Någon som vet om det är identiska kolvringar i 1.8 NB som i 1.8 NA?
Mazda har gett dom olika reservdelsnummer men om man kollar i eftermarknadskolvringtillverkarnas (skojigt ord) kataloger så verkar det vara samma. Ett svar på turbomiata på en liknande fråga säger att det är samma.
Någon som kan bekräfta?
Kolvringar
Kolvringar
Michael Blixt
Re: Kolvringar
Har lösa NB kolvar liggandes hemma hos mig mot ånnaboda till. Har inte vägarna förbi kumla men du är välkommen förbi och jämföra om du vill.Mblixt wrote:Någon som vet om det är identiska kolvringar i 1.8 NB som i 1.8 NA?
Mazda har gett dom olika reservdelsnummer men om man kollar i eftermarknadskolvringtillverkarnas (skojigt ord) kataloger så verkar det vara samma. Ett svar på turbomiata på en liknande fråga säger att det är samma.
Någon som kan bekräfta?
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
Tack Myran. Du är lika hjälpsam som vanligt.
Problemet är att jag inte har något att jämföra mot.
Jag skall till att låta renovera en NB motor och köpa in dom delar som behövs.
NB ringarna var slut hos IL (åter i lager om två-tre månader) och mazdahandlarn i Örebro ville ha 3 800 kr för NB ringar!!!!!
Kolvringssats till NA däremot finns till rimligt pris hos Mx5 parts. Det vore ju fint om det var samma ringar.
Problemet är att jag inte har något att jämföra mot.
Jag skall till att låta renovera en NB motor och köpa in dom delar som behövs.
NB ringarna var slut hos IL (åter i lager om två-tre månader) och mazdahandlarn i Örebro ville ha 3 800 kr för NB ringar!!!!!
Kolvringssats till NA däremot finns till rimligt pris hos Mx5 parts. Det vore ju fint om det var samma ringar.
Michael Blixt
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Skicka ett mail till http://miataroadster.com , som ger dig access till hela Mazda Competitions sortiment (om du frågar snällt).
Gällande 9,5:1 kolvar så finns 1a överdimension, men 2a är slut hos Mazda (så var det i höstas iaf)...
Gällande 9,5:1 kolvar så finns 1a överdimension, men 2a är slut hos Mazda (så var det i höstas iaf)...
Tack för tipset Niklas. Jag testar med ett snällt mail.
Någon överdimension behövs inte. Motorn jag fick tag på såg ut som skit utanpå men var helt ok inuti.
En lätt honing, nya ringar och lager, så blir nog Erik lika besvärlig på rakorna som han varit när det svänger.
Någon överdimension behövs inte. Motorn jag fick tag på såg ut som skit utanpå men var helt ok inuti.
En lätt honing, nya ringar och lager, så blir nog Erik lika besvärlig på rakorna som han varit när det svänger.
- Attachments
-
- dsc1305_copy.jpg (90.71 KiB) Viewed 630 times
Michael Blixt
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Köp ringar till fem kolvar när du ändå beställer, då får du garanterat inga problem...