 april. Om ni anmäler er efter detta tillkommer efteranmälningsavgift på 250 kr.
Hoppas vi ses på Gelleråsen på lördag!
/Andreas E
Hoppas vi ses på Gelleråsen på lördag!
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
-
Jag önskar jag kunde men mina begränsade mekarkunskapen gör att jag mest troligt inte hinner få klart racer'n.
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
- gokarting.nu
Ring Fredrik på Autotrim, så bygger han färdigt bilen allt medan du jobbar med det du är bäst på Thomas T.
Klart du ska till Gälleråsen!!
Klart du ska till Gälleråsen!!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
-
Faktiskt ganska sant Halbig.
Vill nog lägga sista handen på bilen själv dock (läs byggbudgeten har ytspänning )
Jag kommer dock till första tävlingen 3-4 maj, missar bara testdagen. Eller bara hahaaa jag hade nog fasen behövt varven i kroppen.
Vill nog lägga sista handen på bilen själv dock (läs byggbudgeten har ytspänning )
Jag kommer dock till första tävlingen 3-4 maj, missar bara testdagen. Eller bara hahaaa jag hade nog fasen behövt varven i kroppen.
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Är hemma och sitter med en öl i handen och längtar tillbaka till banan . Nu är premiären avklarad med Speedstern och det kändes kanon. Jag vågade testa bilen ganska bra sista passet och den skötte jobbet bra utan protester.
Tack för ett bra arrangemang som vanligt Andreas, Hans och Niklas
Ni som har bilder och filmer dela gärna med er av dom.
Tack för ett bra arrangemang som vanligt Andreas, Hans och Niklas
Ni som har bilder och filmer dela gärna med er av dom.
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Instämmer med Nille, en fantastiskt kul dag! Jag fick ihop nästan 60 varv idag. Stort tack till Andreas, Hans och ni andra som har fixat detta! Här är några bilder.
Anders Söderlund
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition
Och så filmen också https://www.youtube.com/watch?v=P7d2Rl4 ... e=youtu.be (från den lugna gruppens perspektiv )
Anders Söderlund
- Macgardlund
Gelleråsen 20140412
Skulle bara vilja tacka alla medverkande för en riktigt kul dag, speciellt Andreas med pers. TACK!
MacGardlund
Joakim Gårdlund
Porsche Boxster S -00
Joakim Gårdlund
Porsche Boxster S -00
Tack Alla!
Jag hade en riktigt trevlig dag på Åsen i går!
Härligt att Andreas, Hans och Falk mfl finns så att vi kan få köra av oss!
G-åsen verkar ha uppladdning av tider igång jämt för er med transponder: http://www.mylaps.com/
Jag hade en riktigt trevlig dag på Åsen i går!
Härligt att Andreas, Hans och Falk mfl finns så att vi kan få köra av oss!
G-åsen verkar ha uppladdning av tider igång jämt för er med transponder: http://www.mylaps.com/
Christian Lund
Tack Andreas och tack alla andra som hjälpte till.
Det var lika roligt och bra arrangerat som alltid.
Frun var med denna gången och fick testa att köra sin BMW på bana. Efter att ha fått åka med Tobias ett par varv har hon nu bestämt sig för att chiptrimma och köpa en riktig uppsättning däck till bilen.
Så se upp i fortsättningen.
Än en gång Tack allihopa.
Bertil å Carin
Det var lika roligt och bra arrangerat som alltid.
Frun var med denna gången och fick testa att köra sin BMW på bana. Efter att ha fått åka med Tobias ett par varv har hon nu bestämt sig för att chiptrimma och köpa en riktig uppsättning däck till bilen.
Så se upp i fortsättningen.
Än en gång Tack allihopa.
Bertil å Carin
Bertil Sparr
Tack alla för en trevlig dag, var skoj att komma ut på banan igen efter ca 1½ år uppehåll.
Lite film från dagen.
Lite film från dagen.
Daniel Jonsson
Stort tack för ett bra arrangemang och en trevlig dag på Gelleråsen! Niklas, Andreas, HDzon och co, tack för er insats.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
+1Torkel k wrote:Stort tack för ett bra arrangemang och en trevlig dag på Gelleråsen! Niklas, Andreas, HDzon och co, tack för er insats.
Lennart Pettersson
Re: Gelleråsen 20140412
Jag vill bara instämma!
Det var helkul och ett stort tack till alla som engagerat sig.
/ ulfen
Det var helkul och ett stort tack till alla som engagerat sig.
/ ulfen
Ulf Andersson