Ett par frågor:
Kan man köra med TR båge i standardklassen?
CC funkar inte med glasruta (såvida man inte tweekar den..)?
TR Lane vs CC båge
TR Lane vs CC båge
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Re: TR Lane vs CC båge
Hej
jar har en TR-lane både i min bil, och dessa är mkt smalare än en CC båge:
jar har en TR-lane både i min bil, och dessa är mkt smalare än en CC båge:
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se
Re: TR Lane vs CC båge
Vilken klass i MX5-cup du vill köra spelar ingen roll. Racingklassen bilen kommer köra i är ju Roadsport, så bilen måste ha vagnbok för Roadsport och vara besiktigad av din SBF-besiktigare för den klassen. Stäm av med din besiktigare innan du köper/installerar osv. (Eller med den närmaste besiktigaren, om du inte varit i kontakt med någon tidigare.)
Du hittar SBF-besiktigare här. http://www.sbf.se/info/kontakt/regbesik ... allycross/
Du hittar SBF-besiktigare här. http://www.sbf.se/info/kontakt/regbesik ... allycross/
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: TR Lane vs CC båge
TR Lane har ju två olika modeller, GP (den på bilden ovan, står mellan bältestornen) och TD som är rätt lik en Hard Dog/CC-båge (står framför bältestornen).
Plattorna på baksidan är inte 120/60 mm2 (åtminstone inte på GP) så det måste åtgärdas för att den ska bli vagnboksmässig. Måste plattan som röret är svetsat i också ha dessa dimensioner (har inte lyckats tyda reglementet där riktigt)?
Köper man en begagnad GP-båge kan det vara bra att veta att de gjordes i 38 mm rör 2010, senare började de göras i 44 mm rör istället (tror det var redan 2011).
Plattorna på baksidan är inte 120/60 mm2 (åtminstone inte på GP) så det måste åtgärdas för att den ska bli vagnboksmässig. Måste plattan som röret är svetsat i också ha dessa dimensioner (har inte lyckats tyda reglementet där riktigt)?
Köper man en begagnad GP-båge kan det vara bra att veta att de gjordes i 38 mm rör 2010, senare började de göras i 44 mm rör istället (tror det var redan 2011).
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: TR Lane vs CC båge
Tack alla
Det jag också undrar är om dom "alla" funkar m glasbakruta..?
Det jag också undrar är om dom "alla" funkar m glasbakruta..?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
Re: TR Lane vs CC båge
Alla TR Lane ska fungera med glasbakruta, GP gör det definitivt (har den själv), TD vet jag inte men de hävdar det i alla fall.JOnas wrote:Tack alla
Det jag också undrar är om dom "alla" funkar m glasbakruta..?
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: TR Lane vs CC båge
TR Lane GPV bågen har fallit mig i smaken, är det någon som vet om den är ok för vagnboken då den verkar vara lite mindre? Att den passar för hardtop förutsätter jag.
Niclas Larsson
Mx-5 1,8l -03 NB
Mx-5 1,8l -03 NB
Re: TR Lane vs CC båge
Den har rätt rördimensioner (44 mm) men man får tillverka tillräckligt stora fästplattor själv. Sedan är den ju smalare och något lägre än en CC eller Hard Dog HardCore eller TR Lane TD så den ger inte samma skydd, men vagnbok borde gå att få (har för mig att det finns en bil med GP-båge som har vagnbok).
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
Re: TR Lane vs CC båge
Hej
CC bågen funkar med glasrutan, är det bara tillräckligt varmt så funkar det att få ner rutan och resten
av suffletten... Är det minusgrader går det halvvägs.
Cabställningen går nästan ända ner, har tyvärr inga bilder.
Mvh
CC bågen funkar med glasrutan, är det bara tillräckligt varmt så funkar det att få ner rutan och resten
av suffletten... Är det minusgrader går det halvvägs.
Cabställningen går nästan ända ner, har tyvärr inga bilder.
Mvh
Johan Ekman, Karlskrona
MX5 1,9 sport -01, silver med svart skinn, CC båge och BC coilovers
MX5 1,9 sport -01, silver med svart skinn, CC båge och BC coilovers