Hej,
Mappning av org. ECU:n verkar inte så lätt. Jag har frågat de rullande lndsväganar jag hittat i närheten av Gbg (Trollspeed, AutoTech, tmchiptuning och Axheden)och det verkar inte vara någon som kommer in i Mazdas ECU, Subaro och Mitsubishi klarar någon.
Är det bara Turbocenter i Sthlm som fixar det? Ger ett stand alone, Unichip, Civinco, Megasquirt mer pulver, som motiverar priset? Turbocenter kan uppdatera inskickad box för 3200 kr, ger 98% av max. Sista % vid optimering på rullande lvg.
Goda råd mottages tacksamt , det är långt till Sthlm.
Leif Ampler
Mappning, vad ger det?
Re: Mappning, vad ger det?
Fördelen med standalone (själv kört megasquirt) är att man kan justera om och om igen. Rullande landsväg ligger lite över 1000kr timmen. Så du har en högre start kostnad med en standalone men billigare justeringar och en mapp som är anpassad efter just din bil.
Chip är billigare engångs kostnad men skall passa alla bilar.
Ska du göra något mer på motorn utöver original hadde jag förespråkat standalone.
Vill du ha några extra hk så är ett chip ett enkelt och snabbt lösning.
Standalone kan kräva mer kunskap och justeringe från din sida medans ett chip är oftast bara att montera och inte tänka på mer.
Sen vet jag inte turbocenter har ett färdigt chip eller kan de köra bilen i bänk och få en mapp därefter?
Chip är billigare engångs kostnad men skall passa alla bilar.
Ska du göra något mer på motorn utöver original hadde jag förespråkat standalone.
Vill du ha några extra hk så är ett chip ett enkelt och snabbt lösning.
Standalone kan kräva mer kunskap och justeringe från din sida medans ett chip är oftast bara att montera och inte tänka på mer.
Sen vet jag inte turbocenter har ett färdigt chip eller kan de köra bilen i bänk och få en mapp därefter?
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
Re: Mappning, vad ger det?
Både och.chriss wrote:Sen vet jag inte turbocenter har ett färdigt chip eller kan de köra bilen i bänk och få en mapp därefter?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
http://www.r-dack.se